Gå til innhold

Kramper etter orgasme - så lei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en liten utblåsing! Jeg er så lei kramper etter en orgasme! Akkurat hevet i meg ibux, og det er så 🤬🤬🤬 sinnsykt hvorfor?!!

Jeg har endometriose. Det er nok en sammenheng, da smertefulle orgasmer ikke er uvanlig 😫 jeg har bare lyst til å skrike! 🤬🤬🤬

Orgasmene skjedde rundt 22.00 tiden, og krampene varer i opptil et døgn og to etterpå. Sinnsynt kjedelig! Går på p-piller kontinuerlig nettopp for å slippe å ha kramper, men kommer ikke unna det 🥺

Kjente jeg bare måtte få det ut, da jeg ligger her, søvnløs klokken halv 4 på natten 🥺

Anonymkode: 6a45c...e4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Au! Det der hørtes ikke greit ut. Håper det hjalp litt å få det ut! 

Regner med at du er i dialog med legen? Det må jo være noe som kan gjøres for at du ikke skal ha det sånn. 😢

Endret av Fioljenta
  • Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Fioljenta skrev:

Au! Det der hørtes ikke greit ut. Håper det hjalp litt å få det ut! 

Regner med at du er i dialog med legen? Det må jo være noe som kan gjøres for at du ikke skal ha det sånn. 😢

Er utredet for endometriose. Er ikke noe mer å gjøre for meg.

Det blir ibux som er løsningen. Endometriose er noe man bare må leve med. Det har noe med at under opphissesle og orgasme, så vil blod også beveges mot samme vev som ved menstrasjon, og vil da også få kramper. Sammen med at livmoren i seg selv også er en muskel, som kan få kramper når den blir brukt. Det er noe dritt! Men opplever heldigsvis bare smertene i etterkant. Der noen også har store problemer med penetrering og det å i det hele tatt ha sex. Så jeg må bare være flittig med ibux. Kanskje teste ut om det vil være bedre å være litt førevar, og ta ibux før seansen. 

Hjalp å få bare skrike litt ut på internett 😅

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje teste ut om det vil være bedre å være litt førevar, og ta ibux før seansen

Det ville jeg gjort! Så dumt at du har disse plagene, veldig kjedelig at noe som egentlig er godt medfører smerter. Har du prøvd ut forskjellige prevensjonsmidler (ppiller, spiral osv), om noe av det kanskje kan hjelpe? 

Skrevet

Jeg hadde kramper i flere år - gikk fra det å kjapt ta en paracet rett etter orgasme, til å ta et gram FØR sex. Ble uholdbart mye paracet, da mannen og jeg hadde mye sex de åra(og forsåvidt enda).

Fikk diagnosen adenomyose - men endte opp med å fjerne ALT på innsida, da jeg til sutt ikke kunne ha sex (selv med paracet) uten at jeg ble liggende i fosterstilling på gulvet mens jeg skreik og spydde av smerter om hverandre.

Anonymkode: b6a4d...5c2

Skrevet
2 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Det ville jeg gjort! Så dumt at du har disse plagene, veldig kjedelig at noe som egentlig er godt medfører smerter. Har du prøvd ut forskjellige prevensjonsmidler (ppiller, spiral osv), om noe av det kanskje kan hjelpe? 

Går på p-piller kontinuerlig. Så jeg får «behandling», av det som finnes av behandling. Så det hjelper jo på selve mensen, men ikke på disse krampene. Men skal teste ut ibux på forhånd neste gang. De tar krampene, heldigsvis (de tar ikke mensensmertene). Så jeg klarer meg jo, men man får av og til litt lyst til å skrike. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde kramper i flere år - gikk fra det å kjapt ta en paracet rett etter orgasme, til å ta et gram FØR sex. Ble uholdbart mye paracet, da mannen og jeg hadde mye sex de åra(og forsåvidt enda).

Fikk diagnosen adenomyose - men endte opp med å fjerne ALT på innsida, da jeg til sutt ikke kunne ha sex (selv med paracet) uten at jeg ble liggende i fosterstilling på gulvet mens jeg skreik og spydde av smerter om hverandre.

De har vært inni å sett, jeg har vært i MR og hos gyn. Har kun endometriose, ikke adenomyose. Det så «fint» ut på innsiden når jeg hadde lap, noe endometriose vev her og der, men generelt så det fint ut. Ikke at det betyr noe for hvor mye smerter man opplever. Men forsto det slik at det ikke var noe særlig å fjerne.

Sinnsyke kjedelig at det skal være slik. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går på p-piller kontinuerlig. Så jeg får «behandling», av det som finnes av behandling. Så det hjelper jo på selve mensen, men ikke på disse krampene. Men skal teste ut ibux på forhånd neste gang. De tar krampene, heldigsvis (de tar ikke mensensmertene). Så jeg klarer meg jo, men man får av og til litt lyst til å skrike. 

De har vært inni å sett, jeg har vært i MR og hos gyn. Har kun endometriose, ikke adenomyose. Det så «fint» ut på innsiden når jeg hadde lap, noe endometriose vev her og der, men generelt så det fint ut. Ikke at det betyr noe for hvor mye smerter man opplever. Men forsto det slik at det ikke var noe særlig å fjerne.

Sinnsyke kjedelig at det skal være slik. 

Jeg mente at jeg fjerna alt, som i livmor, eggstokker etc. The whole shabang. Det var ikke et alternativ å forsøke å fjerne adenomyosen - det ville bare bli mer arrvev etc. Men for meg var det et enkelt valg når de foreslo hysterectomi . jeg var 48 år og ferdig med barnefødsler. Og ønsket meg bare et smertefritt liv.

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg mente om du har prøvd forskjellige typer. Mulig noen andre fungerer bedre? Jeg vet ikke... 

Det høres utrolig plagsomt ut. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente at jeg fjerna alt, som i livmor, eggstokker etc. The whole shabang. Det var ikke et alternativ å forsøke å fjerne adenomyosen - det ville bare bli mer arrvev etc. Men for meg var det et enkelt valg når de foreslo hysterectomi . jeg var 48 år og ferdig med barnefødsler. Og ønsket meg bare et smertefritt liv.

Jo jeg forsto hva du mente med «alt». Bare tenkte jeg kunne skrive at det ikke var mye av «endo-ved» å fjerne hos meg. Vet at mange med adnomyose fjerner alt. Jeg klarer meg foreløpig med p-piller. Gruer meg til en dag å slutte på dem om jeg skulle ville bli gravid. Er 29 år, så har enda en del fertile år igjen (om jeg kan bli gravid). Men foreløpig går ting fint. Kan planlegge å ha pillefri uke når det passer å være hjemmeliggende med paralagin forte (altså dette skjer kun når jeg ender opp med å småblø hele tiden, så blir kanskje et par ganger i året).

Foreløpig så må jeg bare takle å leve med krampene. Skal teste ut å ta ibux på forhånd neste gang. Kanskje jeg kan komme krampene i forkant. 

Skrevet
13 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Men jeg mente om du har prøvd forskjellige typer. Mulig noen andre fungerer bedre? Jeg vet ikke... 

Det høres utrolig plagsomt ut. 

Jeg har så å si ingen bivirkninger av disse jeg går på nå, og de funker supert til å gå kontinuerlig på. Så ble ikke anbefalt å teste ut andre, da jeg da kan ende opp med å få negative virkninger.

Plagsomt. Men jeg må bare finne en måte å leve med det på. Blir bare noen ganger at jeg trenger en liten utblåsning :) livet er noen ganger kjipt, og da hjelper det faktisk å skrike litt og klage høyt 😄

• Liker 1
Skrevet
På 20.11.2020 den 15.01, AnonymBruker skrev:

ibux som er løsningen

Har du forsøkt Naproxen (evt. Vimovo dersom du er redd for magesår)? Anbefaler deg å ta det ca. 45 min før sex, istedetfor etter sex.

Anonymkode: cc96e...379

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...