AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 I morgen drar barna til eksmann, for å møte hans nye kjæreste (som han gikk fra meg for) for første gang, og tilbringe helgen med de. Jeg har hatt en klump i magen i hele dag, mens jeg har pakket tingene deres, for jeg har ikke lyst å dele barna mine med henne... Jeg har fortsatt kjærlighetssorg, og savner så grusomt den tryggheten ved å ha ham som kjenner meg best i hele verden, ved min side... Det hjelper heller ikke på depresjonen min at hun er gravid med hans barn, mens jeg sterilserte meg etter tredje barnet vårt (man får tilbud om dette ved flere keisersnitt), for vi skulle da ikke ha flere barn, og hadde drømmer om alt vi skulle gjøre sammen som kjærester når barna ble store... Nå er alle drømmene knust, og jeg føler at han bare kastet meg til side som gammelt søppel, og startet en ny familie, uten å se seg tilbake.... Selvfølgelig kom også brevet om innvilget skilsmisse i posten akkurat i dag, og nå ser jeg for meg eksmann og henne sitte sammen og feire at nå er han "fri"... Jeg gruer meg så forferdelig til denne helgen alene, og er redd jeg bare kommer til å ligge og gråte. Er jo håpløst nå i covid 19 tiden, for jeg kan ikke f.eks. ta meg en tur på byen, og de fleste i min vennekrets holder seg hjemme med sine egne nå. Hva skal jeg fylle denne helgen med for å ikke drukne meg i ynkelig selvmedlidenhet...? Trenger for øvrig ingen kommentarer om å legge bort offerrollen, slutte å synd synd i meg selv osv... Jeg jobber hele tiden med å være sterk for barna, og å komme meg videre i livet, og jeg vet hva jeg burde gjøre og ikke... Men akkurat nå har jeg noen skikkelig tøffe og tunge dager, og jeg trenger bare litt oppmuntring og motivasjon og forslag til hva jeg kan gjøre for meg selv for å komme meg gjennom akkurat denne helgen... 😏 Anonymkode: f7ece...a0f 12
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Hørtes veldig tungt ut Bare prøv å husk på det som faktisk var negativt ved forholdet deres, man har lett for å idyllisere ting når det ble slutt. Folk er ofte ikke så lykkelige som de gir uttrykk for, og du er i stand til å skape litt lykke for deg selv, som alle andre. Husk på din egenverdi Anonymkode: 000f2...87f 11
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 Huff jeg føler med deg. Dette kommer til å ta tid. Men pass så inderlig på å ikke være den forsmådde moren som ikke ønsker at barna får et godt forhold til denne (jævla) dama. Det beste for barna er å ha et trygt og godt forhold til henne, uansett hvor vanskelig det er for deg. Vær så snill, sett barna først her. Og tiden leger noen sår, så det vil gå bedre etterhvert. Men skjønner du har det helt jævlig nå. Anonymkode: a75bc...abf 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 Kjære deg! Har du noen du kan tilbringe tid sammen med i helgen? Skjønner så altfor godt at det er tungt. Kjærlighetssorg er vell en av de verste følelsen man kan kjenne på. Dersom barna drar bort denne helgen, vil det jo bety at du er fri til å gjøre hva du vil i helga. Han har tydeligvis gått videre i livet, og jeg skjønner at det er tungt for deg når du ikke kjenner det slik. MEN. Nå skal jeg være "streng". Dersom du har noen venner i nærheten, kompiser eller familie. Ta deg en telefon til dem, kanskje allerede nå. Planlegg en aktivitet med en god venninne eller et familiemedlem i helga. For all del, ikke sitt alene og ende opp med heartbreak-songs på spotify og soveromsputa. Det er mitt beste tips til deg. Det er kanskje ikke riktig tidspunkt å rope: Omring deg med folk! Men altså, under forbehold. Bare ikke sitt alene i helga, det er vell det verste du kan gjøre akkurat nå. Anonymkode: 8d227...8f5 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 Har du ikke en god veninne du kan drikke litt vin med? Eller finne på noe med? Forstår så inderlig godt hvordan den følelsen av tomhet/ensomhet føles uutholdelig nå. Føler med deg , virkelig ❤️ Anonymkode: a1f71...d45 5
Taffel Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 Gir deg en klem<3 Jeg husker ikke hvilken tråd det var men det var ei for litt siden som var ulykkelig i en lignende situasjon. Hun fikk etterhvert tips i tråden om å tenke litt skadefryd i forhold til at mannen nå skulle igang igjen med baby, nattevåk, hormonell kone og hele styret, og det ble litt galgenhumor av det hele. Du har dine tre flotte, og han kommer nok sikkert til å tenke mang en gang at dette blir mer enn travelt. Fattig trøst, men det er lov å tenke litt hurpete tanker. Jeg har nettopp gått igjennom et kjipt samlivsbrudd selv, og på helger og ferier som var så tunge, så hadde jeg, og har fremdeles - facetimeparty med gode venninner, rikelig med rødvin og skål for tullingene som ikke aner hva de har mistet. Tull og tøys, men det hjelper på tankekjøret<3 Og det BLIR bedre! 28
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 Jeg tenker at du skal gjøre det du har lyst til uansett hva det er. Ellers er det godt for kropp og sinn med søvn, næringsrik mat og dagslys. Ta vare på deg selv! Kanskje prøv deg på noe rolig yoga hvis du har lyst? Eller bare ligg på sofaen å la tårene trille. Det er lov å sørge over knuste framtidsdrømmer. Anonymkode: 5f727...b79 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 Drikk vin og facetime med en venninne? Last ned en dating app. Rydd skap. Mal ett rom. Hold deg opptatt. Anonymkode: e0f86...af6 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 Ha sex med en ny mann. Dette er ikke tull. Eneste som hjelper. Anonymkode: 18614...ac8 12
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 Lag en plan for deg selv, som inneholder «ditt nye liv» Hva gjør deg lykkelig alene? Sett deg små mål, ta deg et bad, plei deg selv, drikk vin, se en feel good serie. Prøv å nyt litt egentid. Vet det er vanskelig nå, men det kommer etterhvert 😊 Anonymkode: a1f71...d45 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 Legg deg under dyna, gråt og gråt... Forbann den helvetes kjerringa! Når helga er over, er du ferdig med det. Føler med deg. Stor klem! Anonymkode: 54858...c1a 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 Drikk vin med venninne. Og sperr mobilen din så du ikke sender noen desperate meldinger til ex'n.. Anonymkode: 63cf6...51c 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 Lytt til denne podcastepisoden: https://podcasts.apple.com/no/podcast/foreldrekoden-med-hedvig-montgomery/id1459249042?l=nb&i=1000452560560 Anonymkode: 5f727...b79 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #14 Skrevet 19. november 2020 En hunndjevels bekjennelser + evntuelt litt vin. Anonymkode: bc80b...299 2
Gjest Chroma Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 Forstår godt at dette føles tøft for deg. Tror alle ville følt det sånn. 🤍
1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: I morgen drar barna til eksmann, for å møte hans nye kjæreste (som han gikk fra meg for) for første gang, og tilbringe helgen med de. Jeg har hatt en klump i magen i hele dag, mens jeg har pakket tingene deres, for jeg har ikke lyst å dele barna mine med henne... Jeg har fortsatt kjærlighetssorg, og savner så grusomt den tryggheten ved å ha ham som kjenner meg best i hele verden, ved min side... Det hjelper heller ikke på depresjonen min at hun er gravid med hans barn, mens jeg sterilserte meg etter tredje barnet vårt (man får tilbud om dette ved flere keisersnitt), for vi skulle da ikke ha flere barn, og hadde drømmer om alt vi skulle gjøre sammen som kjærester når barna ble store... Nå er alle drømmene knust, og jeg føler at han bare kastet meg til side som gammelt søppel, og startet en ny familie, uten å se seg tilbake.... Selvfølgelig kom også brevet om innvilget skilsmisse i posten akkurat i dag, og nå ser jeg for meg eksmann og henne sitte sammen og feire at nå er han "fri"... Jeg gruer meg så forferdelig til denne helgen alene, og er redd jeg bare kommer til å ligge og gråte. Er jo håpløst nå i covid 19 tiden, for jeg kan ikke f.eks. ta meg en tur på byen, og de fleste i min vennekrets holder seg hjemme med sine egne nå. Hva skal jeg fylle denne helgen med for å ikke drukne meg i ynkelig selvmedlidenhet...? Trenger for øvrig ingen kommentarer om å legge bort offerrollen, slutte å synd synd i meg selv osv... Jeg jobber hele tiden med å være sterk for barna, og å komme meg videre i livet, og jeg vet hva jeg burde gjøre og ikke... Men akkurat nå har jeg noen skikkelig tøffe og tunge dager, og jeg trenger bare litt oppmuntring og motivasjon og forslag til hva jeg kan gjøre for meg selv for å komme meg gjennom akkurat denne helgen... 😏 Anonymkode: f7ece...a0f Høres ikke enkelt ut. Er så kjipt å høre at så mange familier blir ødelagt pga at noen finner ny partner. Kjedelig å høre at det har hendt din familie, det må føles veldig kjipt akkurat nå. Om du skulle mangle noe å gjøre, kan jeg anbefale deg leting etter sannheten, er en reise i seg selv. Om man først begynner å søke så flyr tiden fort og man får andre ting å tenke på. Her er en plass å begynne: https://youtu.be/uIIpSt3aEdU Håper ting blir bedre for deg snart, selv om det ser aldri så mørkt ut akkurat nå.
Taffel Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 Et tips til;-) Jeg gikk igjennom vennelisten min på fb, og medlemslistene på interessegruppene jeg er med i. Jeg var egentlig ikke interessert i å hive meg over en ny mann, men tenkte at jeg skal faen ikke være den ulykkelige stakkaren som mann og ny kone tenker på med medlidenhet. Oppdaget jo at jeg egentlig har mange fine personer der som jeg aldri har tenkt på i tilværelsen som kone og mor, og de dukker jo da heller aldri opp i feeden. Klikket på dem jeg har kjent før og synes godt om, likte noen bilder og syntes det var fint å se hva de drev på med i livet, og det tok ikke lang tid før det kom meldinger med -long time, no see, kjekt å se deg igjen. Dermed ble vennekretsen litt fornyet, og ikke bare med våre felles venner. Hyggelig, og det endte faktisk opp med at det er en som jeg har gjennopptatt kontakten med. Jeg ble også mer aktiv på interessegruppe innen friluftsliv som jeg elsker, og der dukket det opp en som gjerne ville vite mer om turen som jeg la ut, og vi snakkes enda. Datingapper er ikke noe for meg, og er heller ikke desperat, men veldig fint å flørte litt. Og ex lurer på hvem det er som er inne og liker alt jeg måtte finne på å dele. EN lavterskel måte å "ta på sin egen maske" 10
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 Tusen takk til dere gode mennesker som setter av tid til å svare meg ❣ Her var det mange gode forslag, og jeg har allerede skrevet ned flere av de Nå er det faktisk bare 2 uker siden jeg hadde venninnegjengen på besøk, og vi tømte mange flasker vin, mens jeg tømte ut all eder og galle om eksen og "henne", så denne helgen blir jeg nok alene 😏 Har ikke så mye familie i nærheten heller, så da må jeg bare finne en måte å holde ut med meg selv på... Skulle mest ønsket at jeg kunne bli lagt i kunstig koma til søndag kveld, så jeg slapp å tvinge meg selv gjennom det jeg frykter blir en veldig lang helg... Men, det jeg ville si var altså egentlig bare "Takk"... ❤ TS Anonymkode: f7ece...a0f 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 Har det ikke så fantastisk selv for tiden, men det er peanuts mot hvordan du har det nå. Det er lov å være lei seg og sørge over alt som ikke ble. Ring venninner, drikk en bøtte vin, grav deg ned i sengen, spis et kilo sjokolade, bestill take away, se teite serier, gå deg en tur, ta en tur til frisør og få deg ny sveis eller last ned en dating app og glo på fisk i singelhavet. Gjør det du orker og føler for. Denne helgen er din. Håper det snart blir bedre for deg. Anonymkode: 111d2...60c 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 Handle julegaver, lag kalender til barna, planlegg noe gøy du og barna kan finne på neste helg, kjøp en ny bok, lag god mat som barna ikke liker som du kan kose deg med (litt vin også), Facetime med en venninne?, gå tur ute og plukke mose til juledekorasjoner, lag fuglemat (gøy for barna når de kommer hjem også), ta en telefon til noen, finn en serie eller film, gjør ting du ellers ikke har tid til (husvask, gi bort klær, male en vegg), lag hjemmelagde julegaver (drops, såpe, brente mandler, urtesalt), hjemme-spa med fotbad/neglelakk/ansiktsmaske/hårkur, finn noen fine bilder av deg selv så har du noen klar om du vil forsøke deg på datingapp. Anonymkode: 92719...cc2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå