Gå til innhold

Er det verdt å slite og være slave for andre?

Er det verdt det?  

4 stemmer

1. 1. Er det verdt det?

• Ja
      2
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet
  • Jobber 8 timer hver dag, tung fysisk jobb fra start til slutt (produksjon). Er hjemme 17h og orker ingenting, er helt utslitt etter å ha løftet tungt og stått på betonggulv hele dagen. Har ikke matlyst eller energi til å drive med noe underholdende. Har 4-5 timer fritid før jeg må legge meg fordi jeg er så trøtt og skal opp tidlig for å dra på jobb og gjøre de samme tunge oppgavene.
  • Får fast utbetalt 25 tusen.
  • Bruker 1000 kr på diesel i mnd. og 1860 kr i bompenger.
  • Sitter igjen med 22 140 kr.

Er det verdt det?

Anonymkode: b4c67...99d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes veldig utmattende ut. Tror jeg ville vurdert å bytte jobb? :hug:

Skrevet

jeg hadde det sånn i syv år; la grunnlag for mye helseproblem de årene😔

Anonymkode: ab4cf...62a

Skrevet

Ville byttet jobb. Det høres ikke noe greit ut. Men du må jo ha mat og tak over hodet, så regner med det er verdt det hvis alternativet er å ikke ha mat og hus.

Anonymkode: 22d3c...b19

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare du som kan svare på om det er verdt det for deg. Hvis svaret er "nei", så blir jo neste spørsmål: Hva kan du gjøre for å endre situasjonen for deg selv?

Anonymkode: 43d91...5f0

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:
  • Jobber 8 timer hver dag, tung fysisk jobb fra start til slutt (produksjon). Er hjemme 17h og orker ingenting, er helt utslitt etter å ha løftet tungt og stått på betonggulv hele dagen. Har ikke matlyst eller energi til å drive med noe underholdende. Har 4-5 timer fritid før jeg må legge meg fordi jeg er så trøtt og skal opp tidlig for å dra på jobb og gjøre de samme tunge oppgavene.
  • Får fast utbetalt 25 tusen.
  • Bruker 1000 kr på diesel i mnd. og 1860 kr i bompenger.
  • Sitter igjen med 22 140 kr.

Er det verdt det?

Anonymkode: b4c67...99d

Og hva er alternativet? 

Alle blir slitne og lei jobben innimellom... 

Anonymkode: e4470...cb1

• Liker 1
Skrevet

Lurer også på hva du anser som alternativet. Annen utdanning? Annen type jobb? 

Jeg har en jobb som ikke finnes fysisk utmattende, sitter på ræven hele dagen på en god kontorstol. Men, jeg blir mentalt helt tappet av det. Når arbeidsdagen er over, er jeg så sliten at det svir i hodet. 

For meg er det adskillig bedre nå når det er korona og pålagt hjemmekontor. Da slipper jeg alle forstyrrelsene og støyen som følger med å sitte i åpent landskap, og er mye mer produktiv samtidig som jeg er mye mindre sliten. 

Men altså, alternativene mine er etterutdanning, skifte beite, osv. Jobbe må man jo gjøre for å tjene penger. 

Og angående det "for andre"; det er ikke det spor mindre slitsomt å drive for seg selv... DA må man jobbe, da.. 

Anonymkode: b2d50...a70

Skrevet

Hva er dine alternativer? Er det NAV? I så fall: Fortsett i jobben eller begynn på en utdannelse. 

Kan du søke andre jobber: Gjør det. 

Skrevet

Om noe er verdt det er bare et relevant spørsmål hvis du har et alternativ. Hva er alternativet ditt?

Skrevet

Jobben du har er jo et resultat av valg du har tatt :) 

Er du ikke fornøyd, få du ta nye valg, som på sikt gjør ting bedre for deg.

Jeg synes absolutt at det er verdt å jobbe for andre, det er deilig å ha en sjef, som må ta ansvar for alle utfordringene som oppstår!

Anonymkode: 6684a...fed

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobben du har er jo et resultat av valg du har tatt :) 

Er du ikke fornøyd, få du ta nye valg, som på sikt gjør ting bedre for deg.

Jeg synes absolutt at det er verdt å jobbe for andre, det er deilig å ha en sjef, som må ta ansvar for alle utfordringene som oppstår!

Anonymkode: 6684a...fed

signerer denne! hilsen utbrent selvstendig næringsdrivende med ca 150 000 i årlig overskudd🙈(har aldri mentalt fri og jobber mye) sliter med å finne fast jobb hos en arbeidsgiver.🤷‍♀️

Anonymkode: ab4cf...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...