AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Vårt barn blir 2 i januar. Jeg ser venner skifter til stor seng allerede, noen fordi de vil og noen pga barna klatrer ut av sengen. Sistnevnte er veldig forståelig. Vårt barn bruker sovepose og klatrer ikke ut av sengen, han har aldri prøvd det. Vi synes det er fint med sprinkelseng og vil definitivt fortsette med det lenger. Men hvor lenge er vanlig? Hvor lenge har dere erfart det, enten selv eller hørt via andre? Hvis noen har noen ekstra gode tips å ta med seg til når man skal bytte så tar jeg gjerne mot det også, men jeg spør aller mest av nyskjerrighet. Anonymkode: 83e97...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Vi gikk over til stor seng da gutten vår var ca 2 år og 4 måneder. Han klatret over kanten på sprinkelsenga. Anonymkode: a15f7...fec
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Kan man ikke ta av ene veggen på sprinkelsenga? Hvis lengden ikke er noe problem. Anonymkode: 82b20...085 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Vår har også sovepose, men han begynte å hoppe opp så han hang og vippet over kanten, og kunne tatt en salto rett i gulvet.. Vi byttet til vanlig seng da han var 2,5. Vi kjøpte en sånn vokseseng fra ikea, med litt sengehest i begge ender og åpent på midten. Null problem, sjokkerende nok (!). Hadde sett for meg masse vandring om natten, men dengang ei. Anonymkode: 40c8a...03d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan man ikke ta av ene veggen på sprinkelsenga? Hvis lengden ikke er noe problem. Anonymkode: 82b20...085 Det går ikke på vår seng, men det er jo helt sikkert en genial overgang for andre. Så gøy å høre fra andre at det gikk smertefritt! ts Anonymkode: 83e97...0d2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 Så lenge barnet får plass og ikke prøver å klatre ut, kan dere fint la han bruke sengen en stund til. Her brukte eldste sprinkelsenga til han var 3, da ble han for lang. Han likte seg godt i den og klatret ikke ut selv om han kunne klart det. Yngste er snart 2,5 og bruker fortsatt sprinkelseng. Ser for meg at hun gjør det en stund til hun også. Anonymkode: e7b66...970
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 Sprinkelsenga kan han sikkert ha litt til om han trivest med det, men er vel på tide å kutte nattposen snart. Anonymkode: 1cf41...2a2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke på vår seng, men det er jo helt sikkert en genial overgang for andre. Så gøy å høre fra andre at det gikk smertefritt! ts Anonymkode: 83e97...0d2 Du kan mest sannsynlig gjøre det, med litt diy. Skru en plank på den nå åpne siden, for å holde ende-sidene sammen, voìla 🙂 Anonymkode: 3922f...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Vi tok av den ene siden av sprinkelsenga, og sagde til den siden vi tok vekk slik at den passer som en sengehest på den siden den ble tatt av. Fungerte veldig bra og barnet syns det var gøy med «ny» seng Anonymkode: 6d4aa...13e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 Tror det er veldig forskjellig. Kjenner noen som har brukt sprinkelseng til tre år, vi byttet til stor seng ved 1 år. bare så det ble enklere å legge seg sammen med barnet ved oppvåkninger så den ene foreldrene kunne sove i fred. Var lite plass til madrass på gulvet. Sov gjennom hele natt fra ca 15 mnd, med goood plass i den store senga 😅 var smertefritt å bytte her, og deilig at hun kan krype ut og inn til oss om hun skulle våkne. Men hun er glad i legge seg da, prøver ikke å gå ut om kvelden feks. Anonymkode: 68630...1ae
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #11 Skrevet 20. november 2020 Vi venter til han kan klatre over. Når han ikke vil sove er det gull verdt å ha ham i "bur" 😅 Anonymkode: 2a6c0...699
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #12 Skrevet 20. november 2020 Vi byttet ved 9-10 mnd alder på yngste, så det er nok veldig variabelt.. Gjør det som er best for dere tenker jeg! Anonymkode: ee646...655
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #13 Skrevet 20. november 2020 Eldste til 4 år.. Yngste er fortsatt liten, vet ikke når vi bytter Anonymkode: f6743...fee
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #14 Skrevet 20. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sprinkelsenga kan han sikkert ha litt til om han trivest med det, men er vel på tide å kutte nattposen snart. Anonymkode: 1cf41...2a2 Om barnet trives med det er det ikke noe poeng i å slutte med en sovepose! Anonymkode: a8f3d...ddc
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #15 Skrevet 20. november 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Vårt barn blir 2 i januar. Jeg ser venner skifter til stor seng allerede, noen fordi de vil og noen pga barna klatrer ut av sengen. Sistnevnte er veldig forståelig. Vårt barn bruker sovepose og klatrer ikke ut av sengen, han har aldri prøvd det. Vi synes det er fint med sprinkelseng og vil definitivt fortsette med det lenger. Men hvor lenge er vanlig? Hvor lenge har dere erfart det, enten selv eller hørt via andre? Hvis noen har noen ekstra gode tips å ta med seg til når man skal bytte så tar jeg gjerne mot det også, men jeg spør aller mest av nyskjerrighet. Anonymkode: 83e97...0d2 vent lenge til barnet er klar for det - trolig når det nærmer seg tre. Overgang til storbarnseng er en av de vanligste kildene til søvnproblemer for større barn. Tro meg 😂 https://takingcarababies.com/transitioning-to-the-toddler-bed/ Anonymkode: 41505...513
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #16 Skrevet 20. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Om barnet trives med det er det ikke noe poeng i å slutte med en sovepose! Anonymkode: a8f3d...ddc enig - den er lur. Da er det også vanskeligere for barnet å krype ut av sprinkelsengen og du slipper gjerne å bytte før barnet er klar. Anonymkode: 41505...513
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #17 Skrevet 20. november 2020 Vi byttet ved 1,5 år fordi vi hadde en klatrer som ikke ville ligge i sovepose. Hun lå faktisk mer i ro i den nye senga, vi var ganske overrasket. Hvorfor har jeg ingen anelse om. Kanskje så hun på sprinkelsenga litt som et morsomt klatrestativ eller kanskje hun følte seg innestengt i den. Hun gikk ut av den nye senga et par ganger, men genrelt ble kveldene roligere og hun sovnet raskere. Anonymkode: b90fc...34c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #18 Skrevet 20. november 2020 Vi tok ned siden på sprinkelsenga når hun var 2. men hun satt fast armer og bein mellom sprinklene hele tiden og sov så urolig og brukte så stor plass. Så ved 2 år og 4 mnd kjøpte vi 90x200 seng. Funka mye bedre. Anonymkode: 35742...1ac
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #19 Skrevet 20. november 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om barnet trives med det er det ikke noe poeng i å slutte med en sovepose! Anonymkode: a8f3d...ddc Synes bare det høres skumlere ut med nattpose dersom barnet plutselig begynner å klatre osv? Man aner ikke hva barna får til før de plutselig får det til😅 Anonymkode: 1cf41...2a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå