AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Andre som har en baby og som ikke går på noe form for prevensjon? Jeg har en baby på 4 måneder som jeg fullammer. I går hadde vi sex uten prevensjon. Han kom ikke inni meg, men «utenpå» - så det er absolutt sjanse for å bli gravid «hvisomatte dersomatte». Jeg har riktignok ikke fått tilbake menstruasjon da, så sannsynligvis har det gått greit. Å bli gravid på nytt etter bare 4 måneder er jo i korteste laget, men jeg kjenner samtidig at det hadde sikkert gått greit! Andre som er litt løsslupne på prevensjonen? Og tenker at det som skjer det skjer? Anonymkode: 107e6...7a9 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Overhodet ikke løssluppen med det, nei. Jeg ville IKKE bli gravid igjen så raskt. Verken med tanke på kroppen eller familiesituasjonen. To så tette ville jeg aldri i livet hatt. Du får eggløsning før du får mensen, så for alt du vet, kan du få mensen nårsomhelst, og ha hatt eggløsningen allerede. Anonymkode: 962c2...6f4 13
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får eggløsning før du får mensen, så for alt du vet, kan du få mensen nårsomhelst, og ha hatt eggløsningen allerede. Anonymkode: 962c2...6f4 Fullt klar over dette, så er jo ikke en løsning jeg ville anbefalt til noen som vil vente med neste barn. Men som sagt så er jeg åpen for å bli gravid, selv om det kanskje er hakket tidlig. Men jeg tenker ting får skje om det skjer, samtidig som jeg ikke kommer til å prøve aktivt. Vi bruker egentlig kondom, men var liksom litt spennende å droppe det denne gangen. Anonymkode: 107e6...7a9 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Vi var «løsslupne» i den form at jeg ikke hastet til apoteket for ny eske med piller da det var tomt. Var to dager uten.... ble gravid... Anonymkode: be21f...9a2 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Fullt klar over dette, så er jo ikke en løsning jeg ville anbefalt til noen som vil vente med neste barn. Men som sagt så er jeg åpen for å bli gravid, selv om det kanskje er hakket tidlig. Men jeg tenker ting får skje om det skjer, samtidig som jeg ikke kommer til å prøve aktivt. Vi bruker egentlig kondom, men var liksom litt spennende å droppe det denne gangen. Anonymkode: 107e6...7a9 Hva tenker mannen din om det dersom du skulle bli gravid igjen allerede nå? Anonymkode: 7bc1e...683 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 Jeg brukte ikke prevensjon mellom våre to. Men vi slet med å bli gravide og måtte ha hjelp med ivf. Så vi var enige om at dersom jeg ble gravid så ble jeg gravid, da var det meningen. Hadde jeg blitt raskt gravid ville jeg nok vært ganske nøye med prevensjon så kort tid etter fødsel ja😅 Anonymkode: d88bb...d72 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker mannen din om det dersom du skulle bli gravid igjen allerede nå? Anonymkode: 7bc1e...683 Usikker, vi har ikke diskutert det så nøye. Men han vet jeg ikke bruker prevensjon, så han ville vel tatt fram kondomen om det veldig viktig å ikke bli gravid. Anonymkode: 107e6...7a9 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fullt klar over dette, så er jo ikke en løsning jeg ville anbefalt til noen som vil vente med neste barn. Men som sagt så er jeg åpen for å bli gravid, selv om det kanskje er hakket tidlig. Men jeg tenker ting får skje om det skjer, samtidig som jeg ikke kommer til å prøve aktivt. Vi bruker egentlig kondom, men var liksom litt spennende å droppe det denne gangen. Anonymkode: 107e6...7a9 Høres skikkelig spennende ut, dere må ha et innholdsrikt liv. Anonymkode: 1d48c...2e8 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Brukte ingenting første 6 mnd etter første fødsel ( https://ammehjelpen.no/amming-som-prevensjon-lam/#:~:text=Fullamming er ingen sikker prevensjon,ikke har fått tilbake menstruasjonen.), men er gravid igjen nå (ble det da første var over året altså!) og kommer til å begynne med P-piller tidligere siden jeg nå synes risikoen blir for stor, vil ikke ha tre tette 😅 Anonymkode: a3b23...7df 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 Veldig nøye! Jeg ønsker ikke mer enn et barn, og jeg ønsker ikke å ta abort. Så bruker kondom frem til jeg får satt inn spiral. Dette selv om jeg ammer og ikke har fått mensen. Anonymkode: 55a8e...55b 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #11 Skrevet 20. november 2020 Er veldig nøyen, men jeg skal ikke ha et barn til nå Uansett hva som skjer. Et nytt svangerskap nå hadde blitt en soleklar og definitiv abort, så prøver å unngå det. Anonymkode: 7253a...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #12 Skrevet 20. november 2020 Jeg har ikke begynt på på prevensjon igjen etter fødsel, 14 mnd siden nå. For det første hadde vi ikke så mye sex i starten og kan ikke skryte av alt for mye nå heller, og logger menstruasjonen min, så unngår heller hvis det havner rundt eggløsningdagene. Ønsker oss 1 barn til og mistet 2 ganger før vi fikk hun vi har nå, så tenker skjer det så skjer det Anonymkode: d20f4...082
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #13 Skrevet 20. november 2020 Tenker at hvis man absolutt ikke vil ha en til, så må man begynne på prevensjon og ikke stole på at det man ammer og ikke har fått tilbake mensen er sikkert nok, for det er det ikke. Er du som meg der jeg og mannen har lyst på en til, så tenker jeg at da skjer det så skjer det. Anonymkode: d20f4...082 2
Maleficenta Skrevet 20. november 2020 #14 Skrevet 20. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Andre som har en baby og som ikke går på noe form for prevensjon? Jeg har en baby på 4 måneder som jeg fullammer. I går hadde vi sex uten prevensjon. Han kom ikke inni meg, men «utenpå» - så det er absolutt sjanse for å bli gravid «hvisomatte dersomatte». Jeg har riktignok ikke fått tilbake menstruasjon da, så sannsynligvis har det gått greit. Å bli gravid på nytt etter bare 4 måneder er jo i korteste laget, men jeg kjenner samtidig at det hadde sikkert gått greit! Andre som er litt løsslupne på prevensjonen? Og tenker at det som skjer det skjer? Anonymkode: 107e6...7a9 Om du tenker det går bra å bli gravid igjen kjapt så tenker jeg du får være så løssluppen du vil 1
Maleficenta Skrevet 20. november 2020 #15 Skrevet 20. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fullt klar over dette, så er jo ikke en løsning jeg ville anbefalt til noen som vil vente med neste barn. Men som sagt så er jeg åpen for å bli gravid, selv om det kanskje er hakket tidlig. Men jeg tenker ting får skje om det skjer, samtidig som jeg ikke kommer til å prøve aktivt. Vi bruker egentlig kondom, men var liksom litt spennende å droppe det denne gangen. Anonymkode: 107e6...7a9 Er gubben enig i at det går greit om det skjer så snart?
Maleficenta Skrevet 20. november 2020 #16 Skrevet 20. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Usikker, vi har ikke diskutert det så nøye. Men han vet jeg ikke bruker prevensjon, så han ville vel tatt fram kondomen om det veldig viktig å ikke bli gravid. Anonymkode: 107e6...7a9 Nja han er mann. Når det kommer til sex tenker de med feil hue 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #17 Skrevet 20. november 2020 Men da lurer du jo egentlig bare deg selv. Bruker du ikke prevensjon er du i praksis prøver. Anonymkode: e030b...55e 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #18 Skrevet 20. november 2020 Jeg ble gravid på første eggløsning etter fødsel, ergo før jeg fikk mensen tilbake. Anonymkode: 717a4...787
Lorieen Skrevet 20. november 2020 #19 Skrevet 20. november 2020 Vi har ikke brukt, vi ønsker oss en til og jeg er 38, så det som skjer, det skjer. 1
GammelKaktus Skrevet 20. november 2020 #20 Skrevet 20. november 2020 Jeg følte jo nærmest jeg ble gravid bare han så på meg så jeg stressa med kondom helt til jeg fikk cerazette, den begynte jeg på 6 uker etter fødsel. Var rimelig bestemt på at jeg skulle ha et barn og ikke flere så var derfor nøye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå