Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden datet jeg ei jente, men det ble aldri noe ordentlig skikk på ting ettersom hun bodde på andre siden av landet. Vi har likevel holdt kontakten og jeg har alltid vært veldig betatt av henne. Nå har hun flyttet tilbake til hjembyen våres, men ulempen er at hun hadde med en kjæreste på lasset. 

Hun ønsker gjerne at vi skal være venner og kunne møtes med andre venner og på fest. Jeg har sagt i fra at jeg ikke har noen interesse av å tilbringe tid med henne så lenge hun har kjæreste. Jeg har alltid vært fryktelig sjarmert av henne, og det vil være vanskelig å bare se på henne som en venn. Det gjør alltid litt vondt inni meg når jeg ser henne sammen med den nye kjæresten.

Hun mener at jeg er urimelig og sier at jeg nærmest driver med emosjonell utpressing når jeg sier at jeg ikke vil møte henne. Er jeg urimelig? Begge er 30 år i tilfelle noen lurer

Anonymkode: b6c3a...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden datet jeg ei jente, men det ble aldri noe ordentlig skikk på ting ettersom hun bodde på andre siden av landet. Vi har likevel holdt kontakten og jeg har alltid vært veldig betatt av henne. Nå har hun flyttet tilbake til hjembyen våres, men ulempen er at hun hadde med en kjæreste på lasset. 

Hun ønsker gjerne at vi skal være venner og kunne møtes med andre venner og på fest. Jeg har sagt i fra at jeg ikke har noen interesse av å tilbringe tid med henne så lenge hun har kjæreste. Jeg har alltid vært fryktelig sjarmert av henne, og det vil være vanskelig å bare se på henne som en venn. Det gjør alltid litt vondt inni meg når jeg ser henne sammen med den nye kjæresten.

Hun mener at jeg er urimelig og sier at jeg nærmest driver med emosjonell utpressing når jeg sier at jeg ikke vil møte henne. Er jeg urimelig? Begge er 30 år i tilfelle noen lurer

Altså er du forelsket så er du forelsket. Det er fryktelig vondt når slike følelser ikke gjengjelde og det er også fryktelig vondt når du må se henne sammen med kjæresten. Så jeg forstår deg godt. Du trenger å holde avstand for å beskytte deg selv. Dette må hun bare godta. 

Men virker som at hun tror du ønsker å presse henne til å gjøre det slutt med kjæresten for at dere skal kunne være venner igjen. Jeg får ikke inntrykk av at det er det du gjør, men Dersom det er det du gjør, ville det vært emosjonell utpressing 

• Liker 1
Skrevet

Hvis forholdet er godt synes jeg det er hyggelig for hennes del, så jeg ønsker ikke å ødelegge noe mellom dem. Hun sier at hun verdsetter vennskapet vårt, men av hensyn til mitt eget humør kjenner jeg at det er best å holde seg unna

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...