Gå til innhold

Fjerne svettekjertler under armene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med overdreven svette, spesielt i sosiale og andre stressende situasjoner, og har lyst til å gjøre noe med det. Jeg vurderer "fettsuging"-metoden, dvs. at kjertlene "suges ut" på samme måte som man vanligvis gjør med fett. Er det noen som har erfaring med dette eller tilsvarende inngrep, som vil dele? :) 

Anonymkode: 336be...eaa

Skrevet

Nei, visste ikke at det fantes. Har kun prøvd botox under armene mot svette. Det var deilig men dessverre varte det ikke lenge, også er det ikke akkurat billig. Tror det holdt i typ 4,5 mnd og betalte 5000 

Anonymkode: f8777...9a8

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er plaget med overdreven svette, spesielt i sosiale og andre stressende situasjoner, og har lyst til å gjøre noe med det. Jeg vurderer "fettsuging"-metoden, dvs. at kjertlene "suges ut" på samme måte som man vanligvis gjør med fett. Er det noen som har erfaring med dette eller tilsvarende inngrep, som vil dele? :) 

Ikke det du spør om, men du vil da svette andre steder istedenfor.

Kjenner ei som fjernet de under armene, og hun sliter med ekstrem svette under ben og hodet. Ville bare gjøre deg klar over at svetten må ut et annet sted :)

Anonymkode: d881a...3ab

Skrevet

Nei, dessverre, men har du tatt det opp med legen? Kan være de vil sjekke andre ting først, for det kan være tegn på en forstyrrelse i kroppen. Jeg svettet helt hinsides da jeg ammet, tok det opp med legen, og hvis det ikke ga seg når jeg sluttet å amme ville han starte med å sjekke stoffskifte. Så dersom du ikke har snakket med legen ville jeg startet der. Lykke til ☺️

Anonymkode: 86a6e...d6d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Miradry kan fungere!

Endret av Fantasia
ifddf skrivefeil
Skrevet
 20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, visste ikke at det fantes. Har kun prøvd botox under armene mot svette. Det var deilig men dessverre varte det ikke lenge, også er det ikke akkurat billig. Tror det holdt i typ 4,5 mnd og betalte 5000 

Anonymkode: f8777...9a8

Det finnes ganske mange forskjellige prosedyrer og inngrep, anbefaler deg å søke litt rundt! Selv vurderer jeg MiraDry eller "fett"suging. Som du sier er botox en veldig kortvarig og dyr løsning, så jeg vurderer å gå rett på kirurgi. 😕

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det du spør om, men du vil da svette andre steder istedenfor.

Kjenner ei som fjernet de under armene, og hun sliter med ekstrem svette under ben og hodet. Ville bare gjøre deg klar over at svetten må ut et annet sted :)

Anonymkode: d881a...3ab

Jeg har ikke klart å finne noe om kompensatorisk svette etter den type inngrep jeg tenker på. Kan det hende du blander litt? Det finnes en annen operasjon som ble brukt mer før, som heter torakal sympatektomi, hvor man går inn og kutter i selve nervestrengen. Dette er et mer drastisk inngrep, og er forbundet med en del skumle bivirkninger (samt økt svetting andre steder på kroppen).

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dessverre, men har du tatt det opp med legen? Kan være de vil sjekke andre ting først, for det kan være tegn på en forstyrrelse i kroppen. Jeg svettet helt hinsides da jeg ammet, tok det opp med legen, og hvis det ikke ga seg når jeg sluttet å amme ville han starte med å sjekke stoffskifte. Så dersom du ikke har snakket med legen ville jeg startet der. Lykke til ☺️

Anonymkode: 86a6e...d6d

Takk for det! Jeg har "alltid" vært ganske svett av meg, og hadde ingenting galt med stoffskiftet da jeg tok noen blodprøver nylig, så jeg tror nok bare det er sånn jeg er. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...