Gå til innhold

Han vil jeg skal flytte inn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Håper å få noen svar som kan «roe» meg ned litt.

Jeg er en 24 år gammel og er sammen med en som er 27 år. Vi snakket igår om forholdet videre etter å ha vært sammen i ett år. Han snakket om å flytte sammen og inn til han ettersom han eier og jeg leier. 
Jeg vil flytte sammen, og det er han jeg vil være med resten av livet men jeg er redd. Redd for at forholdet skal gå i grøfta og det gjør meg rett og slett nervøs. Ingen av oss har vært samboer før og dette vil bli nytt for begge. 

Er det noen som kan dele sin erfaring og fortelle hvordan det har gått med forholdet? 

Anonymkode: bd8d9...e36

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før dere flytter sammen så er det lurt å ta store og små samtaler om hvordan dere forventer at det skal fungere. 
hvordan fordele husarbeid? 
økonomiske spm, hva skal du betale, skal du kjøpe deg inn, skal dere ha en egen matkonto eller skal dere kjøpe feks annenhver uke og dele på den måten? 
Alenetid, hvor mye trenger dere? 

Jeg er samboer og dette var noe av det vi snakket om. Alt som senere kan bli et problem må diskuteres først. 

Anonymkode: 91f77...c41

• Liker 11
Skrevet

Jeg var 21 da jeg møtte min mann på byen. Tok han med hjem til min leilighet den natten, og vi har bodd sammen siden. 15 år siden nå, og fortsatt sikker på at det var et godt valg. Vi bare visste at det var rett 😊

Anonymkode: 75454...6b5

• Liker 4
Skrevet

Dele regninger og matpenger, finn ut av sånt først, er en kime til krangler 

Og som sagt over litt alenetid er viktig 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, lsklars skrev:

Dele regninger og matpenger, finn ut av sånt først, er en kime til krangler 

Og som sagt over litt alenetid er viktig 

Jøss?

Vi krangler aldri om penger, vi har heller ingen avtalt løsning ifh matpenger etc. Vi anser alt vi har som "vårt" - den som betaler, betaler. Ingen sure miner, aldri. Men alle er forskjellige, da. 

Vi kommer til å gjøre ting annerledes ifh økonomi når vi har barn på vei :) 

Skrevet

Ja, ingen mal på dette,alle gjør ting forskjellig.

Viktigste er å være løsningsorientert 

• Liker 2
Skrevet

Husarbeid er 1 pri! 

Anonymkode: 6b201...933

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før dere flytter sammen så er det lurt å ta store og små samtaler om hvordan dere forventer at det skal fungere. 
hvordan fordele husarbeid? 
økonomiske spm, hva skal du betale, skal du kjøpe deg inn, skal dere ha en egen matkonto eller skal dere kjøpe feks annenhver uke og dele på den måten? 
Alenetid, hvor mye trenger dere? 

Jeg er samboer og dette var noe av det vi snakket om. Alt som senere kan bli et problem må diskuteres først. 

Anonymkode: 91f77...c41

Dette 👆

Skrevet
15 timer siden, flygefisk1 skrev:

Jøss?

Vi krangler aldri om penger, vi har heller ingen avtalt løsning ifh matpenger etc. Vi anser alt vi har som "vårt" - den som betaler, betaler. Ingen sure miner, aldri. Men alle er forskjellige, da. 

Vi kommer til å gjøre ting annerledes ifh økonomi når vi har barn på vei :) 

Hvorfor skal dere endre på de økonomiske tingene når dere får barn? Det er jo da de fleste begynner å gjøre slik som dere allerede har gjort til nå. 

Anonymkode: 4211b...40b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal dere endre på de økonomiske tingene når dere får barn? Det er jo da de fleste begynner å gjøre slik som dere allerede har gjort til nå. 

Anonymkode: 4211b...40b

Hm okei, da gjør vi nok ikke det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...