AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Hunden er min beste venn fordi han alltid er med meg. Uansett hvordan jeg har det er han der og vil være sammen med meg. Det er veldig gjensidig uten at vi krever mye av hverandre. Hunden stoler på meg i ett og alt. Jeg tror bare de som har en bestevenn i hunden virkelig kan forstå hvor nært bandet mellom hund og eier kan bli. Vi går på turer og opplever mye spennende sammen. Ja, i det hele tatt er det så utrolig mye som gjør hunden til min bestevenn. At jeg er ufør gjør at vi alltid er sammen og det gjør nok sitt til at forholdet blir enda tettere. Anonymkode: 02c3b...b96 7
miaw Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 (endret) Han er min bestevenn på den måten at han alltid er der for meg, han er like glad i meg uansett hva jeg gjør eller sier, han er hengiven, trofast og får meg til å le. Endret 19. november 2020 av miaw 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Katten er ikke min bestevenn, han er min lille baby🥰 Jeg elsker han himmelhøyt og enda høyere. Dessuten oppfører han seg som en baby til tider også, så han lever virkelig opp til det😆 Anonymkode: a0652...7bc 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 Ja. Jeg legger meg med de, står opp med de. De legger seg under dynen og vi koser/holder varmen sammen. De kommer løpende og er kjempeglad bare jeg har vært 30 sekunder utenfor døren. De er full av forventning når de forstår vi skal gjøre noe gøy. F.eks biltur til en kjekk plass å gå tur, når jeg finner frem dentastix, hvis de får en ny leke osv. Er jeg irritert eller lei meg så tilpasser de seg. De blir roligere og legger seg gjerne rundt meg som en "trygg ramme". De følger liksom mitt humør. Nå er jeg stort sett glad da, og det er nok bra, for er nok ikke bra for dyr om de merker at eieren ikke har det bra over lang tid. Også er det jo veldig kjekt å ha noen som ikke dømmer deg. Noen som alltid er glad for å se deg. Også er det veldig gøy når man faktisk lærer seg hva hundene tenker. Som første gang jeg forstod at "åja, det er et tegn for at han må ut på do" (aldri løpt til døren, men gir sine egne tegn). Eller når poten til den ene havner på låret mitt så betyr det at den vil leke, mens den andre selv finner frem en leke og leker foran meg for å få meg med. Anonymkode: 47703...89a 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 Ja, katten min er alltid glad for å se meg, dømmer ikke, og er like glad i meg uansett. Han kommer og legger seg tett inntil meg. Er jeg trist og gråter så kommer han med en gang. Anonymkode: 4fa48...3c1 5
Snabeltann Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 (endret) Nei...overhode ikke! Den er et dyr. Menneskene i livet er viktigere for meg. Men yngste barnet vårt ser nok på dyret som en venn. De lever i symbiose. Endret 20. november 2020 av Snabeltann 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 Veldig glad i hunden, men det er viktigere personer i livet mitt. Som venn liker jeg nok hunden best, men jeg ser på mennesker som mer verdt enn dyr. Anonymkode: ea059...17b
Troyamin Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Jeg ser jo på hundene som en slags kompis. Men de er ikke likestilt som barn, mann og bestevenninne. Kan likevel ta en #bestekompis på Instagram når jeg poster bilde av hundene.😉 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 Mitt trofaste sidekick😊 Er absolutt én av mine bedre venner, ja. Mye selskap og glede i en hund. Men har behov for tobente venner også. Anonymkode: fdccc...9d9 1
Iso1 Skrevet 20. november 2020 #11 Skrevet 20. november 2020 Ja, fordi han er det. Jeg har ingen andre. 2 1
Million Skrevet 20. november 2020 #12 Skrevet 20. november 2020 (endret) Nei,det gjør jeg ikke. Hunden min kan ikke snakke med meg, for eksempel. Det er også et dyr, og jeg klarer ikke å sidestille dyr med det mennesker kan gi meg av vennskap og tilbakemeldinger. Endret 20. november 2020 av Million
Skiftenøkkel Skrevet 20. november 2020 #13 Skrevet 20. november 2020 Nei. Katten er en søt, ondskapsfull sadist. Som er veldig glad i kos og ellers er trivelig selskap 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #14 Skrevet 20. november 2020 Ja, jeg anser hundene mine som mine beste venner. Det hadde nok vært mer ideelt å ha et menneske som bestevenn, men i mangel av det trives jeg bra med hundene. De er der for meg, får meg alltid i godt humør, holder meg med selskap, og får meg ut døra og gjør at jeg opplever ting hver dag. Uten dem hadde jeg sittet veldig mye alene. Anonymkode: 344b7...fd2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #16 Skrevet 20. november 2020 5 timer siden, Skiftenøkkel skrev: Nei. Katten er en søt, ondskapsfull sadist. Som er veldig glad i kos og ellers er trivelig selskap Totalt enig. Anonymkode: 9bc5d...353
aquaelia Skrevet 20. november 2020 #17 Skrevet 20. november 2020 Dyr er mer ekte enn mennesker noensinne vil bli, selvom vi også er dyr. De viser så mye ekte kjærlighet, mens mennesker er selvsentrerte. Kort fortalt 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #18 Skrevet 20. november 2020 8 timer siden, Snabeltann skrev: Nei...overhode ikke! Den er et dyr. Menneskene i livet er viktigere for meg. Men yngste barnet vårt ser nok på dyret som en venn. De lever i symbiose. Hvorfor har du da dyr når det "bare er et dyr"? Vet du at homo sapiens er en dyreart også? Dyr har like mye egenverdi som mennesker, og jeg blir direkte kvalm over folk som mener dyr bare er dyr. Mennesker er bare mennesker, og hva så? Har de ingen verdi fordeom? Anonymkode: 30cb1...236 5
Snabeltann Skrevet 20. november 2020 #19 Skrevet 20. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du da dyr når det "bare er et dyr"? Vet du at homo sapiens er en dyreart også? Dyr har like mye egenverdi som mennesker, og jeg blir direkte kvalm over folk som mener dyr bare er dyr. Mennesker er bare mennesker, og hva så? Har de ingen verdi fordeom? Anonymkode: 30cb1...236 Ja, da får du bare bli kvalm da... dyr har i mine øyne ikke like stor verdi som et menneske. Den er et dyr. Etthvert menneske i verden, kjente, ukjente, gammel, ung er mer verd enn katten vår. Selv om vi er veldig glad i den. Hadde jeg måttet ofre livet til en hvilken som helst person (typ redde fra brann, etc) eller katten vår (eller et hvilket som helst annet kjærledyr) så hadde jeg selvfølgelig ofret dyret, det ville vel de fleste? Er du steine, hakke gal? 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #20 Skrevet 21. november 2020 16 timer siden, Snabeltann skrev: Ja, da får du bare bli kvalm da... dyr har i mine øyne ikke like stor verdi som et menneske. Den er et dyr. Etthvert menneske i verden, kjente, ukjente, gammel, ung er mer verd enn katten vår. Selv om vi er veldig glad i den. Hadde jeg måttet ofre livet til en hvilken som helst person (typ redde fra brann, etc) eller katten vår (eller et hvilket som helst annet kjærledyr) så hadde jeg selvfølgelig ofret dyret, det ville vel de fleste? Er du steine, hakke gal? Jeg synes det er fullstendig galskap å redde et fremmed menneske over et dyr man elsker. Jeg elsker katten min, ingen menneske er mer verdt enn han. Jeg hadde ikke ofra et tilfeldig menneske en tanke om det stod om hvem jeg skal redde. Og selvsagt er ikke alle mennesker mer verdt. Jeg hadde redda en pissemaur over Breivik. Jeg hadde redda en støvdott over et IS-medlem. Noe annet er jo fullstendig galskap. Dyr og mennesker har lik verdi, det finnes jo ikke argumenter andre veien. Og min katt er mer verdt enn dere alle. Anonymkode: a0652...7bc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå