Gå til innhold

Er faktisk enig de må begynne å se på dataene vi har om snitte.

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, RoNo skrev:

Regjeringen har garantert eierandeler i de mest interessante legemiddel selskapene (statens pensjonsfond utland). Men de kommer ikke til å tjene nok på dette til at  å ødelegge næringslivet i Norge er et bra alternativ. Det blir litt langt ute. 

Ja jeg stoler på at de etter beste evne gjør det de mener er best. Så langt ser det ut til at de har rett også. De tar heller ikke avgjørelse alene.

De har allerede ødelagt mye i Norge. Som vi ikke ser reslutatene av enda dessverre.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, Capt. Obvious skrev:

Ja, selvsagt. Men det kan man til en viss grad styre ved å unngå så mye kontakt med de man vet er i risikogruppene i det minste. Ellers er det Mima skriver nok ikke så langt unna sannheten for en del. Det er ikke alle som har trygge jobber og en garantert inntekt, og der det å ikke kunne gå på jobb på en liten stund vil være fullstendig katastrofe. Da blir det også sånn at det sitter langt inne å teste seg og risikere at man blir satt i karantene eller isolasjon. 

ja der har du det igjen. man tester seg ikke pga da mister man inntekt og lønn og sosial omgang som er veldig viktig for mange. Virker mot sin hensikt.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, RoNo skrev:

Tja, Pfizer er de som har mest å tjene økonomis i denne pandemien, Nakstad og Høie har som jobb å styre Norge i stormen (med rådgivere og også anbefalinger fra WHO). Når man skal vurdere hva man tror på så kan det være greit å spørre hvem sier det og hvorfor. Nå har jeg faktisk ikke tenkt å bruke lørdagen på se YouTube videoer så kan ikke uttale meg om han sier noe fornuftig. Siden uværet herjer skal jeg heller bruke dagen til å bake med barna. 

Å bevisst gå mot myndighetene sin strategi forlenger bare elendigheten, så spør deg selv hvordan du vil det neste halvåret skal se ut og handle deretter. Det er ikke hysteri. Om du ikke har helsefaglig bakgrunn kan det være lurest å følge våre folkevalgte for det er mye feilinformasjon ute å går. Man tester folk flere enn en gang og har ingen grunn til å tro at falske positive skal bli et stort problem (i allefall igjen og igjen).

Intervjuet med Dr. Mike Yeadon ligger på YouTube fordi aviser nyhetene etc vil nok ikke ha en som er kritisk og sier sannheten om testene. YouTube har prøvd å blokkere denne videoen. Hvorfor skulle de det hvis myndighetene i forskjellige land vet at de Selv har rett og har bevis på det? Så da må man finne alternative veier som YouTube for å få frem budskapet sitt. Slik som under krigen der de hadde «illegale» aviser uten sensur fra tyskerne.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, RoNo skrev:

Når det er så mange i risikogruppene er det jo ikke så lett. Mange deler tak med noen, eller arbeider med noen i disse gruppene. Alle helsearbeidere må ta forholdsregler etc. Det viktigste er å få ned smitten, ellers er det vanskelig å beskytte de svakeste. Nå ser det ut som om høy alder og betydelig overvekt er det mest risikable, men det blir jo fryktelig trist å slutte å være sammen med venninner som er i godt hold.

De vil ikke få ned smitten... vi er allrede egentlig ferdig med pandemien det er stort sett rester som er igjen. Grunnen til at andre land ble hardere rammet er ut fra pfizer mannen at ser man på de siste årene med influensa i disse landene hadde de uvanlig lite dødsfall og dermed har de en større antall personer i risikogruppa enn de landene som hadde høyere dødsfall de siste to årene i influsensa som Tyskland og Hellas.. det høres da helt fornuftig ut for meg. 

• Liker 3
Skrevet

https://www.google.no/amp/s/amp.dw.com/en/coronavirus-argentinas-never-ending-quarantine/a-54721129
Argentina har hatt en veldig lang lockdown og det «hjalp» ikke. Så skal man ha permanent lockdown eller stenge ned sånn ca. Hvert halvår? Mer av det som ikke hjelper- hjelper jo ikke. Hadde vi vært et fattigere land og det hadde blitt matmangel og mer kriminalitet her så hadde nok ennå flere vært uenige og demonstrert. Men så lenge endel har trygge jobber, investeringer etc så kan det hende disse tiltakene vil vare  ganske lenge. Men hvis det begynner å gå mer utover de som er 100% for tiltakene, først da kan det kanskje bli endring. Men jeg håper selvfølgelig det blir endring før det..

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, Bente1234 skrev:

ja der har du det igjen. man tester seg ikke pga da mister man inntekt og lønn og sosial omgang som er veldig viktig for mange. Virker mot sin hensikt.

Ja, og det er egentlig ikke så rart at det er sånn, det er ganske menneskelig. Smittevern er viktig, men bare dersom det ikke går utover primærbehovene, som for mange er å ha en jobb for å brødfø seg og evt. familien. Så man må nesten gratulere politikerne med å lage et system der mange blir incentivert til å ikke teste seg. Enkelte grupper har fått lønnstilskudd, men det er også mange med løsere tilknytning til arbeidslivet som ekstrahjelper, de som jobber for vikarbyråer osv. som ikke er dekket. 

• Liker 3
Gjest Fallabella
Skrevet
2 timer siden, RoNo skrev:

Regjeringen har garantert eierandeler i de mest interessante legemiddel selskapene (statens pensjonsfond utland). Men de kommer ikke til å tjene nok på dette til at  å ødelegge næringslivet i Norge er et bra alternativ. Det blir litt langt ute. 

Ja jeg stoler på at de etter beste evne gjør det de mener er best. Så langt ser det ut til at de har rett også. De tar heller ikke avgjørelse alene.

Har du oversikt over hvem Erna «deler seng med? Ikke innad i Norge men i andre lang og organisasjoner? Hva gjør hun egentlig kontra det hun står å forteller oss som bor i dette landet?

Skrevet
1 minutt siden, Fallabella skrev:

Har du oversikt over hvem Erna «deler seng med? Ikke innad i Norge men i andre lang og organisasjoner? Hva gjør hun egentlig kontra det hun står å forteller oss som bor i dette landet?

Regner med hun har et bredt kontaktnett, som alle andre som har satt i stolen før henne. Men det er ingen grunn til å tro at hun påfører Norge økonomisk nedgang for egen vinning. Det blir helt absurd. Hun har mest på å tjene på å gjøre en god jobb under pandemien.

Gjest Fallabella
Skrevet
2 timer siden, mima skrev:

https://www.google.no/amp/s/amp.dw.com/en/coronavirus-argentinas-never-ending-quarantine/a-54721129
Argentina har hatt en veldig lang lockdown og det «hjalp» ikke. Så skal man ha permanent lockdown eller stenge ned sånn ca. Hvert halvår? Mer av det som ikke hjelper- hjelper jo ikke. Hadde vi vært et fattigere land og det hadde blitt matmangel og mer kriminalitet her så hadde nok ennå flere vært uenige og demonstrert. Men så lenge endel har trygge jobber, investeringer etc så kan det hende disse tiltakene vil vare  ganske lenge. Men hvis det begynner å gå mer utover de som er 100% for tiltakene, først da kan det kanskje bli endring. Men jeg håper selvfølgelig det blir endring før det..

Det må nok gjøre direkte vondt for folk for at de skal reagere. Når eskene bæres ut av familiens bolig under flytting begynner det nok å skje ting. Bare så synd det vil ta tid her i landet.. 

Gjest Fallabella
Skrevet
1 minutt siden, RoNo skrev:

Regner med hun har et bredt kontaktnett, som alle andre som har satt i stolen før henne. Men det er ingen grunn til å tro at hun påfører Norge økonomisk nedgang for egen vinning. Det blir helt absurd. Hun har mest på å tjene på å gjøre en god jobb under pandemien.

Ta deg tid til å lese om denne kvinnen og hva hun har gjort/gjør og har planer/ønsker om å gjøre. Så kan vi diskutere det som skjer her i landet vårt. 

Skrevet
3 minutter siden, Fallabella skrev:

Ta deg tid til å lese om denne kvinnen og hva hun har gjort/gjør og har planer/ønsker om å gjøre. Så kan vi diskutere det som skjer her i landet vårt. 

Kom gjerne med linker.. leser gjerne 👍🏻

Gjest Lisa Rowe
Skrevet

Helt enig. Samfunnet har ikke råd til at de skal stenge ned uten grunnlag. Selvsagt må vi ta hensyn til smittevern, men det kan vi fint gjøre uten å stenge ned arenaer som ikke har en dokumentert økt smitterisiko. 

Skrevet
1 minutt siden, Lisa Rowe skrev:

Helt enig. Samfunnet har ikke råd til at de skal stenge ned uten grunnlag. Selvsagt må vi ta hensyn til smittevern, men det kan vi fint gjøre uten å stenge ned arenaer som ikke har en dokumentert økt smitterisiko. 

Enig de må konsentrere seg om der d er mye smitte enda

Gjest Fallabella
Skrevet
4 minutter siden, Bente1234 skrev:

Kom gjerne med linker.. leser gjerne 👍🏻

Du der er det mye å finne..

Du kan jo starte med Erna og Bill Gates. WHO, vaksiner, donasjoner ut av Norge. 

Når du er i gang med å søke  vil det raskt balle på seg for å si det sånn.. Skulle du etter dette høre Erna snakke om at vi nå må ta vare på de svake i samfunnet vil du antagelig le på deg ømme magemuskler! 

Skrevet
3 timer siden, RoNo skrev:

Tja, Pfizer er de som har mest å tjene økonomis i denne pandemien, Nakstad og Høie har som jobb å styre Norge i stormen (med rådgivere og også anbefalinger fra WHO). Når man skal vurdere hva man tror på så kan det være greit å spørre hvem sier det og hvorfor. Nå har jeg faktisk ikke tenkt å bruke lørdagen på se YouTube videoer så kan ikke uttale meg om han sier noe fornuftig. Siden uværet herjer skal jeg heller bruke dagen til å bake med barna. 

Å bevisst gå mot myndighetene sin strategi forlenger bare elendigheten, så spør deg selv hvordan du vil det neste halvåret skal se ut og handle deretter. Det er ikke hysteri. Om du ikke har helsefaglig bakgrunn kan det være lurest å følge våre folkevalgte for det er mye feilinformasjon ute å går. Man tester folk flere enn en gang og har ingen grunn til å tro at falske positive skal bli et stort problem (i allefall igjen og igjen).

Jeg bryr meg iallefall veldig om hvordan Norge, og de andre land med samme tiltak vil være om et års tid. Det er jo derfor jeg er skeptisk til tiltakene. Og tiltakene vi har er basert på tester- som igjen ikke egner seg særlig til å stille en diagnose. 

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, mima skrev:

Den skal jeg se...heier på alle som tør å spørre kritiske spørsmål. Vi bør slå oss sammen og lage en solid gruppe som kan begynne påvirke ting og tang i landet før alt er ødelagt... og bare de rike og mektige sitter igjen her mens resten må slite for å opprettholde ett normalt liv.

• Opprett ny...