AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #41 Del Skrevet 22. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva skal folk i 20-årene gjøre nå da, når de nå gjerne har fått spart opp egenkapital og har fått på plass fast jobb etter studiene? Skal de leie, og bare vente? Hvor mange år kan det bli snakk om? Denne gruppen er jo også i en fase der det slettes ikke er sannsynlig at de blir boende samme sted i 10 til 20 år - møter en kjæreste, slår opp, får barn. Anonymkode: d31b7...32d Å kjøpe bolig for å ha et eget sted å bo er aldri feil, men å spekulere i boligpriser for å tjene penger kan slå begge veier... Det jeg ville tenkt på var om jeg klarte en mye høyere rente, og bundet meg til fastrente i noen år hvis jeg var i tvil (jeg hadde over 13% rente på boliglånet da krakket etter jappetida kom, men heldigvis hadde jeg lite lån igjen da). Det er selvfølgelig ikke nødvendig å bo på samme sted i 10-20 år. Om boligprisene synker i en periode spiller ikke så stor rolle hvis du kjøper en ny bolig dersom du selger. Da har jo den også falt i pris 😊 Snakker vi om Oslo så vil i verste fall boligprisene få seg en knekk, men de vil alltid stige igjen. Anonymkode: ea014...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå