AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Hvor lang tid tok det før besteforeldre og tanter/onkler fikk komme på besøk etter fødsel? Anonymkode: d8f0b...30a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det før besteforeldre og tanter/onkler fikk komme på besøk etter fødsel? Anonymkode: d8f0b...30a følger Anonymkode: 894ba...4f5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 Fødte i mars, vi tok inn besøk i mai. Før den tid gikk vi turer sammen ute og hadde vindusbesøk. Anonymkode: 1a6a2...867 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 Fødte i mai. Fikk besøk etter noen dager etter at vi kom hjem (kort besøk), og besteforeldre etter en uke eller så (overnatting i noen dager). De som ville komme fikk komme, såklart måtte de være friske. Så vi kjørte samme opplegg som vi hadde gjort i ikke-covid-tid, basert på at studiene da og nå ikke viste noen spesiell risiko for nyfødte. Andre virus som hadde bekymret meg vesentlig mer, så hadde vært strengere i en hard infeksjonssesong enn jeg var mai med intenst fokus på luftveissymptomer og forsiktighet. Anonymkode: 4ecd8...a94 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fødte i mars, vi tok inn besøk i mai. Før den tid gikk vi turer sammen ute og hadde vindusbesøk. Anonymkode: 1a6a2...867 Fødte også i mars, men vi ble heldigvis ikke hysterisk. Besteforeldre fikk selvfølgelig komme dagen etter vi kom hjem fra, sykehuset. Anonymkode: e6ec2...fa6 5
Nerine_ Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 Vi har tatt imot besøk samme dagen vi kom hjem. Men med tanke på korona nå så vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 Fødte i mars, var på nfi, besøk dagen etter vi kom hjem. Anonymkode: f86b2...e5c 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 Ts her: Nesten ikke korona her vi bor så tenkte ikke på det egentlig. Venter vårt første barn så nysgjerrig på når de fleste følte seg klar for besøk 😊 Anonymkode: d8f0b...30a 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 Sist gang, sommer 2019, da kom folk på besøk etter 2-3 dager. Altfor tidlig. Angrer. Denne gangen, i februar, så blir det ikke besøk før etter 1-2 uker, og ingen får holde baby. Anonymkode: 14fdb...d12 1
Sinsiew Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 Fødte i mai. Fikk besøk dagen etter fødsel 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sist gang, sommer 2019, da kom folk på besøk etter 2-3 dager. Altfor tidlig. Angrer. Denne gangen, i februar, så blir det ikke besøk før etter 1-2 uker, og ingen får holde baby. Anonymkode: 14fdb...d12 Vil du dele hvorfor det var for tidlig?☺️ Anonymkode: d8f0b...30a
Chantielle Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 Ryddet for brukerangrep,brukerdebatt,avsporinger, samt svar til dette. Chantielle mod. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 Her har de kommet jevnt og trutt siden er par dager etter jeg kom hjem fra føden. Noen respekterte ikke at vi var slitne for de "skal bare" eller "måtte bare". Følte jeg aldri kom meg ovenpå energimessig fordi det stadig dukket opp folk. På det meste var det plutselig 6stk + baby, barnefar og meg. Avtalen var at TO av de kunne komme. Men neida "jeg måtte jo bare bli med for å hilse på".. Nei, du MÅTTE ingenting - du valgte å bare fly innom uten å forhøre deg om det var greit. Hilsen sykt sliten småbarnsmor som aldri får hentet seg inn igjen før det dukker opp nyre besøk. Anonymkode: bae63...d48 5
La Luna Skrevet 19. november 2020 #14 Skrevet 19. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Nesten ikke korona her vi bor så tenkte ikke på det egentlig. Venter vårt første barn så nysgjerrig på når de fleste følte seg klar for besøk 😊 Anonymkode: d8f0b...30a De kom samme dag på sykehuset, og samme dag vi kom hjem. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 Første gang var svigermor hjemme hos oss da vi kom hjem og ble et par dager (bor langt unna), andre gang var mine foreldre hos oss som barnevakt for den eldste, og ble et døgn etter at vi kom hjem. Mannens søster var også hos oss en av de første dagene etter at vi kom hjem. Jeg hadde greie fødsler og var i god form, og de som var på besøk forventet ikke oppvartning. Anonymkode: 57d6b...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 Fødte premature barn i august. Mormor var hjemme hos oss, passet hund og hus. Hun var derfor hjemme når vi kom hjem. Farmor/farfar kom etter 2 uker, med munnbind - da dem er en del ute å farter. gikk mye tur med nære mennesker rundt oss som gjerne ville hilse på. Jeg mener de var rundt 1,5 måned når vi fikk besøk av våre besteforeldre og andre. ☺️ Var ekstra påpasselig med tanke på at barna var premature. Anonymkode: 75f33...6a7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 Tror det var ca en uke etter vi kom hjem fra sykehuset, men kan faktisk ikke huske det helt. Hadde hastekeisersnitt, forferdelig barsel opphold og amme problemer. Så bare det å ikke hylgrine når besøket var her var en kamp. Mitt beste råd er å ikke lage noen avtaler og se an formen. Forhåpentligvis får du en bedre start enn meg. Anonymkode: 51b00...4a8 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 Vi kom hjem mandag, og fikk besteforeldre og tanter på besøk på fredagen og lørdagen. Men var en filleonkel og filletante som fikk se hen først på tirsdag pga vi måtte levere noe Anonymkode: f3fdc...e30
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 Med første hadde vi besøk av all familie på begge sider og venner samme dag han ble født, og hadde mye besøk hver eneste dag i ukene som kom. Ikke alltid like frivillig dessverre. Husker svigermor bare dukket opp i tide og utide ubedt. Det var selvsagt koselig, jeg sprakk jo av stolthet. Men vi fikk ikke nok ro føler jeg. Denne gangen skal jeg sette grenser, og har sagt til mannen at jeg ikke vil ha noe besøk i det hele tatt iallefall første uken etter vi kommer hjem. Vil ha ro og fred, og tid til bare oss Med førstemann var jeg for ung og usikker til å sette grenser. Anonymkode: eb9cc...37b 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det før besteforeldre og tanter/onkler fikk komme på besøk etter fødsel? Anonymkode: d8f0b...30a Min familie : Noen dager etter vi kom hjem. Dvs da baby var rundt 1 uke. Svigers: 3 måneder. De bor langt unna og vi orket ikke ha dem på overnatting her før det var gått 3 mnd. Anonymkode: 576dc...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå