AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Tenkte kanskje det ville være nyttig for flere enn meg selv å få vite litt rundt dette. Jeg har i mange år slitt med overvekt, og min største problem er at jeg tyr til mat for - alt-. Jeg går mer eller mindre konstant sulten følte jeg, og slet med å feks våkne sulten om natten. Dette var en tilstand jeg har bygget opp igjennom noen år med kroppen min, men satt også mye psykisk. Etter råd av psykologen min på dps som hadde erfaring med saxenda på andre pasienter møtte jeg opp hos fastlegen min. Fastlegen min hadde aldri hørt om denne slankemedisinen engang, så det endte meg at jeg og farmasøyteren lærte han opp i dette, meg med min gode google kunnskap og erfaringen fra psykologen og farmasøyteren på hva han visste. Samme ettermiddag fikk jeg resepten og opplæring i hvordan bruke dette på apoteket. Jeg var i gang! Til info har jeg ikke søkt om dette på blå resept. Det koster meg 2800ish kr i måneden. Startvekt 114,8 B KMI 41.2 Tirsdag 10.11 Begynte jeg på saxenda, rett etter å ha vært hos legen. Satt 0,6 på mageregionen. Var litt spent hvordan det ville være å sette sprøyte på seg selv, men det gikk mye greiere enn jeg forventet Første uken: Ingen bivirkninger- Men masse fordeler! Jeg gikk ikke rundt å var konstant sulten eller tenkte på mat hele tiden!! For en befrielse. Placebo, kanskje? Men det spiller ingen rolle. Jeg klarte å regulere matinntaket til måltider med familien, og ingen hunger på noe godt på kvelden. Litt mer mykere avføring men ingen diare. Uke to: Onsdag 18.11 Økt dosen til 1,2. Forferdelig utmattet. Tar lang tid før jeg kommer meg igang, og kroppen føles så tung. Bestemmer meg for å skifte tid på døgnet jeg har satt dosen. Ingen andre bivirkninger, og sulten er fortsatt borte. Jeg spiser mindre måltider enn før, men drikker mindre også. Vekten viser 110.3 kg og bmi er nå på 39,5 (!!) Men jeg regner med mye her er vannvekt. Men jeg er uansett kjempefornøyd! Fast veiedag på torsdager, og da vil jeg oppdatere her inne også. Anonymkode: 99722...bc9 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Vekta idag stod på 109 blank! Jeg er kjempefornøyd!! Det betyr jo at det ikke bare var masse vannvekt forrige uke, og jeg stabilt går ned litt og litt. Jeg har ingen ønske om å rase ned i vekt, nesten 5 kg ER mye (og noe er jo selvsagt vann.) men jeg merket det på bh'ene mine best, de er ikke så stramme. Typisk å miste puppene først 10.11 Vekt: 114.8 BMI 41.2 19.22 Vekt: 110.3 BMI 39.5 26.11 Vekt: 109.00 BMI 39 Jeg har mye mye lettere nå for å drikke mer vann enn tidligere. Jeg drikker mindre pepsi max, og tyr ofte til farris eller lignende isteden. Det er en god følelse! Jeg føler meg ikke så utmattet som tidligere, og har ingen problemer med å kontrollere matinntaket, både til måltider og ikke spise noe utenom måltidene. Hadde dere visst HVOR mye av dagen min gikk til å tenke på mat, og hvordan det var så innmari altoppslukende å gå rundt fysen samt sulten hele tiden.... Tenk at det er borte nå. Bare med hjelp av en liten strøytestikk, så klarer jeg faktisk å kontrollere det. Jeg går til psykolog også, for å være sikker på at jeg ikke tyr til trøstespising og kan få ut følelsene mine verbalt isteden med en trygg person. Jeg er så glad! Anonymkode: 99722...bc9 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #3 Skrevet 3. desember 2020 Denne uken visste jeg det ikke har vært noe særlig med nedgang. Har ikke blitt like mye mosjon, samt at det har vært litt for mye raske alternativer og ikke nok vann. Jeg har økt dosen nå, og ingen bivirkninger enn så lenge! 10.11 Vekt: 114.8 BMI 41.2 19.22 Vekt: 110.3 BMI 39.5 26.11 Vekt: 109.00 BMI 39 03.12 Vekt: 108,3 BMI 38,7 Men når det er sagt så er jeg fortsatt fornøyd. Det trenger ikke å gå raskt over natten, og jeg merker at matinntaket har jeg bedre kontroll på enn noen gang i livet! Første mål er 105 kg innen 1 desember, klarer jeg det skal jeg være takknemlig for nå Delmål to er tosifret tall innen 1 mars. Anonymkode: 99722...bc9 1
studerende Skrevet 3. desember 2020 #4 Skrevet 3. desember 2020 Så bra at dette ser ut til å fungere for deg. Vedr. prisen så kan det være verdt et forsøk av fastlegen å søke om individuell stønad. Kravet for det er i så fall følgende: Sitat KMI (kroppsmasseindeks) over eller lik 35 og under 40 og en vektrelatert tilleggssykdom eller en tilleggslidelse/-sykdom som øker risikoen for alvorlig fedmerelatert sykdom. Eller Sitat Kroppsmasseindeks (KMI) over eller lik 40 Du må også ha prøvd legemidlet mysimba først eller ha medisinske årsaker for at dette ikke kan brukes. Snakk med fastlegen om dette
riesling Skrevet 5. februar 2021 #5 Skrevet 5. februar 2021 hvordan går det med deg? Har bedt om resept på dette nå, så kjekt å høre erfaringer 1
Katteflussa Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Skal starte på Saxenda i dag, så vil veldig gjerne høre mer om hvordan det går med deg? Leste at du byttet tid på dagen for dosering, når følte du det var best å ta den? 1
frustrert solabu Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Blir spennende å følge deg, jeg starter nå 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #8 Skrevet 25. mars 2021 Jeg skal starte med Saxenda i morgen! Skal følge deg, og håper det er greit at vi andre også kan dele erfaringer i denne tråden? Så blir det mer oversiktlig med kun 1 tråd? Jeg er superspent... Anonymkode: 79f72...806 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 Hei! Til dere som har fått saxenda på blåresept, hvor lang tid tok det fra søknaden ble sendt til helfo til dere fikk svar?😊 Anonymkode: b857c...353
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hei! Til dere som har fått saxenda på blåresept, hvor lang tid tok det fra søknaden ble sendt til helfo til dere fikk svar?😊 Anonymkode: b857c...353 En dag. Anonymkode: 5179a...dd6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 Det har gått åtte uker nå, venter fremdeles på svar. Anonymkode: 02150...03e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #12 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Til dere som har fått saxenda på blåresept, hvor lang tid tok det fra søknaden ble sendt til helfo til dere fikk svar?😊 Anonymkode: b857c...353 1 minutt 😅 Anonymkode: 642c9...1d0
studerende Skrevet 6. juni 2021 #13 Skrevet 6. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det har gått åtte uker nå, venter fremdeles på svar. Anonymkode: 02150...03e Spør fastlegen om han har sendt søknaden slik det skal gjøres. Det meste av 3a søknader går nå igjennom automatisk godkjenningaprosess og det skal absolutt ikke ta 8 uker.
Marye Skrevet 6. juni 2021 #14 Skrevet 6. juni 2021 Brukt Saxenda siden ca oktober gått ned 19 kg så veldig fornøyd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 studerende skrev (18 timer siden): Spør fastlegen om han har sendt søknaden slik det skal gjøres. Det meste av 3a søknader går nå igjennom automatisk godkjenningaprosess og det skal absolutt ikke ta 8 uker. Søknaden er sendt elektronisk og korrekt, estimert ventetid opplyst ved søknad og ved senere kontakt med Helfo er 8-12 uker. Anonymkode: 02150...03e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #16 Skrevet 9. juni 2021 Ååå jeg glemte dette, beklager. Jeg brukte myyye lenger tid på hver dose før jeg økte, og opplevde da veldig lite bivirkninger. jeg har per idag gått ned 29 kg. Aldri noen gang klart dette før!! Jeg går nå mye tur og begynt å trene smått. Lettere å bevege seg når man ikke drar på så mye. Jeg har nå gått ned på dosen per dag, og det fungerer fortsatt bra. Det er så lettende at mat ikke lenger kontrollerer og dominerer livet mitt. Jeg forbinder ikke kos med mat, og jeg tar ikke hauger av porsjoner. Jeg går ikke konstant sugen på noen. Anonymkode: 99722...bc9 3
Vex Skrevet 31. mai 2022 #17 Skrevet 31. mai 2022 Noen oppdateringer her? Veldig spent på hvordan det gikk og går med deg OP😊
Nina_Sk Skrevet 5. oktober 2022 #18 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 12.19): Tenkte kanskje det ville være nyttig for flere enn meg selv å få vite litt rundt dette. Jeg har i mange år slitt med overvekt, og min største problem er at jeg tyr til mat for - alt-. Jeg går mer eller mindre konstant sulten følte jeg, og slet med å feks våkne sulten om natten. Dette var en tilstand jeg har bygget opp igjennom noen år med kroppen min, men satt også mye psykisk. Etter råd av psykologen min på dps som hadde erfaring med saxenda på andre pasienter møtte jeg opp hos fastlegen min. Fastlegen min hadde aldri hørt om denne slankemedisinen engang, så det endte meg at jeg og farmasøyteren lærte han opp i dette, meg med min gode google kunnskap og erfaringen fra psykologen og farmasøyteren på hva han visste. Samme ettermiddag fikk jeg resepten og opplæring i hvordan bruke dette på apoteket. Jeg var i gang! Til info har jeg ikke søkt om dette på blå resept. Det koster meg 2800ish kr i måneden. Startvekt 114,8 B KMI 41.2 Tirsdag 10.11 Begynte jeg på saxenda, rett etter å ha vært hos legen. Satt 0,6 på mageregionen. Var litt spent hvordan det ville være å sette sprøyte på seg selv, men det gikk mye greiere enn jeg forventet Første uken: Ingen bivirkninger- Men masse fordeler! Jeg gikk ikke rundt å var konstant sulten eller tenkte på mat hele tiden!! For en befrielse. Placebo, kanskje? Men det spiller ingen rolle. Jeg klarte å regulere matinntaket til måltider med familien, og ingen hunger på noe godt på kvelden. Litt mer mykere avføring men ingen diare. Uke to: Onsdag 18.11 Økt dosen til 1,2. Forferdelig utmattet. Tar lang tid før jeg kommer meg igang, og kroppen føles så tung. Bestemmer meg for å skifte tid på døgnet jeg har satt dosen. Ingen andre bivirkninger, og sulten er fortsatt borte. Jeg spiser mindre måltider enn før, men drikker mindre også. Vekten viser 110.3 kg og bmi er nå på 39,5 (!!) Men jeg regner med mye her er vannvekt. Men jeg er uansett kjempefornøyd! Fast veiedag på torsdager, og da vil jeg oppdatere her inne også. Anonymkode: 99722...bc9 Hei🙂 Jeg har begynt Saxenda behandling igår. Du skriver at du måtte justere tid på døgne når du tar sprøyten. Hva fungerer best for deg? Ca klokka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå