Gå til innhold

For mye småprat/chatt med eksen ...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er den konstante småpraten eller chattingen på SMS jeg reagerer på, men kjenner på uro, Irritasjon og at det er forstyrrende. Jeg vet det er jeg som må avgjør selv om jeg vil dette forholdet eller ikke, men jeg hadde vel på en eller annen måte håpet og ønsket at han kom til å endre deres samtalemønster ettersom jeg har gitt utrykk for at jeg ikke synes det er helt innafor. 

Frykter ikke utroskap, men tenker at det er greit å kutte noen bånd. De har barn på barneskole, som trenger oppfølging og praktiske ting i forhold til dem og det er helt forståelig akseptabelt for meg.  

Men -er det ok når hun spør om han kan dra på polet for henne og samtidig ta med noe til seg selv...? 

- er det ok når hun skal ta bussen til shopping senter, for så å spørre om han kan hente henne og han svarer ja og foreslår at de kan spise middag sammen etterpå...? 

Har hun glemt å handle noe på butikken ber hun han om å handle for henne ... jeg reagerer og synes dette er unødvendig og ubehagelig! 

Men jeg er i ett dilemma, uroligheten min rundt dette gjorde at jeg gikk inn på tlf hans og leste, jeg vet! Fy!fy! men ønsket mest av alt å få bekreftet at det kun var barna de småpratet og chattet om på SMS hele tiden... men viser seg at det er mye annet også... 

Bør jeg nå late som ingenting? Eller si jeg er nysgjerrig på hva dem chatter og småpratet om og ber om å få lese meldingene og deretter konfrontere han med at dette må bli en slutt på eller så blir det slutt mellom oss? Eller bør jeg bare gjøre det slutt fordi det mest sannsynlig ikke vil endre seg? Eller siste senario, late som om jeg får slike meldinger fra min eks som jeg har barn med og være ærlig (altså motsatt av han som unnlater å fortelle meg om dette) og servere en liten løgn der jeg sier noe sånt som: //«eksen min har bilen på verksted og den blir ikke ferdig i dag, han kunne jo tatt bussen hjem, men han har spurt meg om jeg kan hente han. Jeg sa ja og tenkte det var fint med en middag sammen samtidig»// Ville så hørt med kjæresten min om det var ok for han, ja rett og slett for å teste han litt og se hva han sier... 

Noen tips eller råd? Føler meg både dum og trist 

Anonymkode: 5d384...060

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har eksen hans noen ny kjæreste? Hvor lenge har det vært slutt mellom dem? Og hvor lenge har dere vært kjærester? Kan være at det bare er en vane de har fått etter at det ble slutt i mellom dem. Men når det kommer nye partnere inn i bildet, burde de kanskje endre litt på det. Jeg og ex’n har stilt opp for hverandre titt og ofte. Og hatt det litt slik. I 4-5 år. Men når vi fikk nye partnere for 1-2 år siden, har vi roet det ned naturligvis. Har med respekt for nye partnere å gjøre. Har null følelser for hverandre, annet enn vennskapelige. Ville heller ikke likt det om kjæresten min holdt på slik med sin x.

Anonymkode: ada4d...5f4

Skrevet

Du vet det selv. Du bør gjøre det slutt.

Anonymkode: b24ad...8cc

Skrevet

Enig med AB over her, det er helt greit å ha et sånt forhold med eks når man fortsatt er singel. Synes det skal holde seg til snakk om barna når det kommer inn fler. Det er slutt mellom de, og de må klare å ordne kjøring, handling og alt det måtte være uten sin eks.

Jeg synes du skal ta en skikkelig snakk med han uten å spørre om chatten, det har du ingenting med. (Jeg har selv lest samboers meldinger, så ser ikke ned på deg, men jeg har skjønt nå at sånn gjør man ikke). Bare ta opp ditt syn på dems forhold på en god måte. Ikke virk sjalu, det kan gå galt. Det kan jo være han ikke tenker over hva han driver med engang? Bare gjør han klar over at du synes det er litt ubehagelig når han «henger» med eksen hele tiden. Jeg synes ikke du skal lyge for å få ting ut av han, men det er min mening, hvis du tror det er best så kjør på, jeg kjenner ikke din type.

Anonymkode: 4ed3d...b13

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke synes at det var greit med så tett kontakt mellom mannen og eksen. Hva du skal gjøre vet jeg ikke, du må kjenne på magefølelsen. 

Anonymkode: d2ab3...935

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet

Snakk med ham om hva dine grenser er og hvordan du ønsker at forholdet deres skal være. Blir dere enige om hvordan dere ser for dere et godt forhold er alt bra.

Skrevet

Hvis du og denne mannen er i et eksklusivt forhold, ville jeg satt foten ned. 

Anonymkode: 78c33...98b

• Liker 1
Skrevet

Du må jo snakke med kjæresten din når han gjør ting som du blir urolig og trist av?! Virker som du spør først her uten å ha tatt det opp med han og latt han forklare seg og vite at du ikke liker det? Det er ikke dumt å reagere på dette. Han er mest sannsynlig bare vant til det og tenker seg ikke om. Snakk tydelig, men ikke vær sint. Ikke anklag han, bare si at "når du chatter så mye / gjør henne så mange tjenester som ikke har med barna å gjøre etc. så føler jeg slik og sånn". Jeg ønsker at det er oss to og at du begrenser kontakt til snakk om barna. Hvis han elsker deg bør han ta hensyn til det du forteller. Hvis ikke, er det greit med en avklaring nå. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for fine innspill! Men nå er jeg virkelig lei meg! Nå i kveld skulle han komme til meg, men først skulle han følge sønnen sin til optikker. Jeg synes ting varte å rakk, og sendte melding til han om hvordan det gikk og om han var alene med sønnen? Jeg hadde en ugrei magefølelse fordi jeg syntes det tok så lang tid. Han var heldigvis ærlig og sa eksen og deres andre barn også ble med, fordi hun skulle hente en brille til seg selv også ... og etter at de var hos optikeren gikk de ute å spiste på Mc Donald .... Jeg ble så satt ut at jeg sa jeg ikke ønsket besøk av han... 

Jeg sa tidlig i fra hva jeg synes om hans chatting og samhandling med eksen og at han må kutte bånd. Det var tidlig i forholdet vår. Det var en episode da han måtte dra på butikken sammen med henne for å handle brus til en bursdag, mens jeg var der... jeg skjønte ikke opplegget, og sa jeg kunne hjelpe han med handlingen... men endte med han dro sammen med henne mens jeg satt hjemme hos han og ventet.. 

Tror egentlig ikke at han ønsket å dele dette med meg i dag, men han følte vel på ubehag om han måtte lyve. Tror ikke det er bra for meg å leve med en mann som ønsker så tett kontakt med eksen sin og som da vil skjule det de gjør sammen, fordi han nå vet jeg ikke liker det, fremfor å ta hensyn til meg. 

Noen gode råd nå? 

Skrevet

Tror du bare bør slå opp. Han virker som en fyr som vil ha i pose og sekk. Dette er ikke greit overhode ts

• Liker 4
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er den konstante småpraten eller chattingen på SMS jeg reagerer på, men kjenner på uro, Irritasjon og at det er forstyrrende. Jeg vet det er jeg som må avgjør selv om jeg vil dette forholdet eller ikke, men jeg hadde vel på en eller annen måte håpet og ønsket at han kom til å endre deres samtalemønster ettersom jeg har gitt utrykk for at jeg ikke synes det er helt innafor. 

Frykter ikke utroskap, men tenker at det er greit å kutte noen bånd. De har barn på barneskole, som trenger oppfølging og praktiske ting i forhold til dem og det er helt forståelig akseptabelt for meg.  

Men -er det ok når hun spør om han kan dra på polet for henne og samtidig ta med noe til seg selv...? 

- er det ok når hun skal ta bussen til shopping senter, for så å spørre om han kan hente henne og han svarer ja og foreslår at de kan spise middag sammen etterpå...? 

Har hun glemt å handle noe på butikken ber hun han om å handle for henne ... jeg reagerer og synes dette er unødvendig og ubehagelig! 

Men jeg er i ett dilemma, uroligheten min rundt dette gjorde at jeg gikk inn på tlf hans og leste, jeg vet! Fy!fy! men ønsket mest av alt å få bekreftet at det kun var barna de småpratet og chattet om på SMS hele tiden... men viser seg at det er mye annet også... 

Bør jeg nå late som ingenting? Eller si jeg er nysgjerrig på hva dem chatter og småpratet om og ber om å få lese meldingene og deretter konfrontere han med at dette må bli en slutt på eller så blir det slutt mellom oss? Eller bør jeg bare gjøre det slutt fordi det mest sannsynlig ikke vil endre seg? Eller siste senario, late som om jeg får slike meldinger fra min eks som jeg har barn med og være ærlig (altså motsatt av han som unnlater å fortelle meg om dette) og servere en liten løgn der jeg sier noe sånt som: //«eksen min har bilen på verksted og den blir ikke ferdig i dag, han kunne jo tatt bussen hjem, men han har spurt meg om jeg kan hente han. Jeg sa ja og tenkte det var fint med en middag sammen samtidig»// Ville så hørt med kjæresten min om det var ok for han, ja rett og slett for å teste han litt og se hva han sier... 

Jeg syns dette hørtes veldig mye ut. Kunne gjort det med en som jeg tenkte å bli sammen med igjen, men ikke en jeg føler virkelig er en eks. Jeg har to barn med to fedre og en periode var det brudd med siste. Vi holdt på sånn og ble sammen igjen. 

Anonymkode: 1f193...954

Skrevet

Åhh, beklager TS😔 Det virker som dette er et par som ikke er over hverandre dessverre. Det jeg ville gjort er å trukket meg tilbake, og sagt at dette er ikke noe som passer for deg. Det er elt greit han er med barna, men når det blir så nært med eksen så hadde jeg lett videre etter noen andre.

Jeg må bare understreke at dette er mine tanker og synsinger utifra hva du skriver. Du vet innerst inne hva som er det aller beste for deg selv.

En hemmelig tanke jeg sitter med dypt inne er at jeg skulle funnet en kjæreste uten barn, fordi jeg synes det er vondt det alltid kommer til å henge på en tredje dame, hun forsvinner aldri. Etter barna flytter ut blir det nok mindre kontakt, men hun kommer alltid til å være en del av vårt liv. Men nå er det for sent, og jeg må bare leve med det.

Anonymkode: 4ed3d...b13

• Liker 2
Skrevet

Er det stort omfang på kontakten? Jeg kan også gjøre ærend med eksen og barna (relevant for barna), og så spise middag sammen alle sammen etterpå. Jeg reagerer heller ikke på at partnere fortsatt er venner med ekser og omgås dem til en viss grad. Men om omfanget er veldig stort, slik at dette skjer ofte, tror heller ikke jeg at det er noe godt tegn dessverre.

Skrevet

Jeg syns helt ærlig du overreagerer. Det er mor til barna, og de gjør ting sammen med barna. De kommer for alltid til å ha et bånd, og jo fortere du aksepterer det jo bedre. 

At du ber han "kutte bånd" er hårreisende. Du er kontrollerende allerede, og dét er et rødt flagg. 

Det er faktisk helt mulig å ha et vennskapelig forhold til barnemoren/barnefaren uten at det er følelser involvert. Og desto bedre for barna. 

Det du derimot må avklare er at dere må kommunisere bedre, og han må fortelle deg dette. Det høres nemlig ut som ikke tør å fortelle deg dette fordi du er sjalu, og kontrollerende. Ingen god egenskap. 

• Liker 7
Skrevet
18 minutter siden, Katherinaa skrev:

Jeg syns helt ærlig du overreagerer. Det er mor til barna, og de gjør ting sammen med barna. De kommer for alltid til å ha et bånd, og jo fortere du aksepterer det jo bedre. 

At du ber han "kutte bånd" er hårreisende. Du er kontrollerende allerede, og dét er et rødt flagg. 

Det er faktisk helt mulig å ha et vennskapelig forhold til barnemoren/barnefaren uten at det er følelser involvert. Og desto bedre for barna. 

Det du derimot må avklare er at dere må kommunisere bedre, og han må fortelle deg dette. Det høres nemlig ut som ikke tør å fortelle deg dette fordi du er sjalu, og kontrollerende. Ingen god egenskap. 

Enig. Jeg synes det høres ut som om de har et sunt og vennskapelig forhold til hverandre, og reagerer mye mer på TS sin oppførsel enn mannens. 

• Liker 4
Gjest Kirsebæra
Skrevet
22 minutter siden, Katherinaa skrev:

2 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Enig. Jeg synes det høres ut som om de har et sunt og vennskapelig forhold til hverandre, og reagerer mye mer på TS sin oppførsel enn mannens. 

Enig. 

Exen min (da kjæresten) har to barn, og selv om de ikke er ute på middag og slikt, så var det fortsatt en del sms'er og logistikk som måtte til. Han satt til og med barnevakt for exens nye barn en gang, hvorfor skulle det plage meg?

Vi adde en ganske grei samtale i starten av forholdet hvor han var krystallklar på at vennskap med exene var noe han verdsatte og det måtte jeg tolerere. Vennskap og forhold er to forskjellige ting. 

Skrevet
På 19.11.2020 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Altså hva?? WTF?!!

Nei, DETTE ER IKKE GREIT EN PLASS!

Nei, TS, du tier ikke, du sier ett ut hva du har funnet ut...ASAP. Blir han sint så sier du rolig mens du stirrer han dypt i øynene "Jeg er så sykt skuffet over deg" Så snur du deg og går på soverommet, eller annet rom.

Om han ikke endrer seg etter dette så avslutt...

Anonymkode: 5e0e7...2da

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke trivdes med dette. Kjæresten din og eksen virker litt for mye som «one happy family». 

Anonymkode: 8e5ef...5bc

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, LilleMumi skrev:

Tror du bare bør slå opp. Han virker som en fyr som vil ha i pose og sekk. Dette er ikke greit overhode ts

om han vil ha i både pose og sekk, så ville han jo ikke ha drevet på med eks1 sin.

Anonymkode: fb276...d0b

• Liker 1
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke tolerert, som barnemor, at ny kjæreste skulle komme P diktere hvor mye kontakt vi skulle få lov å ha, hvor mye han kunne få lov å hjelpe meg, om vi skulle få lov å spise middag med VÅRE BARN. Det hadde blitt så sjukt dårlig stemning mellom meg og nye dama da. Lite trivelig for alle tre. 

Ærlig talt. Skjerp dere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...