AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Mini blir 4 mnd om ikke lenge og jeg har sllerede startet å se etteroppskrifter på barnemat. Han legger ikke så veldig godt på seg så fikk anbefalt å starte med fastføde ved4 mnd. Har dere noe oppskrifter på mat som er kaloririke? Kan man gi eggplomme til barn? Leser avokado også skal være bra som førstegangssmak? Anonymkode: 574c5...03b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Avokado knust med peanøtter, andre nøtter og frø. Kan godt gi egg! Fisk er også populært her, men det er nok vanskeligere å få mengder på. Anonymkode: 13810...98f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Nå er det faktisk anbefalt å innføre nøtter tidlig, for det er vist at kan redusere faren for å utvikle nøtteallergi. Så du kan prøve med litt peanøttsmør til ham, faktisk! Anonymkode: 6a56c...79d
Fru_K Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 Jeg har helt siden vi innførte fast føde laget havregrøt med blåbær og rapsolje og har fått ros for det på helsestasjonen. Jeg legger havregryn i bløt (i starten malte jeg det i blender først fordi mini ikke likte hele gryn) i minst en time, men ofte over natten. Så koker jeg det kjapt og har på sterilt glass og setter i kjøleskapet. Når jeg skal lage en porsjon tar jeg den mengden som passer seg i et glass, har i frosne blåbær og varmer i mikro. Så rører jeg inn litt rapsolje til slutt. I starten blandet jeg i morsmelk også.
myMa Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Mos avokado og banan sammen. En skikkelig slager her i huset 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå