Gå til innhold

Å ikke respondere på ting som legges ut i gruppesamtaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig snodig. Det er ikke snakk om at mye rart legges ut, eller veldig ofte, men hvis noen skriver noe kortfattet, legger ut et kort videoklipp eller et bilde, så er det jo en selvfølge å respondere. Vi er færre enn fem. Noen må i hvert fall respondere. Trenger ikke å være alle hver gang. 

Et av medlemmene har prøvd å linke til R***** noen ganger, men det har vi ignorert og det bør være forståelig, men enklere og mindre kontroversielt innhold? Da må man svare på et vis. 

Er også i en annen gruppesamtale med et par stykker fra England. En som i stor grad ignorerer det jeg legger ut, så jeg ignorerer naturligvis mesteparten av det vedkommende legger ut også, og så er det det tredje medlemmet som fungerer som limet i samtalen. Men denne personen mener tydeligvis at man bare trenger å skrive "haha", "nice" eller lignende. Da har man svart. Svarer selvfølgelig mer noen ganger også, men ofte noe kort eller svarer ikke på alt. Denne personen er opptatt av å holde kontakten, inviterer til samtaler med headset osv. 

Blir litt spesielle vennskap av sånt, der man ignorerer hverandre og får et mindre ålreit forhold til hverandre. Jeg gir jo tilbake med samme mynt, i hvert fall i nærmeste fremtid. Angående de i den førstnevnte samtalen kommer jeg ikke til å respondere på noe fremover med mindre jeg blir nevnt spesifikt. 

Anonymkode: e91fa...a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ble for rart for meg. 

Anonymkode: d23c4...861

• Liker 49
Skrevet

Det er absolutt rart, men regner med at du mener noe annet med det. Virker som at folk mener at jeg skal bry meg om det de legger ut, men at de ikke trenger å gi noen respons selv. Ikke helt sånn det fungerer. 

• Liker 1
Skrevet

"Hun ignorer meg, så da ignorer selvfølgelig jeg tilbake - hun begynte."

Noen MÅ respondere.

Gruppechat. Hallo lizzom.

Anonymkode: 37470...251

• Liker 4
Skrevet

Kjenner du folka? Hvis du ikke har møtt dem, er det ikke så rart, synes nå jeg..

Anonymkode: db1ce...620

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du folka? Hvis du ikke har møtt dem, er det ikke så rart, synes nå jeg..

Anonymkode: db1ce...620

Medlemmene i den første samtalen er mine nærmeste venner. Jeg er den nærmeste vennen til en av de andre og kanskje den nærmeste vennen til en annen. 

De i England har jeg hatt jevnlig kontakt med i flere år, flere dager i uka, til tider omtrent hver dag. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke unormalt... Er faktisk ikke alle som synes det er noe med gruppechat.... Hater folk som skal legge til i flere grupper osv. Send en melding eller ring om det er noe! 

Anonymkode: f25c1...0dc

• Liker 3
Skrevet

Skjønner hva du mener. Det er alltid sånne i grupper som fryser ut ved å ignorere. Da har de liksom vunnet. Orker ikke slike mennesker i livet mitt i det hele tatt.

Anonymkode: 33c12...60f

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke unormalt... Er faktisk ikke alle som synes det er noe med gruppechat.... Hater folk som skal legge til i flere grupper osv. Send en melding eller ring om det er noe! 

Hm? Alle er jo med fordi de vil, legger ut ting selv, spør om ting osv. Virker som at du misforstod. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner hva du mener. Det er alltid sånne i grupper som fryser ut ved å ignorere. Da har de liksom vunnet. Orker ikke slike mennesker i livet mitt i det hele tatt.

Jeg vet ikke om de ignorerer fordi det er meg. De i første samtalen tar jo kontakt for å treffes, både to og tre sammen, ringer meg jevnlig osv.

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm? Alle er jo med fordi de vil, legger ut ting selv, spør om ting osv. Virker som at du misforstod. 

Da misforstod jeg nok ja, om alle deltar :)

• Liker 1
Skrevet

Du høres litt slitsom ut. Ikke alt krever et svar alltid, og ikke alle fall ikke mer enn «haha» og lignende hvis det ikke er noe viktig. Jeg vet ikke hva slags vennskap dere har, men jeg pleier vennskap face to face eller i tlf samtaler (pga avstand). Meldinger og gruppechatter er bare en bonus uten forpliktelser. 

Anonymkode: e8c50...e47

• Liker 10
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om de ignorerer fordi det er meg. De i første samtalen tar jo kontakt for å treffes, både to og tre sammen, ringer meg jevnlig osv.

Det er jo ofte den selvoppnevnte høvdingen som oppfører seg sånn. Det er noe psyko over det, finner et offer, går det ut finner man et nytt.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo ofte den selvoppnevnte høvdingen som oppfører seg sånn. Det er noe psyko over det, finner et offer, går det ut finner man et nytt.

Ikke se psykopater over alt bare fordi du har møtt noen med anti-sosiale trekk. 🤦🏼‍♀️

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Sirah skrev:

Hva er R*****?

Sikker noe med seksuelt innhold...

Anonymkode: aaf8e...971

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ofte det er mas når folk poster bilder, linker ol i gruppechat. Svarer kun når det er skikkelig samtale. 

Anonymkode: 4976e...076

• Liker 8
Skrevet

Ikke se psykopater over alt bare fordi du har møtt noen med anti-sosiale trekk. 🤦🏼‍♀️

Sitat: det er NOE psyko over det. Ingen diagnose stilt.

Skrevet

Jeg er med i så mange grupper, og for meg er det bare slitsomt å måtte like og kommentere alt mulig hele tiden. Jeg legger ofte ut snap, men forventer ikke at folk skal kommentere bare for å kommentere. Det er innlegg på face, insta, snap, messenger og grupper innforbi der. Jeg leser mye, men orker ikke kommentere eller like alt (det betyr heller ikke at jeg ikke liker det jeg ser). Hvorfor er folk i da så opptatt av bekreftelse hele tiden? 

Anonymkode: 75139...d58

• Liker 5
Skrevet

Sitat: det er NOE psyko over det. Ingen diagnose stilt.

Det er ikke nødvendigvis noe psyko over det heller. Ikke alle orker å svare på masse bilder, videoer og småting hele tiden selv om man vil være med i en gruppechat. Og når du kaller noen store høvding og bruker ordet psyko i samme setning så synes jeg kanskje du virker litt for farget av egne erfaringer til å se at dette ikke nødvendigvis er en usunn relasjon. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...