Gå til innhold

Hva er rett? Borderline og grensesetting.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg registrerer at du devaluerer ved å diskretitere mine meninger til å være personlige triggere og ikke kompetanse. Jeg registrerer også ordsalat. Det blir mine siste ord. La nå ts sin tråd få fortsette med sitt utgangspunkt

Anonymkode: a78ee...8d8

Gah... Ja, det er ikke vits å diskutere videre, jeg trigget bare en gang til, da ble det ordsalat i stedet for forståelig.

Og jeg tror ikke dette er dine meninger. Jeg tror det er dine observasjoner og så har du funnet noen andre sine meninger du tror på.

Jeg gir deg mine i det minste. Og bare traumatiserte stoler ikke på seg selv. Forståelig nok!

Anonymkode: ec8af...2d2

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden, vi kan gi oss der.

Skrevet

Samme om begge har diagnose eller ingen, så virker dynamikken her litt skjev. Virker som du har tatt en mamma-rolle og blir forbanna på sønnen som mammaer flest. Hva med å bare være kjæreste og akseptere at han har shortcomings, som deg, og slutte å presse på så voldsomt for at alt skal være helt perfekt på én gang? Kan dere ikke bare slappe av å kose dere litt? Han høres jo ikke ut som satan sjøl, så kanskje dra på tøfler og livet litt roligere?

Anonymkode: ce83b...06e

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme om begge har diagnose eller ingen, så virker dynamikken her litt skjev. Virker som du har tatt en mamma-rolle og blir forbanna på sønnen som mammaer flest. Hva med å bare være kjæreste og akseptere at han har shortcomings, som deg, og slutte å presse på så voldsomt for at alt skal være helt perfekt på én gang? Kan dere ikke bare slappe av å kose dere litt? Han høres jo ikke ut som satan sjøl, så kanskje dra på tøfler og livet litt roligere?

Anonymkode: ce83b...06e

Takk! Dette trengte jeg å høre. 

Nei, han er veldig snill. 

Ts

Anonymkode: 89d78...2f2

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Du forveksler psykopatisk mishandling med objektets traumer. Du FÅR ikke personlighetsforstyrrelsen- selv om den forstyrrede gjerne vil projisere seg selv over på deg. Du har NATURLIGE ettervirkninger, i form av eksempelvis ptsd, hukommelsessvikt, søvnvansker, paranoia osv etter lang tids gaslighting, vekselvis idealisering og devaluering, projeksjon som nevnt, drama og mer. En kjæreste av en slik person er gjerne en empat, altså rake motsetningen. Fordi empaten er et ideelt og lett bytte for slike

Anonymkode: a78ee...8d8

Mener du at offeret for psykopaten bedriver idealisering og devaluering som en ettervirkning av forholdet eller mente du at psykopaten gjør det?

Anonymkode: ee9d6...ac4

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at offeret for psykopaten bedriver idealisering og devaluering som en ettervirkning av forholdet eller mente du at psykopaten gjør det?

Når jeg, TS, oppretter en tråd om en vanskelig situasjon, mener jeg det er respektløst å kjøre i gang en paralell diskusjon. 

Hva er vitsen egentlig? 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg, TS, oppretter en tråd om en vanskelig situasjon, mener jeg det er respektløst å kjøre i gang en paralell diskusjon. 

Hva er vitsen egentlig? 

Vel, jeg var nysgjerrig. Det er vitsen..

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen egentlig? 

Hvis du ikke liker å følge andre sine tanker, bare alltid ville ha andre til å respondere på dine tanker, hva er vitsen da egentlig?

Skrevet

Hvis du ikke liker å følge andre sine tanker, bare alltid ville ha andre til å respondere på dine tanker, hva er vitsen da egentlig?

TS opprettet nok tråden fordi hun er interessert i andre sine tanker. Dog kun om det hun spør om, og som er trådens tema. 

Dere to burde tatt deres diskusjon videre der dere tydeligvis begynte å krangle, om det var mer relevant i den tråden. 

Om noen spør om tåd til å bake eplekake har det ingen nytte å skrive om skillingsboller, selv om man kan hevde at begge deler er relatert til baking. 

Lag en egen tråd om du trenger å dele tanker om det du er så opptatt av. TS har gitt uttrykk for hva hun ønsker svar på. Hva hun har interesse av å vite andres tanker om. 

Det var og er ikke det dere har diskutert i halve tråden hennes. 

Anonymkode: 7bfac...965

• Liker 3
Skrevet

TS opprettet nok tråden fordi hun er interessert i andre sine tanker. Dog kun om det hun spør om, og som er trådens tema. 

Dere to burde tatt deres diskusjon videre der dere tydeligvis begynte å krangle, om det var mer relevant i den tråden. 

Om noen spør om tåd til å bake eplekake har det ingen nytte å skrive om skillingsboller, selv om man kan hevde at begge deler er relatert til baking. 

Lag en egen tråd om du trenger å dele tanker om det du er så opptatt av. TS har gitt uttrykk for hva hun ønsker svar på. Hva hun har interesse av å vite andres tanker om. 

Det var og er ikke det dere har diskutert i halve tråden hennes. 

Du svarte ikke på spørsmålet. Du gjorde det igjen.

Ser du selv at du sjeldent følger andres tanker og bare vil ha andre til å respondere på dine?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte ikke på spørsmålet. Du gjorde det igjen.

Ser du selv at du sjeldent følger andres tanker og bare vil ha andre til å respondere på dine?

Jeg håper og tror at jeg ga relevante råd angående det ts står i, og fikk inntrykk av at ts tok det som det. At de må fordele ansvar, også for hans del, fordi han trenger å få plass i forholdet, og muligheten til å utvikle seg, samt at han trenger bedre innsikt i hva borderline innebærer, og hvordan man skal forholde seg til situasjoner hvor trigger utløses. 

Jeg har ingen egeninteresse av det, men vet endel om å leve med partner som har PF, så ønsker å bidra til at andre som har slike utfordringer skal klare å leve bedre med alt det innebærer de også. 

På seg selv kjenner man andre er ikke bestandig korrekt. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper og tror at jeg ga relevante råd angående det ts står i, og fikk inntrykk av at ts tok det som det. At de må fordele ansvar, også for hans del, fordi han trenger å få plass i forholdet, og muligheten til å utvikle seg, samt at han trenger bedre innsikt i hva borderline innebærer, og hvordan man skal forholde seg til situasjoner hvor trigger utløses. 

Jeg har ingen egeninteresse av det, men vet endel om å leve med partner som har PF, så ønsker å bidra til at andre som har slike utfordringer skal klare å leve bedre med alt det innebærer de også. 

På seg selv kjenner man andre er ikke bestandig korrekt. 

Og jeg vet en del om hvordan det er å snakke med mennesker uten evne til å forstå andre, som tror det bedre å ville ha andre til å unngå triggere og leve på eggeskall enn å fikse opp i sine egne triggere, siden de ikke forstår hvordan andre har det uansett.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg vet en del om hvordan det er å snakke med mennesker uten evne til å forstå andre, som tror det bedre å ville ha andre til å unngå triggere og leve på eggeskall enn å fikse opp i sine egne triggere, siden de ikke forstår hvordan andre har det uansett.

Flott, men likevel gikk du utenfor temaet i tråden. 

Et forhold må fungere ved at begge utvikler seg og tilpasser seg. At ts har Borderline er derfor noe de begge må forholde seg til, og lære å håndtere best mulig. Slik er det uansett hvilke utfordringer man har. Uansett om det er ene som har en spesiell utfordring, eller om det handler om hvordan man generelt fungerer sammen. 

Jeg får ikke inntrykk av at verken ts eller mannen er narssisist. Ts ville ikke skrevet det hun skriver om hun ikke har evne til å ha omtanke for ham, og det hun skriver om ham slår ihel at han er narssisist. 

Altså kverner du og krangler om noe som ikke er relevant for dem. 

De må sammen finne bedre løsninger på sine utfordringer. Da anbefaler jeg at de tar tak i både samarbeid og forståelse seg mellom. Som er et bra sted å starte i alle forhold. 

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott, men likevel gikk du utenfor temaet i tråden. 

Et forhold må fungere ved at begge utvikler seg og tilpasser seg. At ts har Borderline er derfor noe de begge må forholde seg til, og lære å håndtere best mulig. Slik er det uansett hvilke utfordringer man har. Uansett om det er ene som har en spesiell utfordring, eller om det handler om hvordan man generelt fungerer sammen. 

Jeg får ikke inntrykk av at verken ts eller mannen er narssisist. Ts ville ikke skrevet det hun skriver om hun ikke har evne til å ha omtanke for ham, og det hun skriver om ham slår ihel at han er narssisist. 

Altså kverner du og krangler om noe som ikke er relevant for dem. 

De må sammen finne bedre løsninger på sine utfordringer. Da anbefaler jeg at de tar tak i både samarbeid og forståelse seg mellom. Som er et bra sted å starte i alle forhold. 

Jada. Dersom begge forstår hverandre kan det jobbes med utfordringer, men det innebærer at begge føler at de får forståelse.

Hvis ikke gjør de ikke noe sammen.

Skrevet

Jada. Dersom begge forstår hverandre kan det jobbes med utfordringer, men det innebærer at begge føler at de får forståelse.

Hvis ikke gjør de ikke noe sammen.

Fargen rød er bare rød om den er rød ja. 

Selvfølgelig! 

De, seg mellom og sammen viser alt til at det er de begge som må ta tak i samarbeid og forståelse for hverandre. Gjensidig. 

Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fargen rød er bare rød om den er rød ja. 

Selvfølgelig! 

De, seg mellom og sammen viser alt til at det er de begge som må ta tak i samarbeid og forståelse for hverandre. Gjensidig. 

Ja, først da er det mulig å jobbe med noe. 

Og det betyr at begge må føle at de får forståelse. Ikke at begge føler de gir forståelse.

Og jeg tror vi begge vet veldig godt hvordan det føles når en ikke får forståelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...