Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her jobbet som rengjører på skoler osv? Hva er normal månedslønn sånn ca for dem som jobber 5 dager i uka?

Anonymkode: 32640...c95

Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen her jobbet som rengjører på skoler osv? Hva er normal månedslønn sånn ca for dem som jobber 5 dager i uka?

Anonymkode: 32640...c95

Tror at årslønna starter på rundt 350 000 - 360 000 kr brutto, uten ansiennitet og kveldsjobbing (mellom kl 21 - 06).

Snittet er nok noe høyere likevel. I en lønnsoversikt for året 2019, blir det oppgitt flere, ulike brutto månedslønn.

Renholdsledere i virksomheter: Kr 38 320 brutto per måned

Renholdere i virksomheter: Kr 33 080 brutto per måned

Renholdere i private hjem: Kr 31 650 brutto per måned

For din del blir det mest sannsynlig den lønna for "renholdere i virksomheter". Kanskje litt lavere, men det skal ikke være langt unna 33 000 kr brutto per måned, fordi denne type jobb har som regel ikke stort "income range" og forskjellen mellom noen som nettopp startet som renholder og noen som har jobbet som renholder i 5 år, er minimal. 

Anonymkode: cd142...74c

• Liker 1
Skrevet

Jobber i kommunen og her tjener alle renholdere under 360.000, utenom arbeidsledere som tjener ca. 420.000

Anonymkode: 03fda...207

Skrevet
On 11/20/2020 at 2:14 PM, AnonymBruker said:

Tror at årslønna starter på rundt 350 000 - 360 000 kr brutto, uten ansiennitet og kveldsjobbing (mellom kl 21 - 06).

Snittet er nok noe høyere likevel. I en lønnsoversikt for året 2019, blir det oppgitt flere, ulike brutto månedslønn.

Renholdsledere i virksomheter: Kr 38 320 brutto per måned

Renholdere i virksomheter: Kr 33 080 brutto per måned

Renholdere i private hjem: Kr 31 650 brutto per måned

For din del blir det mest sannsynlig den lønna for "renholdere i virksomheter". Kanskje litt lavere, men det skal ikke være langt unna 33 000 kr brutto per måned, fordi denne type jobb har som regel ikke stort "income range" og forskjellen mellom noen som nettopp startet som renholder og noen som har jobbet som renholder i 5 år, er minimal. 

HÆ. Jeg vet denne tråden er litt gammel nå, men jeg må bare svare. Det der er helt, helt feil.

Jeg jobber i kommunen som renholder. Vi jobber dagtid, fra 0600 til 1400. Ingen andre i kommunen i lignende felt jobber kveld.

Ansiennitet og eventuelt fagbrev teller mye. Jeg har ingen av delene, og timelønna mi er på ca. 155 kr. I måneden da, med 100 % stilling, får jeg rundt 21 000, pluss minus, før skatt.

Riktignok vil jeg gå opp i lønn etterhvert som årene går, og spesielt hvis jeg velger å ta fagbrev. Kollegaer som har jobbet som renholdere i 20 år, med fagbrev, tjener nok helt greit, og er mer lik den lønna som den siterte brukeren snakker om.

Anonymkode: 430a8...ca7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

HÆ. Jeg vet denne tråden er litt gammel nå, men jeg må bare svare. Det der er helt, helt feil.

Jeg jobber i kommunen som renholder. Vi jobber dagtid, fra 0600 til 1400. Ingen andre i kommunen i lignende felt jobber kveld.

Ansiennitet og eventuelt fagbrev teller mye. Jeg har ingen av delene, og timelønna mi er på ca. 155 kr. I måneden da, med 100 % stilling, får jeg rundt 21 000, pluss minus, før skatt.

Riktignok vil jeg gå opp i lønn etterhvert som årene går, og spesielt hvis jeg velger å ta fagbrev. Kollegaer som har jobbet som renholdere i 20 år, med fagbrev, tjener nok helt greit, og er mer lik den lønna som den siterte brukeren snakker om.

Anonymkode: 430a8...ca7

Nei, det er ikke feil. Det er bare du som lar deg bruke. Kommunen liker visst å tyne folk hardt og godt, ja.

Minimum timelønn for renholdere nærmer seg 190 kroner timen i det private og det er der de fleste renholdere jobber

Allerede ifjor var den på nesten 188 kroner timen. I år er den på rundt 190 kr og i 2021 (som ikke er langt unna) vil man bikke over 190 kr.

https://renholdsnytt.no/2019-anbud-og-konkurranseutsetting-lover-og-regler/ny-minstelonn-i-renhold-kr-18766-fra-16-2019/554974

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/minstelonn/

Her har du ellers lønnsoversikten for 2019, se på plass nr 254, 324 og 338. For de fleste er plass nr 324 de skal forholde seg til. 

https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-snittlonna-i-over-350-yrker-6.158.677117.08bb96440f

Så ja, man skal ha nærmere 350 000 kr brutto i året på minimumslønn hvis man jobber for et privat renholdsfirma, og de fleste renholdsfirmaer er private. Nå har jeg ikke tatt med kveldstillegg en gang.

Du trenger ikke være Einstein for å gange ca 1,800 timer i året med 190 kr timen, da nærmer du deg allerede ca 345 000 brutto. Man får lønn for 1.957,5 timer, inkludert feriepenger når du har et utgangspunkt i 365 dager i året og man trekker ifra 52 helger x 2 (totalt 104 dager). Da sitter man netto med 261 dager x 7,5 timer = 1.957,5 timer. Så jeg var til og med litt snill med utregningen her og gikk kun for 1.800 timer, men man får betalt for ferien også. 

• Liker 1
Skrevet

kommunen, treningssente mm betaler rundt 155-160 kr t(vanligvis). et treningssenter er ikke pålagt å betale tariff slik som de som driver renholdsfirma. kommunen driver jo med renholdsarbeid, så usikker på om de har lov til dette...men så gjør jo kommunen det de vil-som feks ekspropiering eller hva det heter når de trenger en annen manns eiendom😏

Anonymkode: 485c2...347

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...