AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Vi ønsker å kjøpe en mobiltelefon til vår svigermor, slik at hun kan få bilder av barnebarnet sitt daglig og kam videoringe oss. Men hun er svært lite teknisk anlagt. Lurer derfor på hvilken mobil vi skal gå for, som er svært enkel å bruke. Anonymkode: 254e3...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Tenker kanskje doro telefon kunne vært noe? Det er de minst teknisk avanserte telefonene Anonymkode: e829a...9e5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 Vi tenkte også Doro, men det var ganske mislykket, for ingen av oss kjente igjen menyene og kunne hjelpe. Nå har hun iphone, og det går mye bedre. Hun er 90. Anonymkode: 4e3b3...af0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 Jeg ville gått for noe dere er kjent med selv, så det er lettere å gi brukerassistanse. Det er dessverre ikke noe som heter "idiotsikkert". Samma hvor enkelt ting ser ut, klarer tekniske analfabeter alltid å klusse noe til. Det ser vi med både besteforeldre og mine svigerforeldre.. Å tape over alle fy-knappene på fjernkontrollen hjalp ikke en skit. Så mannen har kjøpt iphone på vegne av både svigermor og svigerfar, og så er han heller teknisk support når de har trykket på diverse ting de ikke skulle trykke på. Min far skaffet min bestemor en samsung galaxy s8, helt samme som han selv, av samme grunn. Hun hadde også en Doro før, men det var helt håpløst å hjelpe henne over telefon når hun hadde "kommet borti noe". Skal man kunne se bilder nogenlunde ordentlig, må man nesten ha en smart-telefon, og da er det uansett "vanskelig" for de som ikke liker teknologi. Så gå for noe som er lett å gi support på, heller enn noe man anser som "lett for henne å bruke". Anonymkode: 2409e...bf1
Sirah Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 Som flere sier: Kjøp en telefon dere er vant med selv så kan dere hjelpe henne uten å måtte streve for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå