Gå til innhold

Bruk av forlovelsesring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at mannen bær forlovelsesring?  Jeg har fått en ring i hvitt gull med diamant, kan den brukes daglig uten å bli ødelagt?  Så som under oppvask? Jobb etc?  

Anonymkode: 2ade1...0a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått en forlovelsesring i gult gull med diamant som jeg bruker hver dag. Tar den av når jeg skal trener, men har den ellers på. Samboer har kjøpt en ring til seg selv i hvit gull som han bruker som forlovelsesring. Han tar den også bare av når han trener. Vi skal kjøpe ringer i gult gull som gifteringer. 

Anonymkode: 78838...a97

Skrevet

Ja, i Norge er det helt vanlig. Like vanlig som at menn går med giftering. Jeg kjenner vel ingen som er forlovet/gift uten at begge går med ring (om noen av dem går med, jeg kjenner noen som er gift og som ikke går med ring). 

Jeg ville tatt ringen av om du skal jobbe med noe som risikerer at hendene hovner opp. Man tar den også av når man skal gjøre skitne ting, og når man skal vaske hendene. 

Anonymkode: e378f...89b

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tatt ringen av om du skal jobbe med noe som risikerer at hendene hovner opp. Man tar den også av når man skal gjøre skitne ting, og når man skal vaske hendene. 

Anonymkode: e378f...89b

Enig i det meste du skriver, men jeg tar ikke av ringen hver gang jeg vasker hendene (redd for å glemme den, miste den i sluket eller noe...) 

Det går fint å bruke den hele tida, jeg tar den bare av når jeg baker, gjør noe grovarbeid ute, og når jeg dusjer - sistnevnte fordi diamantene setter seg litt fast i håret 😂 Oppvask går bra, bare ringen sitter godt. Samboeren min har også ring, vanlig gullring som han skal ha som giftering også. Vanlig i vår krets, men det er opp til hver enkelt 😊

Skrevet

Mannen min har ikke forlovelsesring. Han kjøpte ring til meg til å bruke når han fridde, ikke et sett. 

Skrevet

Her tror jeg det er store forskjeller hos folk. Det er tydelig hver gang tema rundt ringer kommer opp på KG. I vår (store) vennegjeng har kun kvinnene forlovelsesring. Og alle har typisk ring med stein, også giftering i tillegg når de gifter seg. Ingen har brukt samme ring til forlovelse og giftering, og ingen av mennene har hatt forlovelsesring. Men åpenbart at her er det mye variasjon hos andre.

Anonymkode: a7112...29f

• Liker 1
Skrevet
På 21.11.2020 den 1.05, AnonymBruker skrev:

Her tror jeg det er store forskjeller hos folk. Det er tydelig hver gang tema rundt ringer kommer opp på KG. I vår (store) vennegjeng har kun kvinnene forlovelsesring. Og alle har typisk ring med stein, også giftering i tillegg når de gifter seg. Ingen har brukt samme ring til forlovelse og giftering, og ingen av mennene har hatt forlovelsesring. Men åpenbart at her er det mye variasjon hos andre.

Anonymkode: a7112...29f

Det er fordi dere følger den veldig kjønnsdelte Hollywoodtradisjonen. 

Vanlig norsk tradisjon er mye mer likeverdig og likestilt. Det er ikke dama som er ‘tatt’ og skal kjøpes og merkes med en latterlig dyr ring - her har tradisjonen vært at begge bærer en glatt gullring som tegn på at begge er forlovet og opptatt. Veldig vanlig at de samme ringene så er gifteringer.

Anonymkode: 83b94...687

• Liker 1
Skrevet

Ingenting som er vanlig eller uvanlig lenger.

Mannen brukte ikke forlovelsesring. Jeg valgte en enstens diamantring som jeg stort sett har brukt daglig i 10 år nå (hadde felles økonomi allerede da, og jeg valgte egen ring. Mest fordi jeg hadde lyst på en pen ring, ikke for å markere forlovelse). Vi valgte begge tradisjonelle ringer i gull som ingen bruker lenger da vi egentlig aldri likte disse. 

Anonymkode: f1f10...ba1

Skrevet

Mannen hadde ikke forlovelsesring, han fridde med ring til meg :) 

Har den på hele tiden, tar den kun av om jeg skal jobbe i hagen eller bake. Tar den ikke av hver gang jeg vasker hender, da hadde jeg mistet den.

Anonymkode: 3b20a...02e

Skrevet

En ring av diamanter og gull tåler det meste, så ja bruk den så ofte du vil og når du vil. 

Skrevet

Min mann har ingen forlovelsesring. Giftering på begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...