Gå til innhold

"HOPPE AV I SVINGEN"

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg lurte på hvor stor sjansen er på å bli gravid når man bruker metoden "hoppe av i svingen"? og hvor stor er sjansen hvis han kommer inn meg på slutten av mensen. er ikke sjansen liten for å bli gravid da?

han vil ikke bruke kondom, og jeg vil ike bruke p- piller fordi jeg har et veldig anstrengt forhold til kroppen min, for jeg brukte deg før og følte at jeg la på meg veldig. så sluttet med det.

please help meg. takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å "hoppe av i svingen" er en lite egnet måte å forhindre graviditet på.

Det hender at det kommet sæd før selve utløsningen også. Du trenger teoretisk sett bare en eneste rakkar som er god til å svømme for å bli gravid. :ler:

Du har størst sjanse for å bli gravid i ca to uker etter siste mens, men det er ingen garanti for at du er safe uansett.

Hvorfor vil ikke typen din bruke kondom?

Dersom det kun har med "kvaliteten på sexen" å gjøre så er det lite voksent og ansvarlig. Kanskje dere burde utforske metoder å ha sex på som ikke bare inneholder samleie.

Kan skjønne at du ikke vil bruke P-piller dersom du får plager av dem. Det finnes også andre måter å sikre seg på. Snakk med legen din eller helsestasjonen der du bor.

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurte på hvor stor sjansen er på å bli gravid når man bruker metoden "hoppe av i svingen"? og hvor stor er sjansen hvis han kommer inn meg på slutten av mensen. er ikke sjansen liten for å bli gravid da?

Uansett er sjansen der! Rimelig teit sjanse å ta, spør du meg...

han vil ikke bruke kondom, og jeg vil ike bruke p- piller fordi jeg har et veldig anstrengt forhold til kroppen min, for jeg brukte deg før og følte at jeg la på meg veldig. så sluttet med det.

Da bør dere faktisk ikke ville ha sex heller.

Men snakk med legen din om pessar og p-puter, for det finnes andre alternativer. Likevel synes jeg grunnholdningen deres virker lite moden.

Er du gammel nok til å ha sex, må du være gammel nok til å ta et seriøst ansvar også. Og alle burde vite at hopping i svinger er et dårlig alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve minipiller. Disse er mindre hormoner i enn vanlige p-piller, og har derfor ikke så mye bivirkninger som disse. Ulempen med minipiller er at de må tas til samme tid hver dag, og det er ikke alltid lett å huske på. Snakk med legen din du, h*n kan sikkert hjelpe, kanskje finnes det andre p-piller som funker for deg.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men hvis du har tenkt å ha et aktivt sexliv, så må du også bruke skikkelig prevensjon, å hoppe av i svingen er ikke et av de beste... :ler:

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prate med noen profesjonelle angående kroppen din? Om du har et så anstrengt forhold til kroppen din og av den grunn ikke vil gå på p-pille for å unngå å legge på deg noen kilo, synes jeg du bør snakke med legen om vektøkning. Om der er andre prevensjonsmidler for deg.

Om du ikke vil snakke med legen din kan du jo snakke med AAN? Der kan de sikkert også gi deg hjelp angående ditt syn på kroppen din?

For meg høres det ut som at du har et litt usunt bilde på deg selv og din vekt... Dette bør du i så fall få litt hjelp med! Hva om du nå blir gravid? Det vil i alle fall IKKE hjelpe på kroppen din. Og en abort tror jeg heller ikke vil gjøre saken din noe bedre...

Snakk med noen er mitt råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...