Gå til innhold

Dere som bor i borettslag/blokk/rekkehus og har bil i felles garasje, hvem måker snøen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det som har ansvar for å måke rett utenfor garasjen og til hovedveien? Jeg har bilen min stående i et felles garasjeanlegg og det er ca. 5 meter fra porten til hovedveien. Begynte å tenke på dette i går at jeg ikke vet hvem som har ansvar for å måke snøen frem til hovedveien. Tenker også på at om brøytebilen kjører forbi så vil det jo komme brøytekant, og hvem er det som måker denne? Jeg bor i blokkleilighet, her er vel ca. 20 leiligheter og i parkeringskjelleren står det vel 10-15 biler. Utenfor garasjen er det gjesteparkering, så hovedveien. Flyttet inn her for bare en måned siden og vet ikke helt hvem jeg skal spørre heller, har ikke kontaktinfo til noen vaktmester eller noe slikt. 

Anonymkode: 0b5fc...b3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som gidder gjør det her (borettslag).

Anonymkode: 4ce0f...16a

Skrevet

Snakk med styreleder

Anonymkode: ba82c...26d

Skrevet

Bor du i blokk, er det vel et styre du kan spørre om hvordan ting gjøres, enten det er selveier eller borettslag. Da jeg bodde i borettslag var det en vaktmester som tok alt av snømåking og gressklipping.

• Liker 1
Skrevet

Bor i blokk og her ordner vaktmesteren alt, det er helt fantastisk 😄 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som har ansvar for å måke rett utenfor garasjen og til hovedveien? Jeg har bilen min stående i et felles garasjeanlegg og det er ca. 5 meter fra porten til hovedveien. Begynte å tenke på dette i går at jeg ikke vet hvem som har ansvar for å måke snøen frem til hovedveien. Tenker også på at om brøytebilen kjører forbi så vil det jo komme brøytekant, og hvem er det som måker denne? Jeg bor i blokkleilighet, her er vel ca. 20 leiligheter og i parkeringskjelleren står det vel 10-15 biler. Utenfor garasjen er det gjesteparkering, så hovedveien. Flyttet inn her for bare en måned siden og vet ikke helt hvem jeg skal spørre heller, har ikke kontaktinfo til noen vaktmester eller noe slikt. 

Vi er et lite borettslag med 20 leiligheter og egen parkeringsplass som ikke er under tak. Vi har ikke snømåking så det må vi gjøre selv. Vi må også strø selv. Man må stole på at de som eier bil ordner opp. Vanligvis er det meg. Jeg er styreleder så folk tror jeg er vaktmester og alle andre funksjoner også. 

Du klarer å finne epost adresse til styret og sende en mail`? Spør en nabo eller noe? Vi har egen nettsiden hvor alt står (som få gidder å lete etter info) 

Anonymkode: c6326...bfd

Gjest Føsleguri
Skrevet

Han som brøyter pakeringsplassene ute.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite borettslag med 20 leiligheter og egen parkeringsplass som ikke er under tak. Vi har ikke snømåking så det må vi gjøre selv. Vi må også strø selv. Man må stole på at de som eier bil ordner opp. Vanligvis er det meg. Jeg er styreleder så folk tror jeg er vaktmester og alle andre funksjoner også. 

Du klarer å finne epost adresse til styret og sende en mail`? Spør en nabo eller noe? Vi har egen nettsiden hvor alt står (som få gidder å lete etter info) 

Anonymkode: c6326...bfd

Har prøvd å få kontakt med styreleder men hen er ikke så enkel å få tak i akkurat. Finner ingen e-post. Har heller ingen nettside. Nå er dette snakk om et garasjeanlegg og ikke en parkeringsplass uten tak, er bare snakk om den delen fra garasjeporten til hovedveien og eventuelt brøytekant fra hovedveien. 

Skrevet

Vaktmesteren som brøyter her. 

Anonymkode: 69c79...702

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å få kontakt med styreleder men hen er ikke så enkel å få tak i akkurat. Finner ingen e-post. Har heller ingen nettside. Nå er dette snakk om et garasjeanlegg og ikke en parkeringsplass uten tak, er bare snakk om den delen fra garasjeporten til hovedveien og eventuelt brøytekant fra hovedveien. 

Tror du noen her inne har kontaktinfo til borettslaget du bor i? 😂

Snakk om å være oppegående.

Anonymkode: 91607...53c

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flyttet inn her for bare en måned siden og vet ikke helt hvem jeg skal spørre heller, har ikke kontaktinfo til noen vaktmester eller noe slikt. 

Bor du alene i blokka? 

Om du tror at det bor andre der: ring på en dør og spør! 😅

Skrevet

Her er det et firma borettslaget har leid inn som tar seg av all snømåking.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du noen her inne har kontaktinfo til borettslaget du bor i? 😂

Snakk om å være oppegående.

Jeg spør jo hvordan andre her har det der de bor. Ikke om de har kontaktinfo til mitt borettslag? Trenger ikke være så sur. 

Skrevet

Spør naboen din !😀

Anonymkode: 2cba1...f13

Skrevet

Da jeg og eksen bodde i rekkehus, hadde vi en garasjerekke for fire. Eksen min var den eneste av fire boenheter som hadde snøfreser, og han hadde i tillegg ikke noe i mot jobben og gjorde det gjerne, så han måkte som regel plassen foran alle garasjene om vinteren med snøfreseren. De andre var selvsagt veldig glade for det, fordi de nesten aldri måtte måke noe som helst. Så fort det var litt snøfall, var eksen ute og måkte.

• Liker 1
Skrevet

Da vi bodde slik ble det fordelt på beboere som meldte seg, og det gikk da på rundgang hvem som hadde ansvar for det.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spør lederen i borettslaget.

Svaret er i de fleste velfungerende borettslag at noen kommer og brøyter gjesteparkering og interne veier/gangveier. Gjerne strør de også. Om det bare er en kant mellom garasjen og veggen så, tar førstemann som skal ut eller inn den. Da står det en snømåke rett innenfor porten, og den låner du, og så måker du unna kanten. Om det «egentlig» er noen andre som skal ta den er uvesentlig - det er du som står der med bilen i snøen. ;) 

Anonymkode: aa5b2...929

• Liker 3
Skrevet

I borettslaget her, er det vaktmestere som har jobben

Skrevet

Aner ikke. Har ikke vært snø mens jeg har bodd her. Men går ut fra vaktmesteren 

Anonymkode: 96da7...1ed

Gjest Neocortex
Skrevet

Her er det ofte meg, Marie i 3E og gamle Hansen i 3B. Vi bruker blokkas snøskuffe og spade som begge er lokalisert i kjelleren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...