AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Heisann! Jeg har nyrlig funnet ut at jeg er gravid (4uker). Jeg jobber fast nattevakter/seinvakter. Annen hver uke har jeg 4 nattevakter på rad. Har lest litt rundt og ser at det kan gi økt risiko for spontanabort. Er det noen her som jobber nattevakter og som er/har vært gravide? Hvis jobben skal tilrettelegge for meg kan de kun tilby med seinvakter da det ikke er noen på jobb på dagtid. Synes det høres slitsomt ut med 100% seinvakter også! Tanker? Anonymkode: e440a...5f5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heisann! Jeg har nyrlig funnet ut at jeg er gravid (4uker). Jeg jobber fast nattevakter/seinvakter. Annen hver uke har jeg 4 nattevakter på rad. Har lest litt rundt og ser at det kan gi økt risiko for spontanabort. Er det noen her som jobber nattevakter og som er/har vært gravide? Hvis jobben skal tilrettelegge for meg kan de kun tilby med seinvakter da det ikke er noen på jobb på dagtid. Synes det høres slitsomt ut med 100% seinvakter også! Tanker? Anonymkode: e440a...5f5 Jeg sluttet å jobbe netter med en gang(uke 6). Jeg kunne selv velge om jeg ville gå formiddag eller ettermiddag de skiftene jeg skulle egentlig jobbet netter. For min del så hadde jeg følt meg tryggere med bare senvakter i ditt tilfelle. Men nå er jeg en engstelig person av meg, og hadde dermed ikke turt å "ta noen sjanse". Anonymkode: 7ee55...60c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet å jobbe netter med en gang(uke 6). Jeg kunne selv velge om jeg ville gå formiddag eller ettermiddag de skiftene jeg skulle egentlig jobbet netter. For min del så hadde jeg følt meg tryggere med bare senvakter i ditt tilfelle. Men nå er jeg en engstelig person av meg, og hadde dermed ikke turt å "ta noen sjanse". Anonymkode: 7ee55...60c Fortalte du sjefen at du var gravid og ikke ønsket å gå natt eller hvordan gjorde du det? TS Anonymkode: e440a...5f5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fortalte du sjefen at du var gravid og ikke ønsket å gå natt eller hvordan gjorde du det? TS Anonymkode: e440a...5f5 Ja, jeg fortalte det til nærmeste leder dagen etter jeg fant ut jeg var gravid. At jeg dermed ikke ønsket å utsette barnet for eventuelle farer. Og da gikk det egentlig sin gang, leder tilrette la, og jeg jobber ikke flere netter eller er i situasjoner som utgjør fare for den i magen. Anonymkode: 7ee55...60c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 Jeg gikk fast nattvakt da jeg var gravid, helt fram til permisjonen startet tre uker før fødsel. Det var relativt rolige vakter, jeg sov godt på dagtid og for meg funka det bra. Jeg hørte om risiko, men så lenge man klarer å slappe av og sove godt på dagen så jeg ikke helt grunnen til å slutte å gå de. men, hadde jeg følt meg dårlig, blitt veldig sliten og sovet elendig hadde jeg spurt om å slippe netter med en gang. Dette er individuelt vil jeg tro. det du ikke skal gjøre nå er å presse deg selv Anonymkode: eb303...42d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 Jeg er i uke 27 nå har har jobbet i 70% nattevaktsstilling. Jeg sover godt på dagtid og har rolige nattevakter, både legen og jordmor mente det var helt greit så lenge jeg sov nok. Min jordmor fortalte at det å jobbe senvkat for så å opp på dagvakt var verre enn nattevakter Anonymkode: 429ad...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 Jobbet vakt (som for meg er 18 timer) frem til starten på tredje trimester. Fikk tilrettelegging slik at jeg slapp fredagen av nattevaktshelgen fra omtrent uke 12 tror jeg, som ellers hadde vært tre på rad og totalt omtrent 50 timer. Før det jobbet jeg som normalt. Anonymkode: 65620...6d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå