Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig at man krever tilbake evt dyrebare gaver, regninger som man har betalt for å være hjelpsom, osv? Kanskje fordi den ene tjente bedre enn den andre på det tidspunktet?

Anonymkode: 8e208...52c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Da var intensjonen aldri å hjelpe andre, bare seg selv.

Anonymkode: 87498...68f

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Da var intensjonen aldri å hjelpe andre, bare seg selv.

Ja, tydelig en som er veldig bitter tenker jeg bl.a. Jeg har mine meninger, men dette gjelder ikke meg selv,  gjelder noen som står meg nær, og jeg vil bare vite om dette er helt bak mål, eller om det er "vanlig" for flere... 

Skrevet

Ikke direkte vanlig, men jeg kjenner til tilfeller det har skjedd. F.eks et par som forlovet seg, og den ene betalte en dyrere reise for å feire siden den andre var student. Det ble slutt et halvt års tid etter, og den som betalte krevde tilbake halvparten av pengene fra den reisen, som skulle være en feiring av deres kjærlighet. Men, jeg tror de hadde hatt en samtale om dette, at hvis det ble slutt så kom ting til å bli krevd tilbake. Det sluttet bittert, og det er nok derfor.

Jeg har aldri krevd noe tilbake, for meg er en gave en gave. 

Anonymkode: 6865f...7ab

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke direkte vanlig, men jeg kjenner til tilfeller det har skjedd. F.eks et par som forlovet seg, og den ene betalte en dyrere reise for å feire siden den andre var student. Det ble slutt et halvt års tid etter, og den som betalte krevde tilbake halvparten av pengene fra den reisen, som skulle være en feiring av deres kjærlighet. Men, jeg tror de hadde hatt en samtale om dette, at hvis det ble slutt så kom ting til å bli krevd tilbake. Det sluttet bittert, og det er nok derfor.

Jeg har aldri krevd noe tilbake, for meg er en gave en gave. 

Anonymkode: 6865f...7ab

Har man en avtale, så blir det noe annet tenker jeg. En avtale er en avtale. Men om den blir holdt er nå så. Men å "plutselig" komme med et krav da den ene har valgt å flytte ut ( for i dette tilfellet, ganske gode grunner ) , og at den som da " sitter igjen", skal begynne å kreve slike ting, er vel ren bitterhet? Og ikke noe man kan kreve vel? I tillegg er det et barn inne i bildet. Syntes det er helt sjukt, men jeg må virkelig høre andres meninger på dette, for dette har jeg aldri hørt om før i den grad! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

er det vanlig at man krever tilbake evt dyrebare gaver, regninger som man har betalt for å være hjelpsom, osv? Kanskje fordi den ene tjente bedre enn den andre på det tidspunktet?

nei sånt gjør man bare ikke.

Skrevet

Er så latterlig irriterende med folk som gjør det slutt, og blir såpass bitre - at de er nødt til å be den andre parten om å gi tilbake gaver etc.. Voks opp 🙄

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, flygefisk1 skrev:

Er så latterlig irriterende med folk som gjør det slutt, og blir såpass bitre - at de er nødt til å be den andre parten om å gi tilbake gaver etc.. Voks opp 🙄

Så lenge det ikke er noe avtalt lån, så er det vanvittig umodent, og i mine øyne, bare straff for å ha blitt forlatt.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tydelig en som er veldig bitter tenker jeg bl.a. Jeg har mine meninger, men dette gjelder ikke meg selv,  gjelder noen som står meg nær, og jeg vil bare vite om dette er helt bak mål, eller om det er "vanlig" for flere... 

Helt bak mål ja.

• Liker 2
Skrevet

.

Skrevet

Utrolig smålig å be om gaver tilbake. 

Anonymkode: d65a2...0a0

• Liker 1
Skrevet

Syns det er smålig. X mannen min gjorde det ved vårt samlivsbrudd. Tok tilbake Loboutin sko jeg hadde fått ett par år tidligere. Også «forsvant» dem ene skien jeg hadde fått til jul året før. Så nå har jeg bare en... 

Skrevet

En gave er en gave og et lån er et lån. Det å kreve tilbake en gave er utrolig smålig og barnslig. Da burde personen kalt det et lån og ikke en gave. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...