Gå til innhold

Hvor slitte er sokkene dine før du bytter dem ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hælen rakner. Da kastes den ene sokken. Den andre går fortsatt i rotasjon med de andre.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, Turkis Sau skrev:

Dette er det rareste jeg har sett noen lure på her på KG😂

Ja, jeg er vel litt rar da😂

Anonymkode: 4b56a...5c6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det synlige hull, betydelig slitt, eller holder det at de er litt misfarget og "slitene"?

Bytter de når det kommer hull, ikke før.

Anonymkode: 062b4...69e

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er vel litt rar da😂

Ikke noe gale i å være rar, det er min favorittype folk det!😁

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Når de har hull eller er såpass tynnslitte at du ser tærne. 

Anonymkode: aec53...360

Skrevet

Når storetåa eller hælen stikker ut, eller elastikken er ødelagt slik at sokkene ikke holder seg på plass. Hvis det er småhull pleier jeg å sy det. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Perelandra said:

Når storetåa eller hælen stikker ut, eller elastikken er ødelagt slik at sokkene ikke holder seg på plass. Hvis det er småhull pleier jeg å sy det. 

Selv hvis det er snakk om billige sokker? Jeg har lagt meg på en list hvor jeg kjøper sokker fra H&M til en billig penge, og da går de til gjenvinning når de får hull i seg. Kanskje jeg burde sy de istedet.

Sokker hvor elastikken er ødelagt er heldigvis sjelden vare (for min del), men det er døden for en sokk, da blir jeg sur og den forsvinner asap 😄

Skrevet
51 minutter siden, Turkis Sau said:

Helt enig! Ikke-rare-folk har en tendens til å bli kjedelige 😂

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, Eeemil said:

Når hælen rakner. Da kastes den ene sokken. Den andre går fortsatt i rotasjon med de andre.

Enig i dette, og en av grunnene til at jeg har mange av den samme typen og fargen sokk - utover at det er veldig praktisk når det kommer til sortering.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv hvis det er snakk om billige sokker? Jeg har lagt meg på en list hvor jeg kjøper sokker fra H&M til en billig penge, og da går de til gjenvinning når de får hull i seg. Kanskje jeg burde sy de istedet.

Hvis det er små begynnende hull i en sokk som ellers ikke er slitt, snurper jeg sammen hullet eller syr det med sytråd. 

Hvis hullet er så stort at ei tå kan stikke ut, er sokken moden for å kastes. 

Skrevet
2 timer siden, Turkis Sau skrev:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Burde sikkert stoppe dem, men kaster som regel sokker med tåhull.

Anonymkode: d9c43...147

Skrevet

Hull eller betydelig slitt. Skjønt, jeg har sydd slike hull dersom resten av sokken ser veldig ny ut. Men jeg har også en uvane med å få kasteverdige sokker tilbake i skuffa, så har noen som er så slitt på helene at de er gjennomsiktig:P En del av dem blir filler til å pusse sko med, tror også jeg har noen i bilen:P Strikkede ullsokker reparerer mamma:blush:

Anonymkode: ec055...8b9

Skrevet

Hull, eller hvis strikken blir slapp, men det skjer ikke så ofte. Jeg bruker alltid to par, så de lever en periode som innerste par om de begynner å bli gjennomsiktige, de slites saktere når de ikke slites mot gulv og sko, men innsiden av en annen sokk, så de holder gjerne ganske mye lengre. Bruker stort sett hvite sportssokker av forskjellige merker. Bortsett fra Adidas hvor jeg har masse fine farger. Stor forskjell på kvalitet, sokker fra Nike og Champion klarer jeg nesten ikke slite ut. Adidas holder lenge, Puma, Fila, Kappa og Umbro mer opp og ned. Sokker som nupper veldig havner fort under selv om de ikke er slitt ellers, synes bare ikke nupper er så fint. Når de blir så hullete at de skaper irritasjon, eller hullet irriterer, irriterer ikke så mye under helen, som ved tærne for eksempel, så blir de vaskefiller, pussefiller, poleringsfiller til bilen før de resirkuleres. Men i dag har jeg på ganske nye Nike under sitrongule Adidas. Liker ensfargede sokker, eventuelt med logo og striper, ikke så glad i masse mønstre og Nasse Nøff etc på sokker. Jeg synes ikke sokker fra HM etc er behagelige, synes øersonlig de er rare i passform og ubehagelig søm ved tærne. 

Anonymkode: bf383...681

Skrevet

Hull eller tynnslitt

Anonymkode: 502e9...cf2

Skrevet

Jeg er helt elendig på å kjøpe nye sokker og undertøy. Bruker det helt til det er mange hull, og gjerne litt lenger enn del også😅 

Anonymkode: 0fe09...140

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når hullet/hullene begynner å bli litt store at det blir for kaldt å gå med. Har også flere sokker med hull i. Har så mange sokker at jeg ikke skjønner hva jeg skal med alle, hvorfor jeg ikke bare kaster de med hull i, men jeg gidder ikke av en eller annen merkelig grunn. 

Endret av Warrior
Skrevet

Hull eller begynnende hull. Aldri opplevd at sokker har blitt så skitne at en vask eller to ikke fikser det. 

• 4 år senere...
Skrevet

Når det er hull på alle tærne 😱😉

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...