AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Fortelle eller ikke til personer i omgangskretsen; familie, venner, bekjente, kollegaer? Jeg har det tungt og vanskelig etter at jeg avdekket omfattende utroskap av min exsamboer, med mange involverte kvinner. Jeg har behov for å bearbeide alt det vonde og ønsker å prate med de rundt meg om hva som har skjedd. Jeg har pratet med noen, men føler meg ikke ferdig. Det er barn involvert, og samtidig som jeg må skåne de fra sladder i nærmiljøet, har jeg fortsatt behov for å prate om det. Hvordan har dere som har opplevd dette gjort det, fortalt til alle, eller noen få? At exen ser ut til å ubekymret gå videre, til tross for at han har sviktet så grovt, gjør det ekstra vanskelig for meg. Han ønsker at dette ikke skal snakkes mer om. Anonymkode: c4f51...5bf
Morten1 Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Dette er vel en ex av deg? Er det deg exen har vært utro mot? 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 Dersom du har behov for å snakke om det bør du snakke med en psykolog. Å bruke venner og bekjente som hobbypsykolog fordi du har behov for å "bearbeide" det og henge ut andre for å føle deg bedre kommer aldri til å gjøre saken bedre. Og at det er ekstra vanskelig for deg at andre ikke er bekymret høres ikke bra ut, da er det på tide å gå i seg selv. Anonymkode: 02e0f...47c 14
Bernardette Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 Du må nesten selv vurdere hvor stort behovet ditt er, for det er helt rimelig og vanlig å prate med gode venner når man har det vanskelig, men hvis det blir så mye at det nesten blir terapeutisk, anbefaler jeg nettopp terapeut, slik at vennene kan fortsette å være venner som du har det kjekt med, samtidig med at du likevel blir møtt på ditt behov om å tømme deg og få hjelp! 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 Velg deg et par personer som står deg nær og har integritet så du har noen å ventilere til med ikke ta det med gud og hvermann. Selv om han er et samvittighetsløst rasshøl er han far til barna dine og skal ha et så bra som mulig forhold til dem. Anonymkode: f5bf7...8d6 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 Forstår du har behov for å prate mye om det, men kan ikke fatte hvorfor du har behov for å snakke med mange om det. Kan du ikke snakke videre med en av de du allerede har snakket med? Når man skal snakke med mange om det, så blir det sladder, og det er et helt annet behov. Anonymkode: 7e5bd...148 2
Kokeshi Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 At du snakker med folk du står nær om det, er helt naturlig. Utover det, tenk på barna dine som er uskyldige oppe i alt sammen. Skån dem for folkesnakk ved å ikke prate med flere enn nødvendig. 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 18 minutter siden, Morten1 skrev: Dette er vel en ex av deg? Er det deg exen har vært utro mot? Ja, det stemmer. Anonymkode: c4f51...5bf
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du har behov for å snakke om det bør du snakke med en psykolog. Å bruke venner og bekjente som hobbypsykolog fordi du har behov for å "bearbeide" det og henge ut andre for å føle deg bedre kommer aldri til å gjøre saken bedre. Og at det er ekstra vanskelig for deg at andre ikke er bekymret høres ikke bra ut, da er det på tide å gå i seg selv. Anonymkode: 02e0f...47c Det gjør behovet mitt for å prate om det enda større. Han har vært notorisk utro, manipulert og vært løgnaktig, men viser ingen skyld og ingen anger. Jeg sliter pga det! Jeg har pratet mye med noen, men kan ikke belaste de samme personene altfor mye. Og som jeg skrev: jeg ønsker å skåne barna. Anonymkode: c4f51...5bf 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår du har behov for å prate mye om det, men kan ikke fatte hvorfor du har behov for å snakke med mange om det. Kan du ikke snakke videre med en av de du allerede har snakket med? Når man skal snakke med mange om det, så blir det sladder, og det er et helt annet behov. Anonymkode: 7e5bd...148 Jeg har pratet mye med noen, men kan ikke belaste de samme personene altfor mye. Anonymkode: c4f51...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 Det samme skjedde meg. Jeg måtte snakke om det med noen, og det ble med to av mine nærmeste venninner. Ikke alle har råd til å gå i terapi. Og for min del tenker jeg de fleste skjønte tegninga da han giftet seg så fort skilsmissen var gått igjennom. Det er ikke sladder å måtte snakke med noen når man går igjennom en livskrise. Jeg unngikk å snakke med familie om det. Anonymkode: 6df5a...a9e 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør behovet mitt for å prate om det enda større. Han har vært notorisk utro, manipulert og vært løgnaktig, men viser ingen skyld og ingen anger. Jeg sliter pga det! Jeg har pratet mye med noen, men kan ikke belaste de samme personene altfor mye. Og som jeg skrev: jeg ønsker å skåne barna. Anonymkode: c4f51...5bf Det er typisk for folk som ikke ønsker andre vel, som tenker det er greit å kun ta hensyn til sine egne behov. Og vi får se, hvor mye sannhet det ligger i at du ønsker å skåne barna. Anonymkode: 02e0f...47c 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er typisk for folk som ikke ønsker andre vel, som tenker det er greit å kun ta hensyn til sine egne behov. Og vi får se, hvor mye sannhet det ligger i at du ønsker å skåne barna. Anonymkode: 02e0f...47c Eh, wtf, «ikke ønsker andre vel»? Hun har jo blitt svikter på det groveste av noen som ikke bryr seg, og som har såret henne helt frivillig. Så klart har TS behov for å snakke om dette sviktet med noen. Nå er jo TS snill og ikke forteller dette til hvermannsen for å skjerme sine barn, men mener du virkelig at en notorisk utro person skal lyves om til andre, slik at vedkommende skal fremstilles bedre enn den er? Der er jo på ingen måte uthenging å fortelle sannheten. Anonymkode: f2c41...437 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #14 Skrevet 19. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør behovet mitt for å prate om det enda større. Han har vært notorisk utro, manipulert og vært løgnaktig, men viser ingen skyld og ingen anger. Jeg sliter pga det! Jeg har pratet mye med noen, men kan ikke belaste de samme personene altfor mye. Og som jeg skrev: jeg ønsker å skåne barna. Anonymkode: c4f51...5bf Pratet mye med noen, men har enda mer behov for å prate med fler om det.. Mental hjelp er det du trenger, ikke å slite ut enda flere venner med det gnålet ditt om din ex. Bli voksen, det finnes grenser på hvor mye hevn og bitterhet skal tære på andre. Anonymkode: 668b2...9f3 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er typisk for folk som ikke ønsker andre vel, som tenker det er greit å kun ta hensyn til sine egne behov. Og vi får se, hvor mye sannhet det ligger i at du ønsker å skåne barna. Anonymkode: 02e0f...47c Nå er det vel exen som får ta ansvaret for å ikke ønske andre vel. Han har levd et dobbeltliv og brukt både meg og de andre kvinnene. Du vrir om på dette slik at det er jeg som blir den store synderen, men det er det ikke. Jeg sitter igjen med traumer pga andres egoisme, og trenger noen å prate med. Så enkelt er det. Men tydeligvis vanskelig for deg å forstå. Anonymkode: c4f51...5bf 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 Elt naturlig at man må snakke om dett med noen. Du har ikke gjort boe galt, det er det egen din som har gjort. Et så stort svik er et traume, g skal ikke skyves under teppet. Du trenger som du sier, å bearbeide det. En måte å bearbeide er å sette ord på det. Å «få lov til» å kjenne og uttrykke alt fet du føler inni deg. Utroskap er et helt forjøvlig stort svik. De som vet, de vet. Snakk med noen du stoler på, gjerne noen i familien. Eller venner som også betror seg til deg om ting (sånn at tilliten går begge veier). Du kan jo skrive ut følelsene anonymt på nett også, det er jo dessverre mange som vet hvordan du har det.. Håper det går bra med deg, vær glad du har funnet det ut og er kvitt ham! Anonymkode: 2c9b5...c2a 2
Jessic_a Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 Hvorfor kan du ikke snakke med en psykolog ? Da får du redskapene du trenger for å komme deg videre også 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 Meg over her, beklager alle skrivefeilene. Skriver med en dårlig telefon! Anonymkode: 2c9b5...c2a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det gjør behovet mitt for å prate om det enda større. Han har vært notorisk utro, manipulert og vært løgnaktig, men viser ingen skyld og ingen anger. Jeg sliter pga det! Jeg har pratet mye med noen, men kan ikke belaste de samme personene altfor mye. Og som jeg skrev: jeg ønsker å skåne barna. Anonymkode: c4f51...5bf Har stått i det samme som deg, men her kunne folk fortelle m e g hvor notorisk utro han hadde vært bal min rygg, løgner, manupilasjon osv.. Er nok mange spm har gjennomskuet han allerede.. ♥️ Anonymkode: 90cf1...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 Syns du skal snakke med dem du vil om det. At en person er utro og dermed ødela familien sin er vel ikke en hemmelighet? Anonymkode: 78af4...dbd 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå