AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Vil nav ta hensyn til at man har høyere boutgifter/kostnad til boliglån enn fast sats? Mor til barnet har søkt om bidrag for barnet, men jeg har fått huslån basert på inntekt hvor jeg vanligvis jobber mye overtid. Det er ikke noe overtid å få i koronatiden. Vil nav ta hensyn til mine boutgifter? Noen med erfaring? Anonymkode: df5ed...832
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Nei, de tar ikke hensyn til høye boutgifter eller gjeld, regnes ut fra inntekt hos mor og far og samværsprosent Anonymkode: 8eb26...f70
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 Nei, det tar de ikke hensyn til. Utgifter er basert på sjablongbeløp. Anonymkode: 37d56...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 Åh, jeg er så lei av menn som ikke ønsker å bidra til barnet sitt! For noen jævla lasaroner! Og jeg har ikke barn engang!! Anonymkode: 26762...9aa 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åh, jeg er så lei av menn som ikke ønsker å bidra til barnet sitt! For noen jævla lasaroner! Og jeg har ikke barn engang!! Anonymkode: 26762...9aa Holder helt med deg, hadde en eks som holdt på med trenering av bidrag og bare beskyldninger om alt. Kommer jo ingen vei bortsett fra at bidragsgjelden øker. Noen fedre tror at disse pengene går til fest og morro for mor, de fatter ikke hva det koster med barn. Det greieste er faktisk ta det via Nav.no, og betaler dem ikke så overtar Nav innkreving , da går det automatisk og far kan ikke komme her med buhu har så mye gjeld, da må de faktisk selge og kjøpe seg noe rimeligere. Det var svaret min barnefar fikk Anonymkode: 8eb26...f70 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 Gjeld, utgifter og formue tas ikke med i beregningen nei. Inntekt, evt inntektsevne på begge foreldre samt mengde samvær er variabler som tas med i beregningen. Anonymkode: 61233...c99
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 Nei, de tar ikke hensyn til dine utgifter. Barna dine har samme behov for mat og klær selv om du har valgt å kjøpe et dyrt hus og ta opp mye lån. Anonymkode: f5197...c07 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 Går de etter forrige års lønnsinntekt? Jeg og far til barnet hadde privat avtale frem til for noen måneder siden. Var mye styr og purring på penger hver eneste måned til han fant ut at han ikke gadd betale noenting noe mer. Grunnen var at han ikke kommer seg opp på morgenen, og dermed mister han jobb og får lite lønn.. Har søkt via nav /navinnkreving, men det tar jo sin tid... Anonymkode: 7b774...24d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 Betal for barnet ditt!!!!!!! Anonymkode: eeb23...e50 1
RoH Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh, jeg er så lei av menn som ikke ønsker å bidra til barnet sitt! For noen jævla lasaroner! Og jeg har ikke barn engang!! Anonymkode: 26762...9aa Forsøpling av debatten. Prøv å vær litt menneske ikke bare en sjåvinist 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 Nei, selvsagt ikke. De ser på inntekten din, så er det ditt ansvar å tilpasse utgiftene til inntekten. Ellers kunne jo alle betalingsuvillige bare tatt opp mer gjeld... Da du skulle ta banklån, tenkte du ikke på at du skal ha penger til å forsørge ditt avkom? Anonymkode: ff2f1...142
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei, de tar ikke hensyn til dine utgifter. Barna dine har samme behov for mat og klær selv om du har valgt å kjøpe et dyrt hus og ta opp mye lån. Anonymkode: f5197...c07 Barnet har vel behov for mat og klær uavhengig av inntekt, også? Tullete å se kun på inntekt, og ikke på reell betalingsevne. Tipper de som virkelig har penger klarer trikse slik at inntekt ser mindre ut, og de som sliter med gjeld heller bare får slite Anonymkode: 14ac3...51f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #14 Skrevet 20. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, selvsagt ikke. De ser på inntekten din, så er det ditt ansvar å tilpasse utgiftene til inntekten. Ellers kunne jo alle betalingsuvillige bare tatt opp mer gjeld... Da du skulle ta banklån, tenkte du ikke på at du skal ha penger til å forsørge ditt avkom? Anonymkode: ff2f1...142 Nei, huset kom før barnet. Ikke sammen med mor, barnet var et uhell. Har annen samboer. Anonymkode: df5ed...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå