AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Bitch betyr tispe, altså hun-hund. Det samme med purke. Tisper og purker er jo søte. Så hvorfor er det egentlig negativt å bli kalt det? Anonymkode: 1f8f4...669
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Fordi det blir som regel brukt negativt. Da blir det skjellsord. Så enkelt. Anonymkode: 9fe3b...cdb 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det blir som regel brukt negativt. Da blir det skjellsord. Så enkelt. Anonymkode: 9fe3b...cdb 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Fordi det er nedlatende. Men hvorfor er det et skjellsord og hvorfor er det nedlatende? Tisper er jo søte dyr 😊 Anonymkode: 1f8f4...669
Silva Pluvialis Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvorfor er det et skjellsord og hvorfor er det nedlatende? Tisper er jo søte dyr 😊 Anonymkode: 1f8f4...669 Det er jo nedlatende når folk sier det i sinne eller for å trykke folk ned? Det handler ikke nødvendigvis om ordet, men om hvordan det blir brukt og hva som er intensjonen bak å si slike ting.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor er det et skjellsord og hvorfor er det nedlatende? Tisper er jo søte dyr 😊 Anonymkode: 1f8f4...669 🤪 Anonymkode: b625a...d12
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 Det kommer helt ann på mennesket og hva de som blir kaldt det legget i det. Personlig syns jeg ikke det er nedtalende. Badass bitch, er et komplement. Anonymkode: dc1f7...4ee
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor er det et skjellsord og hvorfor er det nedlatende? Tisper er jo søte dyr 😊 Anonymkode: 1f8f4...669 De fleste hunkjønn av dur er skjellsord. Tispe, bitch, purke, ku, sau etc etc. Okse, hingst etc er ikke sett på som negativt Anonymkode: 9fe3b...cdb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 Hvorfor er det negativt å bli kalt hore? Det er jo et yrke Anonymkode: 725f2...f62
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 Fordi du blir satt i samme bås som andre bitcher, som i den sammenhenger ofte er frekk, dramatisk kvinner som folk ikke liker. Anonymkode: 4e3b6...b43
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt ann på mennesket og hva de som blir kaldt det legget i det. Personlig syns jeg ikke det er nedtalende. Badass bitch, er et komplement. Anonymkode: dc1f7...4ee Det er det faktisk. Eller queen B. Synes man må ta tilbake ordet og bruke det for det det er verdt. ☺️ Anonymkode: 1f8f4...669
eif Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi det blir som regel brukt negativt. Da blir det skjellsord. Så enkelt. Anonymkode: 9fe3b...cdb 1 time siden, Uatskillelig skrev: Fordi det er nedlatende. 1 time siden, Uatskillelig skrev: Det er jo nedlatende når folk sier det i sinne eller for å trykke folk ned? Det handler ikke nødvendigvis om ordet, men om hvordan det blir brukt og hva som er intensjonen bak å si slike ting. Herregud, for noen svar. Er det mulig? Det er jo nesten litt komisk. TS spør jo om HVORFOR ordet har blitt til et skjellsord, altså hvor dette fenomenet stammer fra, noe som jo er et interessant spørsmål når det kunne ha vært et mer eller mindre hvilket som helst annet ord, mens det dere sier er vel bare AT det er det. Jeg tipper at vi er heldig som har Google 1
eif Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 Hentet fra Wikipedia, som faktisk prøver å svare på spørsmålet: Sitat Its original use as a vulgarism, documented from the fifteenth century, suggested high sexual desire in a woman, comparable to a dog in heat. The range of meanings has expanded in modern usage. In a feminist context, it can indicate a strong or assertive woman. Les mer: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bitch_(slang) 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #14 Skrevet 20. november 2020 Vil du like å bli kalt hunhund og purke? Alrigt, bitch. Det kan la seg gjøre. Anonymkode: 6f4d7...561
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #15 Skrevet 20. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil du like å bli kalt hunhund og purke? Alrigt, bitch. Det kan la seg gjøre. Anonymkode: 6f4d7...561 Mente selvfølgelig tispe. Anonymkode: 6f4d7...561
Maleficenta Skrevet 20. november 2020 #16 Skrevet 20. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det negativt å bli kalt hore? Det er jo et yrke Anonymkode: 725f2...f62 Trodde hore var et nedsettende navn på prostituert jeg
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #17 Skrevet 20. november 2020 Ord er bare hva man legger i dem. Jeg synes homsemiljøet har en mye bedre taktikk enn de som føler seg krenket av alt mulig. De avvæpner ordet i stedet for å føle seg krenket. Kaller du meg skeiv? OK, vi kaller oss selv skeive. Kaller du meg homse? Vi kaller oss selv homser. Kaller du oss skruller? Vi kaller oss selv skruller. Og så videre. Ordet i seg selv er ikke absolutt verken negativt eller positivt. Meningen bak kan være positiv eller negativ og endre et "fint" ord eller et "stygt" ord. En person kan si for tull "jeg hater deg, din jævel" og bare mene at de er litt sjalu på noe jeg sa og det er ikke stygt ment. Type: Jeg: "Jeg skal på luksusferie til Bali." Noen andre: "Jeg hater deg, din jævel." Jeg: "Mwahahaha, vet. Kommer til å kose meg glugg ihjel." Eller de kan bruke et "fint" ord som noe negativt: Jeg: "Jeg hjalp henne." Noen andre (sarkastisk): "Å, sååååååå flink. Er ikke du en engel? Vil du ha premie?" Anonymkode: 1d1ca...367
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #18 Skrevet 20. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det faktisk. Eller queen B. Synes man må ta tilbake ordet og bruke det for det det er verdt. ☺️ Anonymkode: 1f8f4...669 Queen B kommer fra Queen Bee, altså bidronning og har ingenting med bitch å gjøre. https://www.merriam-webster.com/dictionary/queen bee Anonymkode: c6eff...3a4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #19 Skrevet 20. november 2020 12 timer siden, eif skrev: Herregud, for noen svar. Er det mulig? Det er jo nesten litt komisk. TS spør jo om HVORFOR ordet har blitt til et skjellsord, altså hvor dette fenomenet stammer fra, noe som jo er et interessant spørsmål når det kunne ha vært et mer eller mindre hvilket som helst annet ord, mens det dere sier er vel bare AT det er det. Jeg tipper at vi er heldig som har Google Nei. TS spør hvorfor ordet er et skjellsord. Ikke hvordan betydningen oppstod. Les gjerne innlegg før du kommer med ubegrunnede beskyldninger mot andre debattanter. Anonymkode: 1c07e...0fd
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #20 Skrevet 20. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil du like å bli kalt hunhund og purke? Alrigt, bitch. Det kan la seg gjøre. Anonymkode: 6f4d7...561 Ser ikke hva som er galt med det ☺️ min tispe er verdens søteste ❤️ Anonymkode: 1f8f4...669
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå