Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i to kommuner innen helsesektoren. Har ingenting fast, er vikar/tilkalling begge steder. Neste uke har jeg dobbeltskift, hvor jeg først jobber i den ene kommunen så skal jeg i den neste. Det er nabokommuner i Trøndelag og ikke storbyer. Heller ingen påviste tilfeller på flere uker. Er det forsvarlig med tanke på corona? Rekker ikke å dusje eller noe før jeg skal til neste jobb, skifter kun til arbeidsklær i garderobe. Hva burde jeg gjøre?Synes det er så vanskelig fordi er helt avhengig av å ha begge jobbene med tanke på inntekt.

Anonymkode: c8112...e52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sagt ifra til arbeidsgiver 2 at de må ta en avgjørelse den dagen det kommer smitte på jobb 1. Det skal sies at jeg har bortimot null kontakt med brukere på jobb 2 og det er den jobben jeg ev blir permittert fra da jeg har en lønn der som ikke gir meg nok til livsopphold.

Vet at andre som fks jobber på 2 sykehjem i 2 kommuner har blitt permittert fra ene og har hatt krav på full stilling eller fått økt stillingen tilsvarende på en av jobbene. Hvis de har hatt 50/50 har de hatt krav på 100 på ene, enn så lenge.  Jeg ville hørt med arbeidsgiverne hvis jeg var deg, om en av de har mulighet til å gi deg fast en periode. Her har det ihvertfall vært behov, selv om vi ikke har hatt smitte. Sentralt på Østlandet.

Hvis ikke kan du sitte stille i båten og håpe at det går bra, iom at det er lite smitte. 

Anonymkode: 61b91...cf7

Skrevet

Jeg synes du skal snakke med kommuneoverlegene. Det praktiseres ulike regler i forskjellige kommuner. Jeg jobber også i Trøndelag, og i min kommune er det strengt mtp å jobbe flere steder. Men i kommunen jeg bor i har det vært relativt mye smitte i det siste.

Anonymkode: 6b623...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...