Gå til innhold

Xplora 4 klokke. Noen med erfaring?

7v8

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe Xplora 4 klokke til 6 åringen til jul. Noen som har/har hatt den til barnet sitt og som vil dele erfaringer? Positive og negative😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bare positivt å si om den. Er på armen til 7 åringen fra han går hjemifra om morgen og til han kommer hjem og hvis han evt. går ut. Moro å se hvor mange skritt han har gått😅 Har fast på skolemodus i skole- og Sfotiden. 

Anonymkode: 39722...faf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyd! den var gull verdt i sommer da vi var på tur til diverse fornøyelsesparker og på bytur. 

Men dessverre får de ikke lov å bruke den på skolen 😡 Jeg har diskutert dette med skoleledelsen, men de er helt rigide på at dette er en smartklokke på lik linje med Apple iwatch 😩 Helt bak mål!

Så vi får dessverre ikke brukt den like mye som jeg kunne tenkt meg. 

Anonymkode: efd4f...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3s til mitt barn, men flere i hennes klasse har 4. En av dem har måttet få ny klokke 3 ganger fordi den plutselig slutter å fungere. Ene nevøen min har også 4, og den har også plutselig sluttet å fungere for så å fungere igjen ei uke senere. Skjedd flere ganger.

Anonymkode: 5f134...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 3s til mitt barn, men flere i hennes klasse har 4. En av dem har måttet få ny klokke 3 ganger fordi den plutselig slutter å fungere. Ene nevøen min har også 4, og den har også plutselig sluttet å fungere for så å fungere igjen ei uke senere. Skjedd flere ganger.

Anonymkode: 5f134...a11

Vi opplevde problem en gang, men Xplora har kjempegod kundeservice 👍😊 Så de kunne hjelpe oss å ordne problemet og det gikk veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er veldig fornøyd! den var gull verdt i sommer da vi var på tur til diverse fornøyelsesparker og på bytur. 

Men dessverre får de ikke lov å bruke den på skolen 😡 Jeg har diskutert dette med skoleledelsen, men de er helt rigide på at dette er en smartklokke på lik linje med Apple iwatch 😩 Helt bak mål!

Så vi får dessverre ikke brukt den like mye som jeg kunne tenkt meg. 

Syns det er flott at skolen sier nei. Vår 1.klassing får heller ikke lov å ha den i skoletiden, og jeg synes det er bra. 

Tenk om 50% av klassen skulle løpt rundt med disse klokkene? Det hadde nok resultert i at de andre barna også hadde gått hjem og tryglet om klokke.

Små barn trenger ikke å kommunisere med foreldre på de få timene de er på skolen. Når de skal gå hjem, får de utdelt klokkene igjen.

Anonymkode: caebb...60c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er flott at skolen sier nei. Vår 1.klassing får heller ikke lov å ha den i skoletiden, og jeg synes det er bra. 

Tenk om 50% av klassen skulle løpt rundt med disse klokkene? Det hadde nok resultert i at de andre barna også hadde gått hjem og tryglet om klokke.

Små barn trenger ikke å kommunisere med foreldre på de få timene de er på skolen. Når de skal gå hjem, får de utdelt klokkene igjen.

Det er som en hvilken som helst annen klokke når den er i skolemodus. Ser ikke problemet. Over 50% har klokken på armen. 

Anonymkode: 39722...faf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde de fått utdelt klokkene igjen hadde det vært en annen sak, men nei de vil ikke ha noe med de å gjør. De sier klokken skal ligge hjemme.

men vi har den i sekken så han kan ringe oss om det skulle være noe på hjemveien.

Jeg syns det er for rigid uansett. I skolemodus er disse klokkene akkurat som vanlige klokker. Ikke har de spill, internett, eller annet «morro».

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3s og elsker klokka. Sønnen min har hatt den nå i 1,5 år og vi har aldri opplevd noen problemer med den. Det er ikke lov å ha den på på skolen, men det er greit at den ligger i sekken med skolemodus på. 

Klokka er litt treg på å oppdatere GPS av og til, men det synes jeg ikke gjør noe så lenge jeg får tak i han når jeg ringer.

Anonymkode: 3a9cd...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte i sommer, veldig kjekt når han flyr rundt og leker med naboer på feltet her, men blir ofte glemt da de ikke får ha den på på skolen.. 

Ellers fornøyd med selve klokken og funksjonene👍🏻

Anonymkode: 8b879...0d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde de fått utdelt klokkene igjen hadde det vært en annen sak, men nei de vil ikke ha noe med de å gjør. De sier klokken skal ligge hjemme.

men vi har den i sekken så han kan ringe oss om det skulle være noe på hjemveien.

Jeg syns det er for rigid uansett. I skolemodus er disse klokkene akkurat som vanlige klokker. Ikke har de spill, internett, eller annet «morro».

Vi fikk ikke lov fordi du fortsatt kan bruke sos-funksjonen i skolemodus og da kan man bruke den til kommunikasjon🙃 

Anonymkode: 8b879...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial klokke. Man ser hvor de er og de kan ringes hjem når de er hos venner. De glemmer den heller ikke steder da den er på armen

Anonymkode: 06003...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den, veldig fornøyd. Hadde 3s før, det var en liten filleting som gikk istykker, så fikk vi 4s som erstatning uten mellomlegg.

Barnet får lov å bruke på skolen, flere barn i klassen som har også. Det har kommet skriv om at det ikke er ønskelig, men ikke nekt. Lærerne sier det ikke er noe problem, derfor pusher de ikke for å fjerne dem. Barnet har hatt uhell én gang på 2,5 år hvor det ble bråk i klasserommet. Barnet vet det ikke er lov å bruke på skolen, så respekterer det. 

Liker å kunne se hvor er når går hjem. At barnet kan ringe for å spørre om en venn kan bli med hjem. Og barnet har et par ganger ringt når det følte det trengte å få tak i oss foreldre fort fordi noe leit skjedde.

Har ikke inntrykk av at det er noe skryting eller sjalusi rundt klokkene. Folk har forskjellige ting.

Anonymkode: df418...cbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
On 11/20/2020 at 5:30 PM, 7v8 said:

Tusen takk for alle svar. Da blir det klokke til jul. Kjekt å handle i dag når den er på tilbud😊

ser at det er gammel tråd, med ts el noen andre, vet dere hvor mye abonnementet koster på xplora? Finner bare den til 199kr/mnd? som tilsvarer 2400/året, det er jo ganske mye for en kloke på en 6 åring her i huset. Xplora lar deg kun ha abonnement hos dem og man kan ik bruke andre operatører right?

Vurderer å kjøpe xplora 5, men hvis abonnement er så dyrt så vurderer vi Cmee 2c som har de samme funksjonene, bare at man kan bruke alle andre simkort.

Anonymkode: abb12...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ser at det er gammel tråd, med ts el noen andre, vet dere hvor mye abonnementet koster på xplora? Finner bare den til 199kr/mnd? som tilsvarer 2400/året, det er jo ganske mye for en kloke på en 6 åring her i huset. Xplora lar deg kun ha abonnement hos dem og man kan ik bruke andre operatører right?

Vurderer å kjøpe xplora 5, men hvis abonnement er så dyrt så vurderer vi Cmee 2c som har de samme funksjonene, bare at man kan bruke alle andre simkort.

Anonymkode: abb12...05c

Du må ikke bruke Xplora sitt abonnement, men du må uansett betale dem 99 kr i mnd. ICE fungerer ikke på klokka. 

https://support.xplora.no/hc/no/articles/360002149158-Kan-jeg-bruke-en-annen-operatør-?mobile_site=true

Vi har forresten valgt å betale for ett helt år av gangen. Da ble månedsprisen 119 kr isteden. 

Endret av Fliip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen erfaringer med xplora 4 klokken men den nyeste altså xplora 5 go play, er markedes beste. Har kjøpt den til skolestarter her I hus og h*n er kjempe fornøyd🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...