Gå til innhold

Kan jeg be jobben betale for nettet mitt hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke påkrevd hjemmekontor, men de oppfordrer oss til å ta det. Jeg har hatt et par dager og ser at jeg får mer gjort og hverdagen er greiere. Problemet er at jeg bruker ganske mye internett med de programmene jeg må bruke på jobb, og nedlasting og opplasting av filer og dokumenter tar mange GB. Ja, du leste riktig, GB. For der jeg bor har jeg verken fiber eller bredbånd, men mobilt bredbånd... 

Anonymkode: b2f2e...004

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt hørt med dem, ja. 

Her har jobben til mannen spandert bredbåndet ut juni neste år, nettopp fordi de må oppfordre folk til hjemmekontor. Og vi har fiber, ikke mobilt. 

Anonymkode: f144d...ee8

• Liker 7
Skrevet

Ja selvfølgelig.

Anonymkode: 36a7b...08e

• Liker 2
Skrevet

Tviler, men jeg hadde hørt med dem om mulighet for å heller sitte på arbeidsplassen. Er det umulig, sett deg på et offentlig bibliotek 

Anonymkode: 527ac...c73

• Liker 1
Skrevet

Da må du være forbedret på å bli oppsagt

Anonymkode: 54d90...18a

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig å få dekket deler av slike utgifter. Hvorfor skulle noen bli oppsagt av å spørre om slikt? 

Anonymkode: cfa48...167

• Liker 25
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for den oppsigelsen kommer de jo langt med 🙄

Anonymkode: 6a0d2...ba4

• Liker 14
Skrevet

Hadde ikke spurt om det. For min del er fordelene med hjemmekontor så store at jeg hadde ikke spurt om noe som gjør det negativt å være på hjemmekontor. 

man slipper jo utgifter til transport, kantine, osv. Og får en større frihet 🥳

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke påkrevd hjemmekontor, men de oppfordrer oss til å ta det. Jeg har hatt et par dager og ser at jeg får mer gjort og hverdagen er greiere. Problemet er at jeg bruker ganske mye internett med de programmene jeg må bruke på jobb, og nedlasting og opplasting av filer og dokumenter tar mange GB. Ja, du leste riktig, GB. For der jeg bor har jeg verken fiber eller bredbånd, men mobilt bredbånd... 

Anonymkode: b2f2e...004

Så lenge det ikke er påkrevd hjemmekontor, kun en oppfordring så antar jeg bedriften også prøver å unngå forpliktelser med å betale internettet ditt. 

Det hindrer deg likevel ikke å ta en samtale med arbeidsgiveren din, og legge frem saken din. 

Tro det eller ei, men det er ofte slik at man oppnår mange flere goder ved å inngå dialog og ha en god kommunikasjon i stedet for å bare kreve eller be.. om noe

Anonymkode: bc06b...fca

• Liker 5
Skrevet

Det er da ikke usakelig å spørre om det? I alle fall deler av regningen. Tror det påvirker skatten din noe da.

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Har du noen gang vært i arbeidslivet? 

• Liker 6
Gjest Føsleguri
Skrevet

Det er jo bare spørre, det verste som skjer er at du får nei.

Husk at det blir skatt på kr. 4 392,- av beløpet dekket av arbeidsgiver.

Skrevet

Bare å spørre, mannen får netter dekket 100%. Fikk også nylig hev og senk pult, og tilbud om mer over nyåret ved behov (skjermer, tastatur etc).

Anonymkode: b4fe0...3ba

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Javel. Har du noen gang vært i arbeidslivet? 

Nei

• Liker 1
Skrevet

Ja, der jeg jobber har de blant annet dekket ting som skjermer til de som har hatt behov for det, kontorstol for de som trengte det ol. Har ikke hørt at noen har fått nettregninga betalt, men det er nok fordi de fleste allerede har fibernett og ikke har noe ekstrabehov grunnet jobben. 

Absolutt innafor å spørre, skal du gjøre jobben din og det krever enkelte ting, så er det helt på sin plass at jobben betaler. Det må nevnes at vi i mars ble pålagt hjemmekontor, og ikke bare oppfordret - men nå er det kun en oppfordring, og jeg ser likevel at flere får ting de trenger for å være effektive på hjemmekontoret (ekstra skjerm osv.).

Anonymkode: bf982...b9a

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk det dekket selv før korona - utvidet fiberpakke. Uten særskilt behov. 

Blir innberettet for det. 

Etter Korona har jeg også fått skjermer, kontorstol, kamera og annet utstyr. 

Anonymkode: 899a0...111

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

På en ræva arbeidsplass kanskje, men er de noenlunde seriøse så er det ingenting galt med at jobben dekker bredbånd, særlig hvis man ikke har annen mulighet enn å bruke mobildata. 

Anonymkode: a10c4...b4a

• Liker 1
Skrevet

Tviler, men jeg hadde hørt med dem om mulighet for å heller sitte på arbeidsplassen. Er det umulig, sett deg på et offentlig bibliotek 

Anonymkode: 527ac...c73

Ikke så mye smittevern hvis mange skulle jobbet fra offentlige biblioteker.

• Liker 3
Skrevet

Oppsagt for å spørre om å få noe dekket? Selvsagt ikke. Noe av det dummeste jeg har hørt i dag... 

Til ts: ingenting galt i å spørre. Godt mulig du får det dekket. 

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så mye smittevern hvis mange skulle jobbet fra offentlige biblioteker.

Eller personvern for de av oss som jobber med saksbehandling.

Anonymkode: f762d...df9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...