Gå til innhold

Tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere flinke nok til å pusse tenner morgen og kveld på barna deres? Har dere pusset morgen og kveld helt fra starten av? Siden mini startet i barnehagen nå så har morgenene blitt så hektiske at det har falt helt bort. I tillegg spiser han frokost med en gang han kommer i barnehagen. Jeg er vandt med å pusse etter frokost. Er det bare meg som er slakk? Jeg innser jeg må prøve å innføre noen bedre rutiner.

Anonymkode: e51ab...740

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pusser både morgen og kveld. Før frokost på morgenen.

Anonymkode: df753...c98

Skrevet

Pusser alltid morgen og kveld, ja, og har gjort det fra før første tann, med begge ungene.

Det går helt fint å pusse tenner før frokost. Det er også en del tannleger som anbefaler det fremfor å pusse etter. 

Du bør absolutt heller stå opp fem minutter tidligere for å pusse. Tennene bygger opp plakk også om natten, og pga redusert spyttproduksjon får bakteriene ekstra gode groforhold i munnen om natten. 

Anonymkode: 74677...36c

Skrevet

Morgen og kveld her på 1-åringen. Gjort det siden første tann. Er en skikkelig kamp hver dag, men må gjøres! Vi så ganske fort i starten da tenne i overmunnen kom og vi ikke tok "kampen" om god nok puss at tennene ble litt gule. Så er påpasselig med at det blir god pussing 2 ganger om dagen selv om hun hater det.

Anonymkode: 0b3a0...cac

Skrevet

Der er andre områder jeg er mindre flink på, men akkurat tannpussen synes jeg er viktig. Pusser morgen og kveld. Vi pusser etter frokost, men det går fint å pusse før frokost. Jenta mi har veeeldig god tid om morgenen, men vi får det til på et vis. 😊 Tips. Stå opp 5 min tidligere 🙂

Anonymkode: f664e...09d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...