Gå til innhold

Kan tysk kjæreste komme på besøk til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Poster denne her, da jeg vil være anonym. Kan kjæresten min komme på besøk til Norge i desember, uten å måtte oppholde seg på karantenehotell i 10 dager? Altså, at vedkommende tar 10 dagers karantene hjemme hos meg? 

Anonymkode: 4039e...dce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan vedkommende ikke. 

• Liker 16
Skrevet

Dersom h*n eier noe sammen eller h*n eier bolig alene i Norge, evt. dersom dere f. eks. flytter sammen og rekker at h*n blir registrert som bosatt, så ja. Men ellers er det karantenehotell for alle andre dessverre. 

Anonymkode: cef5b...e4c

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten er vel ikke folkeregister-registrert her eller eier bolig her, så nei... det kan vedkommende ikke. Kjæresten må på karantenehotell

• Liker 2
Skrevet

Nei, selvsagt ikke.

• Liker 3
Skrevet

Å bevisst poste i feil forum for å unngå forbudet mot anonymitet er det flere som har fått advarsel for. 

Anonymkode: 4d7b9...5ce

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å bevisst poste i feil forum for å unngå forbudet mot anonymitet er det flere som har fått advarsel for. 

Ja, snart blir AB bannet 😄 

Anonymkode: f281e...8cc

Gjest Neocortex
Skrevet

Lag en tåpelig organisasjon. Gi han en idiotisk jobb og send med skriv om at du har et enkeltrom hos deg han kan være under karanteneperioden.

Tror du kan opprette org. gratis. Jobben bare legger dere ved som skriftlig dokumentasjon, og at du har rom selvsagt. Koseligere og billigere. 

Skrevet

Ikke slik som reglene er nå.
Hvordan reglene er når det nærmer seg jul er det ingen som kan svare på.
Kanskje heller du skal reise til Tyskland, du kan sitte de 10 dagene i karantene hjemme hos deg selv.
Selvfølgelig, velger du å gjøre det må du først sjekke hvordan reglene i Tyskland er

Anonymkode: 10096...1d5

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Alle reisende er pålagt karantene. Han må følge reglene som alle andre, uansett hvor kjipt det er.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilket forum er det forbud mot anonymitet?

Skrevet
2 minutter siden, Neocortex skrev:

Lag en tåpelig organisasjon. Gi han en idiotisk jobb og send med skriv om at du har et enkeltrom hos deg han kan være under karanteneperioden.

Tror du kan opprette org. gratis. Jobben bare legger dere ved som skriftlig dokumentasjon, og at du har rom selvsagt. Koseligere og billigere. 

Det går ikke.
Var akkurat en artikkel i en avis om en dame som var folkeregistrert i Danmark og eide leilighet der.
Hun jobbet i Norge og leide leilighet her alene.
Grunnen til hun hadde leiligheten i Danmark var slik at hun kunne bruke den når hun besøkte barna som bodde hos faren i Danmark.
Når hun kom tilbake etter å ha besøkt barna måtte hum på karantenehotell siden reglene er firkantede.
Det holdt ikke at hun bare leide leilighet så lenge hun var folkeregistrert i Danmark

• Liker 1
Skrevet

Dessverre er det sånn pr i dag men er lov å håpe galskapen blir borte til jul;)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke engang lov til å reise hjem til barndomshjemmet mitt til jul uten å bo på karantenehotell da jeg bor og jobber i et annet land, og jeg er norsk statsborger - så din tyske kjæreste har IHVERTFALL ikke lov til dette 😛 

Anonymkode: e2eb9...f7d

• Liker 1
Gjest Neocortex
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke.
Var akkurat en artikkel i en avis om en dame som var folkeregistrert i Danmark og eide leilighet der.
Hun jobbet i Norge og leide leilighet her alene.
Grunnen til hun hadde leiligheten i Danmark var slik at hun kunne bruke den når hun besøkte barna som bodde hos faren i Danmark.
Når hun kom tilbake etter å ha besøkt barna måtte hum på karantenehotell siden reglene er firkantede.
Det holdt ikke at hun bare leide leilighet så lenge hun var folkeregistrert i Danmark

Jeg er redd det ikke er sånn. Hadde hun hatt skriftlig bevis fra arbeidsgiver at de skaffet egnet rom så hadde hun fått innpass. I byggebransjen har vi plenty av østeuropeiske arbeidere. Brakker og enkeltrom funker. Ikke noe oppfølging av karantenetiden heller. Mange er rett ut i jobb.

Skrevet
24 minutter siden, Neocortex skrev:

Jeg er redd det ikke er sånn. Hadde hun hatt skriftlig bevis fra arbeidsgiver at de skaffet egnet rom så hadde hun fått innpass. I byggebransjen har vi plenty av østeuropeiske arbeidere. Brakker og enkeltrom funker. Ikke noe oppfølging av karantenetiden heller. Mange er rett ut i jobb.

Nei vel....

https://www.aftenposten.no/norge/i/6zkk5z/har-leilighet-og-jobb-i-oslo-naa-maa-norske-hanne-ramberg-bo-paa-karante

Skrevet

Hvis han kan fremvise at han har hatt korona siste 6 mnd så slipper han karantenehotell. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Birdyen skrev:

Hvis han kan fremvise at han har hatt korona siste 6 mnd så slipper han karantenehotell. 

Hvor står det?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det?

Det er korrekt, 6 mnd fritak for alle som kan bevise att de har hatt infeksjonen

• Opprett ny...