Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stor gutt i magen, legen som utførte ul sa at babyen virket eldre enn sine 29 uker. Lårbein, hode og mage tilsier at denne blir lengre enn vår første som var 55 cm og 3970 gr (jente). Både jeg og mannen er høyere enn gjennomsnittet. 

Jeg får så vondt i magen og nedpress når jeg står eller går. Det eneste som hjelper er å ligge. Noen som har hatt det sånn? Orker ikke 30 min i butikken engang. Var ikke slik i første svangerskap. Navlen er i spenn, er ikke det litt tidlig? Blir andpusten av nada. 

Synes det er rart å være i en såpass dårlig form når det er så lenge til termin.. 

Anonymkode: 84a2c...bcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange gram? 

Anonymkode: 20439...dc0

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange gram? 

Legen sa ca 1500 gr. 

IMG_20201117_095128.jpg

Skrevet

Fremtidig basketball stjerne? 🤔

Skrevet
31 minutter siden, Kenelz skrev:

Fremtidig basketball stjerne? 🤔

Hehe, kanskje det? 👍🤣

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange gram? 

Lurer også på om jeg har ekstra mye plager da han sitter i seteleie..? 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen sa ca 1500 gr. 

IMG_20201117_095128.jpg

Min var 1778 gram i uke 29+4. Fødte en gutt på 3610 gram på 50 cm til termin. Tror ikke du skal bekymre deg 😅

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min var 1778 gram i uke 29+4. Fødte en gutt på 3610 gram på 50 cm til termin. Tror ikke du skal bekymre deg 😅

Så fordi DIN unge ikke var stor, selv om han var estimert stor, så kan ikke TS sitt barn være stort? Og da skal hun liksom ikke være berettighet bekymringer når omstendighetene er som de er? :klo:

Anonymkode: 99d3a...800

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi DIN unge ikke var stor, selv om han var estimert stor, så kan ikke TS sitt barn være stort? Og da skal hun liksom ikke være berettighet bekymringer når omstendighetene er som de er? :klo:

Anonymkode: 99d3a...800

Poenget er at det er snakk om at fosteret er litt over gjennomsnittet etter én måling (av en dårlig lege). Legen virker uvitende, det går ikke an å si at fosteret virker eldre enn det er i uke 29.

Det virker som ts nå tror hun har en kjempebaby i magen, og at hun derfor er sprekkeferdig. Det er ikke akkurat tilfellet. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at det er snakk om at fosteret er litt over gjennomsnittet etter én måling (av en dårlig lege). Legen virker uvitende, det går ikke an å si at fosteret virker eldre enn det er i uke 29.

Det virker som ts nå tror hun har en kjempebaby i magen, og at hun derfor er sprekkeferdig. Det er ikke akkurat tilfellet. 

Det kan selvfølgelig gå begge veier. Men en lege skal være mye bedre med vekstestimeringer enn jordmødre. Forrige var veldig lang til å være jente, og alle som har fulgt meg opp sier at guttene blir større enn jenter. 

Men det er magen som virkelig er plagsom. Når jeg står kjennes det ut som magen skal sprekke. Stein hard. Og babyen vil jo bli større enn sine 1500 gram, og lurer derfor på om andre har følt det sånn, og hvordan det gikk de siste ukene før fødsel.

Skrevet

Det kan være at du har for mye fostervann. Skjer ofte når babyen er stor.

Anonymkode: 99860...ed8

Skrevet

Jeg har nylig født, og kjenner igjen litt av det du beskriver. Tror jeg fikk en slags strekk i magemusklene rundt uke 30, og slet med å stå og gå mer enn 10-15 minutt enkelte dager fordi det strakk sånn i magen. Hos meg ble det faktisk bedre mot slutten når babyen kom lengre ned i bekkenet.

Hadde det heller ikke sånn første svangerskap, og babyen var betydelig større denne gang (4348 g og 53 cm, mot 3800 g og 52 cm første gang).

Anonymkode: 157d1...671

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig født, og kjenner igjen litt av det du beskriver. Tror jeg fikk en slags strekk i magemusklene rundt uke 30, og slet med å stå og gå mer enn 10-15 minutt enkelte dager fordi det strakk sånn i magen. Hos meg ble det faktisk bedre mot slutten når babyen kom lengre ned i bekkenet.

Hadde det heller ikke sånn første svangerskap, og babyen var betydelig større denne gang (4348 g og 53 cm, mot 3800 g og 52 cm første gang).

Anonymkode: 157d1...671

Takk for svar. Ja det kan være ganske likt som hos meg. På morgenen er magen myk etter å ha liggi hele natten. Men med en gang jeg har stått og eller gått blir magen sprengeklar og hard. Navelen ser helt forstrekt ut. Er så utrolig vondt og det eneste som hjelper er å ligge. Har blitt anbefalt å gå tur men det kan jeg bare glemme 😥

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ja det kan være ganske likt som hos meg. På morgenen er magen myk etter å ha liggi hele natten. Men med en gang jeg har stått og eller gått blir magen sprengeklar og hard. Navelen ser helt forstrekt ut. Er så utrolig vondt og det eneste som hjelper er å ligge. Har blitt anbefalt å gå tur men det kan jeg bare glemme 😥

Det høres jo egentlig ut som kynnere. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo egentlig ut som kynnere. 

Ja kan være at det er det. Utrolig slitsomt. 

Skrevet

Jeg hadde det også sånn, viste seg at jeg hadde fått brokk. Nå er jeg relativt liten, så er nok derfor. Er blitt operert for det i ettertid, ikke noe farlig.

Anonymkode: 2ba78...79c

Skrevet

Hei ts. Jeg er i uke 30 og har samme følelse som deg. Kjennes ut som jeg skal eksplodere hvert øyeblikk, navlen er også helt strukket. Jeg ligger dog helt gjennomsnittlig på målingene. Min har ikke snudd seg med hodet ned enda, kanskje det har noe å si? 

Anonymkode: cb158...90d

• Liker 1
Skrevet

Er ca like langt på vei og har det på samme måte. Tror jeg har mye mer kynnere enn i forrige svangerskap og at det er det som gjør det ekstra plagsomt. 

Anonymkode: 0cf67...812

Skrevet

Takk for svar! "Godt" å høre at det ikke bare er meg. Lurer på om stillingen til baby også gjør det vondt, min har hatt seteleie i hvert fall siden uke 18.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...