AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Kan man be legen sjekke om det er modning i livmora på kontroll? Noen som har bedt om det, og hvilket svar har dere fått? Hvordan er det med tøying/stripping? Gjøres det bare på forespørsel, eller gjøres det med «alle»? Noen som har blitt tøyd/strippet, og hvilken effekt hadde det? Anonymkode: 015fe...5c5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Det spørs helt hvor mange uker i graviditeten du er. De vil nok ikke strippe noen før opp mot termin. Jeg har blitt strippet på overtidskontroll begge gangene, men dette har kun effekt om du allerede er litt moden fra før. Anonymkode: e937b...a4c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs helt hvor mange uker i graviditeten du er. De vil nok ikke strippe noen før opp mot termin. Jeg har blitt strippet på overtidskontroll begge gangene, men dette har kun effekt om du allerede er litt moden fra før. Anonymkode: e937b...a4c Takk for svar! Er 39+3 når kontrollen er. Anonymkode: 015fe...5c5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 Jeg var 39+6 på forrige kontroll, og jordmor var verken interessert i å sjekke modning eller å strippe. Hun sa at stripping av livmorhals var noe de gjorde på overtid. Har fått overtidskontroll om nesten to uker, og regner med jeg sikkert blir strippet da om jeg ikke har født innen den tid. Tror det er veldig forskjellig hvordan jordmødrene praktiserer det. Min jordmor fremstår ganske gammeldags og konservativ, dessverre.. Anonymkode: be17b...55c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 Ble strippet, på 41+6. Var moden. Men hadde aldri gjort det igjen! Resulterte i et døgn med maserier, uten noen effekt - annet enn at jeg var utslitt før fødsel ble satt i gang. Anonymkode: 990ad...234
Arkana Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 Jeg ble strippet med de to første. Med første merket jeg ingenting, med andre fikk jeg svake maserier et par timer, men ellers ingen effekt. (På den annen side kom jeg inn neste dag for igangsetting og var da så moden at de bare kunne ta vannet, så den kan jo ha gjort litt likevel selv om det ikke satte i gang selve fødselen.) Selve strippingen var ikke vondt i det hele tatt.
Anjatapinjata Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 Ble strippet to ganger, første gang i uke 39 +0 fikk bare enda mer kraftig mensliknende smerter og maserier. Samme på termin. Han ble Født fem dager over termin. 😊
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 Jordmoren spurte om jeg ville at hun skulle sjekke modning da jeg var på kontroll 40+2. Jeg hadde tenkt å spørre om det var noe hun kunne gjøre, men hun sa det omtrent idet jeg kom vaggende inn døra. Det var helt modne forhold, og hun sa at hun kunne forsøke å tøye hvis jeg ville. Hun anbefalte det fordi jeg var plaget med maserier, sliten og lei. Strippingen kunne føre til kynnere og maserier, men siden jeg alt hadde mye av det, var det ikke noe å tape. Jeg fødte førstkommende natt, men det kan det jo hende jeg hadde gjort det uansett. Anonymkode: 54eb4...4bc
Biloba Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Sjekket ikke modning engang på overtidskontrollen 7 dager etter termin.
Enilorak93 Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 Jeg ble spurt om jeg ville bli sjekket for modning (39+6), var da 4 cm også ble jeg strippet samtidig. Hadde ikke merket at noe var i gang frem til da men kort tid etterpå startet maseriene, mini ble født under 24 t etter det. Var forøvrig førstegangs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå