Gå til innhold

Trumf-kort og forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått innvilget Trumf Visa, og ser de har reiseforsikring. Jeg er litt grønn... Betyr det at jeg kan si opp min IF/Europeiske reiseforsikring? Altså så lenge jeg betaler med kortet. 

Og hvilke andre fordeler vil dere si at Trumf Visa har kontra andre kort?

Vær snill, jeg har lite peiling på økonomi siden jeg lærte ingenting om det hjemme (tvangssalg av hus osv), så er helt nybegynner, men vil få en sunn økonomi.

Anonymkode: c87fc...c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som med alt sånt: les vilkårene!

Anonymkode: 387bf...77d

Skrevet

Enig med forrige AB: les vilkåra. 

Anonymkode: 30d07...ce6

Skrevet

Det er ikke for å være frekk eller spydig, men det er veldig viktig. Du kan ikke bruke KG eller andre steder for å finne ut slikt, du må lese vilkårene så du er sikker på hva det dreier seg om. Det er så mye ulikt, særlig rundt forsikringer.

Les deg opp på hva du må gjøre for å få forsikringen (betale så og så mye av reisen med kortet, om ikke hele), les hva forsikringen da dekker, og sammenlign det med IFs forsikringsvilkår. 

Det har egentlig ingenting med økonomi å gjøre.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat fått innvilget Trumf Visa, og ser de har reiseforsikring. Jeg er litt grønn... Betyr det at jeg kan si opp min IF/Europeiske reiseforsikring? Altså så lenge jeg betaler med kortet. 

Og hvilke andre fordeler vil dere si at Trumf Visa har kontra andre kort?

Vær snill, jeg har lite peiling på økonomi siden jeg lærte ingenting om det hjemme (tvangssalg av hus osv), så er helt nybegynner, men vil få en sunn økonomi.

Anonymkode: c87fc...c2a

Om du vil ha en sunn økonomi og er helt grønn så burde du ikke ha kredittkort....

Anonymkode: a1758...f23

• Liker 1
Skrevet

Som oftest vil en standard årsreiseforsikring ha en del ting i seg som kredittkortforsikringer ikke har. Sistnevnte dekker typisk mye av det samme (men ofte ikke alt, se på vilkårene) dersom man er på reise hvor minst halvparten er betalt med kortet, mens årsreise som oftest dekker deg fra du går ut døren hjemme. Dermed vil årsreiseforsikringer kunne dekke ting som at sykkelen din blir stjålet mens du er innom biblioteket eller at du blir skadet av et fall på isen etter å ha kjørt bil til Strømstad. 

Det er en avveining om man ønsker den generelle dekningen eller er villig til å bare være forsikret på større reiser, som man typisk kortbetaler. Man må også være mer oppmerksom på at dekningen skal gjelde, f.eks om du tenker dra på bilferie vil det ofte ikke være slik at halvparten er betalt med kortet før du har komet et stykke, med mindre du forhåndsbetaler alle hoteller. 

Anonymkode: a010b...bc2

Gjest Føsleguri
Skrevet

https://www.smartepenger.no/skadeforsikring/592-reiseforsikring

Utdrag fra lenken:

Mange kredittkort har en gratis reise- og avbestillingsforsikring. For at disse skal gjelde må reisen være betalt med kredittkortet. Hvis du er på biltur, må minst halvparten av drivstoffutgiftene være betalt med kortet.

Du må altså være svært påpasselig for at du alltid skal ha en gjeldende reiseforsikring. For de fleste er det best å ha en vanlig helårs reiseforsikring.

Skrevet
1 minutt siden, Føsleguri said:

Du må altså være svært påpasselig for at du alltid skal ha en gjeldende reiseforsikring.

Og, for å få til å være påpasselig med det, så MÅ man lese vilkårene.

Gjest Føsleguri
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og, for å få til å være påpasselig med det, så MÅ man lese vilkårene.

Enig i det, jeg ville aldri vurdert bare reiseforsikring gjennom kredittkort siden helårs reiseforsikring gjelder hele tiden.

Mange tenker at de bare trenger reiseforsikring når de skal til utlandet, men mange helårs reiseforsikringer gjelder om det skjer noe på en kort tur i nabolaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...