AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Jeg forstår meg ikke helt på melkeproduksjonen min. Nå har jeg feks nettopp pumpet meg (pumper om natten for å gi flaske fordi ammingen tar så lang tid og gjør baby urolig/våken), og pumpet 180 ml på en halvtime ca. Det jeg pumper om natten spares til neste natt. Har også nok melk frem til ettermiddagen. I 17-18 tiden ammer jeg og baby blir aldri fornøyd. Da må jeg gi ca. 120-150 ml erstatning etter amming for å få baby til å roe seg. Da er puppene helt tomme. Ammer fra alt mellom 40 minutter til 2 timer hver gang. Da har jeg nok melk til resten av kvelden etterpå. Så jeg produserer ca. 150 ml mindre melk i døgnet enn det baby har behov for. Hun blir veldig sliten av ammingen da det tar så lang tid. Må bruke skjold for å amme pga. innadvendte brystvorter, og mistenker at det er derfor jeg hsr for lite. Anbefales jo å pumpe innimellom, men har nesten ikke mulighet for det for baby skal ammes hele tiden. Og puppene er derfor nesten konstant tomme.. føler at hun ligger på puppen og bare får litt og litt slik at hun ikke får et stort og skikkelig måltid som på morgenen. Tips til hva jeg kan gjøre?? Hun er 9 uker og har vært slik siden vi fikk til ammingen når hun var 3 uker. Anonymkode: 85461...ef0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Eneste tipset mitt er å sjekke om baby har stramt tungebånd. ❤️ Anonymkode: 31a89...b01
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Det er helt vanlig at de spiser med på kveldene, at de er urolige og at puppene føles tomme. Det betyr ikke at du har for lite melk. Melken som produseres på kvelden er fetere og skal holde babyen mett lenger, men det føles som om det er helt tomt. Vet ikke om du har lest på nettsiden til Ammehjelpen, men de har masse god informasjon. Anonymkode: 10430...ea4 6
Anjatapinjata Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Er vel også amming på kveld/natt som opprettholder produksjonen best mener jeg? Hør med amme hjelpen😊
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 Takk for svar. Har sjekket tungebåndet, litt stramt, men legen ville ikke klippe. Hun kan ligge på puppen i 2 + timer og drikke masse fra flaske etterpå. Hun er jo sulten da stakkars.. og kommer bare noen få dråper ut. Anonymkode: 85461...ef0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 Hør med Ammehjelpen. Jeg har også for lite melk, jeg løser det ved å tilby flaske (med MME) etter hver amming. Anonymkode: d655e...278
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 Jeg supplerte også med mme etter hver amming. Dette etter råd fra helsesøster. Det måtte jeg gjøre de første 4 mnd, men deretter fikk babyen tydeligvis nok fra meg. Anonymkode: ac13a...0cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå