AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Hei. Jeg har en bestekompis som jeg har kjent i tre år, vi snakker på tlf hver eneste dag i gjerne flere timer og forteller hverandre alt. Jeg vil påstå at han står meg nærmest av mine venner. MEN i begynnelsen av vårt bekjentskap så spurte han meg ut på en date, og jeg sa, beklager, men jeg er ikke interessert. Vi endte uansett opp i samme sirkel og utviklet det nære vennskapet vi har i dag. Han sier av og til at hadde han bare vært mer attraktiv så hadde jeg likt han. Jeg blir irritert, og sier at utseende falmer og jeg er ikke typen til å bry meg om slike ting. Selvfølgelig er det utseende som teller på førsteinntrykk, men that's it! Han mener uansett at utseende hans er grunnen, med tanke på at vi snakker sammen hver dag om alt og ingenting og er så fortrolig med hverandre. Ja hva mer vil jeg ha i et forhold? Jeg prøver å forklare at man kan like en persons personlighet som en venn, men ikke på et romantisk vis. Når han spør meg hva jeg ser etter i en personlighet siden jeg ikke finner hans tiltrekkende romantisk sett, så klarer jeg ikke å svare på det. Jeg finner bare ikke hans personlighet og væremåte ikke tiltrekkende, men som en venn funker det perfekt. Er jeg veldig rar? Er det noen som er i lignende situasjon? Forresten har sagt til han at jeg respekterer hvis han ikke klarer å være venner lengre og at jeg aldri vil forandre min mening. Han bestemte at han ville forsette vennskapet. Anonymkode: c4fcc...9cd 1
Frøyamor Skrevet 3. desember 2020 #2 Skrevet 3. desember 2020 Trust me - han kommer aldri til å skjønne det. 3
heletv Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Jeg hadde samme "problemet". Møtte en fyr, han likte meg, men jeg avviste han som potensiell partner. Vi kom derimot utrolig godt overens og jeg fortsatte vennskapet. Vi hang mye sammen og snakket sammen om absolutt alt. Da jeg fikk kjæreste var han utrolig negativ og mente jeg fortjente bedre. Endte med at han prøvde seg en kveld vi var ute og jeg kuttet kontakten. Han var også, som du skriver, opptatt av hvorfor jeg ikke var tiltrukket av han. Snakket ofte om at jeg ikke kunne velge riktige gutter osv. Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt at det blir for mye og kuttet kontakten om han ikke kan legge følelsene sine fra seg, men tviler på at han greier det. Det var utrolig trist når jeg kuttet kontakten, og vi hadde noen diskusjoner i ettertid der han mente at han ikke hadde gjort noe galt, men jeg er glad nå for at jeg stod på mitt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Nok et bevis på at menn og kvinner ikke bær dyrke noe nært "vennskap". Men at man kan møtes på hobbyting/interesser av og til: ja. Myten om at kvinner og menn ikke kan være venner stemmer ganske godt, dette gjelder i 99% av alle relasjoner. Menn og kvinner er biologisk laget for like hverandre seksuellt. Anonymkode: 2a21f...576 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Skrevet 3. desember 2020 Been there. Min bestevenn gjennom et par år sa at han ikke hadde romantiske følelser for meg, før han plutselig på fylla buste ut med alt. Jeg ble rasende, følte meg lurt, skuffet, at hele vennskapet var bygget på en løgn og hans håp. Endte opp med å avslutte vennskapet. Jeg klarte ikke å stole på ham igjen. Anonymkode: 54e81...786 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå