Gå til innhold

han slo den forrige kona si...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vimseguri_*
Skrevet

Har akkurat truffet en kjekk mann som gjør meg helt gele i knærne men jeg har litt betenkeligheter også da. En av venninnene mine kjenner ekskona hans og hun sier jeg bør holde meg langt unna en type som ham. Hun kan nemlig fortelle at denne ekskona blei slått og banka ofte. Nå kjenner jeg jo ikke denne mannnen så godt enda men har en helt spesiell følelse når det gjelder ham. Kjenner at jeg kan bli dypt og heftig engasjert og magefølelsen sier meg at han er flott på alle måter, men jeg vil jo ikke havne sammen med en som slår andre. Jeg vet ikke helt....har aldri vært sammen med noen som bruker vold. Hva skal man se etter eller finnes det rett og slett ingen tydelig tegn før det er for seint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første tanke var at du må få det bekreftet, men hvordan skal du få til det..? :forvirra:

Kom deg bort før det er for sent! Han slutter ikke å slå av seg selv, og selv om det ikke begynner med én gang, så kommer det. Noen venter til og med til de er gift før de "slipper seg løs" :evil: , og innen du har kommet så langt har du blitt syket ned over lengre tid. Menn som slår kan være smarte og snille, så ikke la deg lure!

Jeg skjønner at du er forelsket, men det er nå du må trekke deg, prøv å tenke fremover - om et par måneder er du glad du kom deg bort. Lykke til! :smilyblomst:

Gjest Gjest_L@dy in red_*
Skrevet
Har akkurat truffet en kjekk mann som gjør meg helt gele i knærne men jeg har litt betenkeligheter også da. En av venninnene mine kjenner ekskona hans og hun sier jeg bør holde meg langt unna en type som ham. Hun kan nemlig fortelle at denne ekskona blei slått og banka ofte. Nå kjenner jeg jo ikke denne mannnen så godt enda men har en helt spesiell følelse når det gjelder ham. Kjenner at jeg kan bli dypt og heftig engasjert og magefølelsen sier meg at han er flott på alle måter, men jeg vil jo ikke havne sammen med en som slår andre. Jeg vet ikke helt....har aldri vært sammen med noen som bruker vold. Hva skal man se etter eller finnes det rett og slett ingen tydelig tegn før det er for seint?

Ville aldri inledet et forhold i en mann som har vært voldelig. Det du må se etter er om mannen er FOR sjarmerende, overnaturlig gentelmann, snill, bøyelig osv.

Høres sikkert litt rart ut, men jeg har i hvertfall opplevd dette på nært hold. For en mann som har noe å skjule, vil ikke klare å holde masken på sikt. Gå etter magefølelsen og vær kritisk. Sett krav. Og det er spesielt når han ikke får det som han vil at du vil se det. Med andre ord en mann som dette kan være svært egoistisk.

Jeg vil på ingen måte dømme, men utaler meg på bakgrunn av det du sier. Men uansett, VÆR PÅ VAKT.

Gjest Gjest_vimseguri_*
Skrevet

Hmmm.....nå ble jeg litt betenkt. Det er jo sånn at når man forelsker seg så er man vel litt blind men jeg må vel bare se å få opp øynene. Han er jo fryktelig sjarmerende og blid da, vet liksom akkurat hva han skal si. Har enda ikke hatt sex med ham, han vil jo gjerne da men sier at det godt kan vente, antakelig fordi jeg holder litt igjen.

Jeg merker på en måte at han er en krevende person og en utfordring på alle måter men jeg vet ikke helt jeg...kanskje dette rett og slett bærer galt avsted. Jeg er jo livredd for å bli et offer for en eller annen liksom, bare fordi han sier de rette tingene og får meg til å føle meg helt spesiell.

Skrevet

akkurat det du sier om at han sier akkurat de rette tingene, får deg til å føle deg helt spesiell, viser at han ønsker sex med viser også at han venter KUN fordi han tar så overmåte stort hensyn til deg at siden du holder igjen litt, er typisk en mann som er voldelig.

jeg mener, om han hadde vist seg som en voldelig og maktsyk mann fra starten så hadde han jo aldri fått noen kjærste han kunne ta grep om.

har han vært voldelig mot sin forrige kone, og ikke har vært til behandling eller noe etter den tid, så er han i nye forhold også meget potensiell kvinne-konemisshandler!

jo færre "feil" han viser deg, jo mer ville jeg vært sikker på at han faktisk er mulig voldelig.

jo flere situasjoner der en "vanlig" mann ville blitt irritert og det ville blitt en krangel, men denne mannen "forstår" og gir etter for deg, jo mer sansynelig ville jeg trodd at det var ett spill for å få deg til å komme nærmere og nærmere ham.

dette vil vare helt til du er så glad i ham og avhengig av ham (for det sørger han gjerne for at du blir, selv om du ikke legger merke til det selv) at du ikke går når han begynner å slå. Når han etter slaget viser den angrende mannen du først møtte, som "aldri skal gjøre det igjen", som elsker deg over alt på jord og som trenger deg i livet sitt, gråter store tårer og lover på tro og ære at det aldri vil skje igjen.

Jeg ville aldri aldri aldri innledet ett forhold til en mann om jeg fikk høre fra en som kjenner hans ex, at han hadde vært voldelig i det forholdet.

ja, det er mulig hun er en bitter bitch!

men det er stor sjans for at hun snakker sant, og det ER flere fisker i havet en en.

så jeg ville heller satset på å finne en annen, fremfor å vente å se om jeg kom til å bli banka livskiten ut av fra en mann som noen hadde fortalt meg fra før at var voldelig.

Skrevet

Det høres egentlig ut som om du innerst inne vet at denne mannen er et dårlig blad. Jeg skal ikke dømme noen,men om du har hørt at han har slått eksen sin, så er det nok sant. Og har han slått èn kone, så er også sjansen stor for at han slår neste.

Tror det kan være lurt å backe unna denne fyren - hvertfall når du har den magefølelsen du har.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Vanskelig situasjon for deg, dette!

All erfaring viser dessverre at menn som slår/har slått vil fortsette med det dersom de ikke får grundig behandling. Ett slag i affekt er én ting (også en uting, bare så det er sagt!), men hvis det er snakk om gjentatte ganger slik du skriver, vil ikke dette "gå over" bare ved bytte av partner.

Gjennom jobben kjenner jeg litt for mange "sjarmtroll" av den typen du beskriver, og jeg har ingen problemer med å forstå at det er lett å falle for dem. Jeg vil likevel råde deg til å backe ut før du finner ut at venninnen din hadde 100 % rett.

Gjest Gjest_vimseguri_*
Skrevet

Vanskelig ..ja, det skal være sikkert. Jeg får jo hjertebank bare jeg hører stemmen hans og det virker innmari tiltrekkende dette med at han lar meg bestemme farta. Tenk om venninnen min tar feil...det kan jo skje at hun har fått feil opplysninger osv. Jeg kan liksom ikke få meg til å tro at en som han kan slå noen. Når han holder meg tett, tett og hvisker søte ting til meg syns jeg bare han er god...men jeg har en liten tvil i hjertet, sikkert derfor jeg ber om råd i utgangspunktet :roll:

Skrevet

Spør han da vel. Si at du har hørt rykter om at han var voldelig mot eksen sin, og at du håper det bare var rykter eller noe i den duren. Så kan du jo se hva slags reaksjon du får.

Skrevet

Om du kan bør du sjekke de opplysningene du har fått om han bedre. Kan du dobbeltsjekke med veninna di hvor hun har opplysningene fra? Kan du snakke med noen som kjenner ex-kona hans eller noen som har kjent han lenge?

Skrevet

Ikke stol på han!

Har en venninne som traff en slik mann. Hun fikk masse advarsler om at han hadde en voldelig fortid, t.o.m fra tre(!) ex-damer.

Mannen var veldig sjarmerende, snill og grei. Han behandlet barna hennes helt supert og fikk god kontakt med vennegjengen.

Det tok lang tid før han viste sitt "sanne jeg" og vi hadde faktisk nesten glemt alle advarsler.

Etter at de fikk et barn sammen (hadde vært sammen i over tre år) forandret han karakter fullstendig. Han ble voldelig både fysisk og psykisk. Han slo aldri barna, men den psykiske "terroren" var minst like ille.

Heldigvis klarte hun å komme seg unna ganske raskt.

Moralen er: Engang psyk - alltid psyk........uten behandling!

Gjest Gjest_vimseguri_*
Skrevet

Hmm...tror ikke jeg vil spørre ham hvert fall, det tør jeg nok ikke. På en måte skremmer han meg litt, eller, det er vel rettere å si at jeg blir skremt av det han får meg til å føle. Han er så intens og pågående på en måte som jeg aldri har opplevd før. Egentlig har flere av mine bekjente hintet om at denne mannen ikke er helt sunn for meg men det er ikke så lett å vite hva man skal gjøre

Skrevet
....Jeg kan liksom ikke få meg til å tro at en som han kan slå noen. Når han holder meg tett, tett og hvisker søte ting til meg syns jeg bare han er god...

du vil aldri se eller føle på deg at mannen er voldelig, som sagt, hadde det føltes eller merktes på ham, så hadde han jo aldri fått noen dame.

OM din venninde har rett, så vil han aldri aldri aldri vise deg den siden, eller engang ett ørlite hint om at den siden finnes, før du "sitter i klisteret" og ikke klarer å leve uten ham.

han kommer til å være mr. perfekt helt til du er så avhengig av hans kjærlighet at du ikke klarer å leve uten ham, selv når han slår deg.

sjekk mer, kanskje til og med prøv om du kan komme i direkte kontakt med hans eks? kanskje du da vil se og føle om hun bare er en sur, bitter og ondskapsfull bitch som gjør alt for å hevne seg på ham for å ha forlatt henne, eller om hun faktisk mener det du har hørt.

og selvsagt kan du spør ham, om han er voldelig så kommer han uansett aldri til å la deg vite at han kommer til å slå deg. om han innrømmer å ha vært voldelig før, så kommer han til å overbevise deg om at han ikke kommer til å være det med deg.

men forteller du ham at du har hørt dette, og derfor har vært i kontakt med hans eks som disse ryktene kom fra, så vet han ihvertfall og kan ikke "ta deg" for at du går bak hans rygg.

har han en slik beskyldelse mot seg, så bør han faktisk godta at du sjekker litt rundt det. De fleste vet vel at i slike saker så KAN man ikke bare ha tillitt til det mannen sier, det er jo nettop det mange har gjort som har fått dem til å endre opp som voldsoffer for sin kjære.

er han ikke voldelig, så lar han deg finne ut av det på din måte, for da har han ikke noe å være redd for.

Skrevet
Hmm...tror ikke jeg vil spørre ham hvert fall, det tør jeg nok ikke. På en måte skremmer han meg litt, eller, det er vel rettere å si at jeg blir skremt av det han får meg til å føle. Han er så intens og pågående på en måte som jeg aldri har opplevd før. Egentlig har flere av mine bekjente hintet om at denne mannen ikke er helt sunn for meg men det er ikke så lett å vite hva man skal gjøre

slik jeg oppfatter det du sier om ham og dine følelser for ham, så ville jeg vært veeeeldig forsiktig om jeg var deg.

og når flere av dine bekjente (venner? nære?) reagerer på ham også, så ville jeg ihvertfall vært uhyre på vakt.

og hvorfor tør du ikke spør ham?

hva er du redd for at skal skje?

at han forlater deg om han hører at du har hørt at han har vært voldelig og dermed ønsker å finne ut om det kan være sant?

at han blir forbanna på eksen dersom dette ikke er sant, er fullt forståelig!

men om han dropper deg fordi du vil sjekke om en så alvorlig anklage kan være sann, selv om du selv har vanskelig for å tro det, da ER det noe der!

vil du ta sjansen på en mann som du vet kan komme til å ødelegge livet ditt?

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis det er en god venninne du stoler på, ville jeg lagt stor vekt på hva hun sier om slike ting. Kan du ikke be henne sjekke litt grundigere?

Noe jeg også ville sjekket er hvordan han behandler "betydningsløse" mennesker rundt seg. Og om han lett blir aggressiv (man kan godt være aggressiv type uten å slå, selvfølgelig). Også ville jeg vært bevisst på sjalusinivået hans. Du kan jo også forsøke å snakke med ham og ex'n hans (uten å si at du har hørt noe). Hvordan han omtaler henne etc.

Det at han er sjarmerende og elskelig mot deg trenger da ikke bety at han har psykopat-tendenser, jeg ville heller sett på ting som hyppige humørsvigninger og hvordan han reagerer når han blir litt presset og hva din venninne kan fortelle.

Skrevet (endret)

Her hadde jeg faktisk tatt en telefon til ekskonen, for det går jo tross alt på din sikkerhet. Jeg hadde ikke villet risikere å bli slått, for å finne det ut selv. Bedre føre var

Endret av Piper
Gjest SumoBryter
Skrevet

Etter min erfaring kan det være de mest utenkelige personligheter som er helt gærne og voldelige.

Skrevet

Dette ville jeg prøvd å få sjekket ut nærmere var jeg deg og eventuelt konfrontert han med ryktene.

Finner du ut at han faktisk HAR slått kona si og ikke har fått behandling, ville jeg vært meget skeptisk.

Vil du ta sjansen på å forelske deg fullstendig i en som har slått sin eks ?

Hvorfor skulle han da ikke slå deg også.... ?

Men, folk KAN jo forandre seg, det er det ingen som kan vite.

Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å finne ut det.

Spesielt ville jeg vært på vakt mot "overhyggelig" oppførsel, er han spesielt intens, spesielt oppmerksom og kjærlig mot deg ?

Ja, det skrev du jo at han er.

Javel så kan han være forelsket, men det kan også være en måte å få deg på kroken på, og når du først sitter der, er det ikke "bare" å hoppe av.

Han sjarmerende sider, kan fort snu seg til voldsom sjalusi og aggressivitet.

Vær forsiktig, tenk deg godt om og lykke til.

Skrevet

Hmmm..tenker litt her..han har nevnt eksen sin et par ganger, bare i positive vendinger da. De har en sønn sammen som han antakeligvis har jevnlig kontakt med og så har han en eks etter henne igjen hvor han også har en sønn. Denne sønnen treffer han hver helg. Jeg har så vidt sett disse eksdamene hans og begge er sånn litt "blonde" damer med bare mager og mye make up. Ikke at det betyr noe med tanke på om han slo dem eller ikke. Han ahr vært singel nå i to år og påstår altså at han har falt for meg. jeg er ei sporty, vanlig dame da og han sier at det er meg han har lett etter hele livet :) uten at han snakker stygt om sine ekser i det hele tatt. Så jeg vet ikke jeg om det er naivt å tro at han har forandra seg noe

Skrevet

Eks-kona hadde sikkert fortjent det. Bare følg ditt hjerte og oppfør deg mot ham som du vil han skal oppføre seg mot deg, så går det nok bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...