Gå til innhold

Svindel Mail «kill me, help me please»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en god den søppel og svindel Mail som pleier komme på natten. De bak mailene har blitt drøyere og drøyere med årene. Men dette tar kaka. Hvordan skal de toppe seg etter dette 🙄 Og hva er hensikten med å sende en slik mail, uten innhold? Begynner bli litt overnervøs og tenker de kanskje får beskjed om jeg åpner mailen eller ikke? Eller er ikke teknologi helt der enda? Flere som får disse mailene?

Kan ikke forstå at de spiller på det de gjør... 

79988BFA-8A0A-49B3-BD6B-AEAE397858D1.jpeg

49E4DAB9-278B-4C3F-A353-96A6AC570620.jpeg

Anonymkode: 8520e...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg åpner de ikke, bare huker av og merker dem phishing og rapporterer. 

Anonymkode: 6b06b...9c1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Jeg har også fått flere Mail som den du beskriver og her er det noe som ikke stemmer! Hvorfor sende Mail uten innhold? Jeg videresendte mailen til noen og da så jeg at det var en liten firkantet boks nederst på mailen, Og det vises ikke i den opprinnelige mailen, jeg tørr virkelig ikke og trykke på det. Vurderer nesten og ta kontakt med politiet da jeg ikke finner noe som helst informasjon om lignende Mail på nettet 

Anonymkode: 79b8a...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er best å unngå å åpne slike eposter. Enkelt forklart er eposten i seg selv normalt sett helt ufarlig, men den inneholder et bilde, gjerne lite og gjennomsiktig (les usynlig bilde), som hentes/lastes ned fra en ekstern web-server. [De fleste epost programmene er som regel satt til å laste inn bilder automatisk når dem åpnes, men det kan konfigureres til eks. å spørre for hver (nye) avsender.]

Det de oppnår ved at du åpner eposten er først og fremst at de vet at din epost adresse er aktiv, slik at de kan sende masse flere godsaker (søppelpost og phising), og gjerne omtrentlig posisjon basert på IP adressen din, mao. hvilket land du befinner deg i.

Så det at eposten ser så merkelig som du/dere sier, vil jeg gjette at rett og slett er et enkelt forsøk på å få flere til å klikke/åpne den, mao. en clickbait.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene funker ikke, ts. Jævla unødvendig av deg.

Anonymkode: c8185...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at noen spam e-poster trenger ikke bli åpnet for at de har tilgang engang, det holder at de ligger i innboksen, så jeg sletter de så fort som mulig. 

Anonymkode: d1f63...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 12.40):

Jeg har lest at noen spam e-poster trenger ikke bli åpnet for at de har tilgang engang, det holder at de ligger i innboksen, så jeg sletter de så fort som mulig. 

Anonymkode: d1f63...182

Tilgang til hva? Kunne du referert til hvor du har lest dette?

Sannsynligvis er det nok ikke helt riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...