Gå til innhold

Hvor slitte er sokkene dine før du bytter dem ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 15.03):

image.thumb.jpg.69c6f4525b6358eda425d863d1fa6449.jpg

Tenker disse kastes etter bruk i dag. 

Anonymkode: 97c1b...c45

De er fine sikkert ett år til!

Jeg kaster de når de er ubehagelige å ha på seg. Hull gjør meg ingenting.

Anonymkode: 5fdae...25f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når de begynner å bli tynnslitte (det er stort sett hælen som ryker).

Anonymkode: 3bfc3...355

AnonymBruker
Skrevet

Hull på helen og/eller hull til stortåa.👣

Anonymkode: 265fe...55b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det blir hull. 

Har massevis av tynnslitte sokker som brukes jevnlig... 

Har kun identiske sokker, så ved hull kun i den ene, så kastes bare den. 

Skal jeg noe der jeg ikke vil gå i tynnslitte sokker, så er det en anledning for å sirkulere inn et helt nytt par. 

Anonymkode: a8bc2...813

• Liker 1
Skrevet

"Sokken ha'itj høl før du kainn ta'n på bægge veian!"

- Mulig gammelt trøndersk visdomsord,  men mest sannsynlig funnet på av meg selv da jeg var tenåring...

AnonymBruker
Skrevet

Sokker er det billigste klesplagget som finnes. Jeg kaster de med engang de begynner å se slitt ut, enten om det er begynnelsen av et hull, altså «gitter» på hælen som noen beskrev det, eller faktiske hull. I søppel med engang.

Anonymkode: 8f5c7...7a6

Skrevet

Jeg kaster de når et lite hull oppstår, eller når de er så slitt at "nettingen" i veven begynner å synes, så hud kan skimtes gjennom sokken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er fine sikkert ett år til!

Jeg kaster de når de er ubehagelige å ha på seg. Hull gjør meg ingenting.

Anonymkode: 5fdae...25f

Enig, de der hadde nok holdt par år til her. De ser nye ut iforhold til er par jeg brukte her om dagen 

Anonymkode: e769c...f67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 15.03):

image.thumb.jpg.69c6f4525b6358eda425d863d1fa6449.jpg

Tenker disse kastes etter bruk i dag. 

Anonymkode: 97c1b...c45

Det er sånn mine ser ut før de blir kastet også! 👍🏻 Hadde kanskje kastet dem enda litt tidligere også.

Anonymkode: 66f77...c2f

Skrevet

Jeg er glad i morsomme sokker med motiv som lyser opp hverdagen. Alt i fra superman til badeender. Så går det et lite hull i de. Så kaster jeg de og gleder meg til å bestille neste morsomme sokker med et helt nytt motiv. 
Men det går gjerne flere år før det går hull i de. Så den gleden skjer ikke så ofte. 

• Hjerte 1
Skrevet
Morpheus skrev (9 minutter siden):

Jeg er glad i morsomme sokker med motiv som lyser opp hverdagen. Alt i fra superman til badeender. Så går det et lite hull i de. Så kaster jeg de og gleder meg til å bestille neste morsomme sokker med et helt nytt motiv. 
Men det går gjerne flere år før det går hull i de. Så den gleden skjer ikke så ofte. 

Jeg er også glad i morsomme sokker, men kjøper mest på vanlige klesbutikker og Normal. Kan jeg spørre hvor du bestiller fra? 
😊

• Liker 1
Skrevet
Daisy-love skrev (4 minutter siden):

Jeg er også glad i morsomme sokker, men kjøper mest på vanlige klesbutikker og Normal. Kan jeg spørre hvor du bestiller fra? 
😊

Bla. aliexpress: 

Noen er HER!
Andre er HER!

Noen for kvinner er HER!

Morsomme tåsokker HER!

De selger jo på happysocks, bla. på flyplasser og slik. Men da gjerne for kr 200,-/paret. Disse har like god kvalitet, og du får 10 til samme prisen. 
Livet er for kort for kjedelige sokker (sorte og hvite). Så på TV at en psykolog faktisk anbefalte å bruke slike. Så om dagen din er mørk, og depresjonen kommer lurende. Så kan det hjelpe 1% å se ned på føttene dine og en lama med en pandabjørn på ryggen smile tilbake til deg. Nå er ikke 1% mye. Men alle monner drar ;) Ikke det at jeg har vært depressiv noen gang. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er sånn mine ser ut før de blir kastet også! 👍🏻 Hadde kanskje kastet dem enda litt tidligere også.

Anonymkode: 66f77...c2f

Burde nok jeg gjør også men glemmer alltid at jeg trenger nye sokker så de slitte blir brukt veldig lenge😂

Anonymkode: e769c...f67

Skrevet
Morpheus skrev (4 timer siden):

Jeg elsker perspektivet ditt!🥰

Skrevet
Morpheus skrev (10 timer siden):

Bla. aliexpress: 

Noen er HER!
Andre er HER!

Noen for kvinner er HER!

Morsomme tåsokker HER!

De selger jo på happysocks, bla. på flyplasser og slik. Men da gjerne for kr 200,-/paret. Disse har like god kvalitet, og du får 10 til samme prisen. 
Livet er for kort for kjedelige sokker (sorte og hvite). Så på TV at en psykolog faktisk anbefalte å bruke slike. Så om dagen din er mørk, og depresjonen kommer lurende. Så kan det hjelpe 1% å se ned på føttene dine og en lama med en pandabjørn på ryggen smile tilbake til deg. Nå er ikke 1% mye. Men alle monner drar ;) Ikke det at jeg har vært depressiv noen gang. 

Tusen hjertelig takk! ☺️ 🤩 Vi to kunne vært gode venner 🥰 Jeg elsker å ta på meg noen fine, gøyale, småfrekke, osv alt etter form og hva jeg trenger og hva jeg skal. Jeg har ikke lyst til å dele så mye med nick, men jeg har vært viden kjent for min sokkegalskap 🤪😅🤩

Tåsokker har jeg ikke hatt siden jeg var ungdom, det kunne vært artig å prøve igjen 😅😁

Aldri handlet på Ali express, er det trygt og enkelt? 

Skrevet
Daisy-love skrev (12 timer siden):

Tusen hjertelig takk! ☺️ 🤩 Vi to kunne vært gode venner 🥰 Jeg elsker å ta på meg noen fine, gøyale, småfrekke, osv alt etter form og hva jeg trenger og hva jeg skal. Jeg har ikke lyst til å dele så mye med nick, men jeg har vært viden kjent for min sokkegalskap 🤪😅🤩

Tåsokker har jeg ikke hatt siden jeg var ungdom, det kunne vært artig å prøve igjen 😅😁

Aldri handlet på Ali express, er det trygt og enkelt? 

Livet er for kort til å gå med kjedelige sokker. Eller noe som helst som er kjedelig. 

Tåsokker – sokker med egne "rom" for hver tå, som hansker for føttene – har flere potensielle fordeler sammenlignet med vanlige sokker:

1. Bedre tåbevegelse og balanse

Tåsokker lar tærne spre seg naturlig, noe som kan gi bedre balanse og fotstabilitet, særlig ved trening som yoga, pilates, løping eller styrketrening.

2. Redusert friksjon og gnagsår

Ved å holde tærne adskilt kan tåsokker redusere hud-mot-hud-friksjon, som ofte fører til gnagsår eller blemmer, spesielt ved lange turer eller løpeturer.

3. Bedre fukttransport

Tåsokker "fanger" ikke fukt mellom tærne slik vanlige sokker kan gjøre. Dette bidrar til å holde føttene tørrere, noe som igjen kan redusere risikoen for sopp og ubehagelig lukt.

4. Forebygging av fotsopp

Ved å skille tærne og redusere fukt og varme mellom dem, skapes et mindre gunstig miljø for utvikling av fotsopp.

5. Sensorisk bevissthet

Noen mener at det å ha stoff rundt hver tå øker bevisstheten rundt fotens plassering og kontakt med bakken, noe som kan forbedre gangmønster og holdning.

Det er tygt å handle på aliexpress. Det er faktisk verdens største varehus. Men følg nøye med på brukererfaringene på de produktene du kjøper. Selgerene vil jo skryte produktet sitt opp i skyene. Men hvordan folk egentlig opplever produktet ser man i kundevirderingene. 

Varene er også ferdig tollet. Slik at de kommer rett i postkassen din. 
Men skriv i adresselinje 2; voec nr 2034638
I tilfelle selgeren glemmer å skrive voec nummeret på pakka. For enklere tollbehandling (det er nummeret Aliexpress bruker for å betale toll på pakken din, som må være synlig på pakka for å unngå ekstra styr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...