Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg går ut i permisjon fra mandag av. Søknaden min hos nav er enda ikke ferdig behandlet... Noen som har peiling på hvordan det blir med lønn for denne måneden da? Får jeg betalt for de dagene jeg har jobbet, og eventuelt etterbetaling for de etter permisjonsstart? 

Anonymkode: 663ca...edd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer. Du får betalt for de dagene du har jobbet fra arb.giver. 

Nav betaler fra dagen du går ut i perm. 

Mener det er utbetaling rundt 22. Hver mnd (usikker). 

Hvis saken ikke er behandlet enda, får du etterbetaling fra dagen du går ut i perm. 

Anonymkode: 97dcc...49c

Skrevet

Det kommer an på om arbeidsgiver forskutterer foreldrepenger eller om du får de direkte fra NAV. Om arbeidsgiver forskutterer får du lønn som vanlig, om ikke får du etterbetalt. 

Anonymkode: d193e...d23

Skrevet

Hver obs på lang behandlingstid hos NAV... jeg gikk ut i permisjon for 4 måneder siden og har ennå ikke fått noe utbetalt. NAV kan ikke svare på når saken blir ferdigbehandlet, men nå har jeg en litt kompleks sak. Så håper og tror det går hurtigere for deg! Vil anbefale deg og ringe og følge opp, hos meg hadde det skjedd en feil fra NAV sin side som ga flere uker forsinkelse. 

Anonymkode: fe551...301

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver obs på lang behandlingstid hos NAV... jeg gikk ut i permisjon for 4 måneder siden og har ennå ikke fått noe utbetalt. NAV kan ikke svare på når saken blir ferdigbehandlet, men nå har jeg en litt kompleks sak. Så håper og tror det går hurtigere for deg! Vil anbefale deg og ringe og følge opp, hos meg hadde det skjedd en feil fra NAV sin side som ga flere uker forsinkelse. 

Typisk nav. Har vært borti samme greia en gang jeg søkte om dagpenger. Pga en feil nav gjorde så måtte jeg ta støyten med å søke helt på nytt og gå flere måneder uten penger. Forferdelig. 

Men de er sykt raske med å si fra om man har fått noen kroner for mye utbetalt eller om de ender opp som taperne økonomisk i en sak, det tar ikke mange dagene😂 

Anonymkode: a952c...46e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Typisk nav. Har vært borti samme greia en gang jeg søkte om dagpenger. Pga en feil nav gjorde så måtte jeg ta støyten med å søke helt på nytt og gå flere måneder uten penger. Forferdelig. 

Men de er sykt raske med å si fra om man har fått noen kroner for mye utbetalt eller om de ender opp som taperne økonomisk i en sak, det tar ikke mange dagene😂 

Anonymkode: a952c...46e

Dette er mitt første møte med NAV, og jeg er sjokkert. Hva om jeg hadde trengt pengene, hva skulle jeg gjort da?!? Må innrømme jeg er skuffet over velferds Norge:( og ikke gøy å høre du hadde samme erfaring. Nå sender jeg klage hver uke de går over fristen, det føles ihvertfall litt godt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er mitt første møte med NAV, og jeg er sjokkert. Hva om jeg hadde trengt pengene, hva skulle jeg gjort da?!? Må innrømme jeg er skuffet over velferds Norge:( og ikke gøy å høre du hadde samme erfaring. Nå sender jeg klage hver uke de går over fristen, det føles ihvertfall litt godt. 

Har arbeidsgiver sendt inn det som skal sendes inn?

Anonymkode: aba27...013

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel velferds-Norge som er grunn til at du hele tatt har muligheten til å få betalt permisjon.

Anonymkode: e463a...478

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har arbeidsgiver sendt inn det som skal sendes inn?

Anonymkode: aba27...013

Ja, alt er gjort som det skal, og alle oppfølgingsspørsmål har blitt svart på innen Max en dag. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel velferds-Norge som er grunn til at du hele tatt har muligheten til å få betalt permisjon.

Anonymkode: e463a...478

Vel, jeg har snart vært i permisjon i 4 måneder og den er inntil videre ubetalt. Så ja, jeg er skuffet. Spent på om jeg mottar noe innen jeg starter på jobb om et par måneder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...