AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #21 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er 30 med 3 barn . Er så redd for å miste dem nå. R helt krakilsk her😫 Anonymkode: ca44e...8f2 Om du er 30, hvordan har det seg slik at du ikke forstår at du hae begått tyveri? Og problemet ditt er at du ble tatt? Har du ikke blitt lært hva tyveri er, og det er ulovlig uansett om man blir tatt eller ikke? Du får nok bot og mister jobben, og det skulle bare mangle. Anonymkode: 34852...06d 23
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #22 Skrevet 19. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Det har vært et par ganger jeg har glemt å scanne inn isteen. Vi har kanskje alle vært litt slurvete med å betale med ei gang. Jeg er så redd. Aldri blitt tatt for "nasking". Anonymkode: ca44e...8f2 Ikke bry deg med hva de andre ev. måtte gjøre. Om de gjør noe ulovlig eller feil, så blir ikke det at du gjør det noe mer lovlig eller riktig. Du er 30 år (!). Anonymkode: ebe46...d5e 6
LilleMumi Skrevet 19. november 2020 #23 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fra ansatte ja. Ikke sjefen. Rema 1000. Anonymkode: ca44e...8f2 Vet mange rema butikker lar ansatte ta med slikt hjem. Kan ikke snakke for alle, da jeg ikke kjenner alle 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #24 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle du miste dem? Ta dette som en real lærepenge, stjele gjør man ikke, og særlig ikke fra eget arbeidssted! Ta det opp med sjefen om du mener du ikke har gjort noe galt, men for å være ærlig, det hele høres veldig tvilsomt ut. Anonymkode: ebe46...d5e Nei, vi har fått beskjed om at vi kan ta med oss hjem bakevarer. Isteen har jeg glemt å scanne inn, da de sjekket dette gjennom overvåkningskamera pga at jeg ble tatt utenfor. Anonymkode: ca44e...8f2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #25 Skrevet 19. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 30 med 3 barn . Er så redd for å miste dem nå. R helt krakilsk her😫 Anonymkode: ca44e...8f2 Nå må du roe deg, du må jo kunne tenke rasjonelt når du er 30 år og har ansvaret for tre barn! Hva er dette for noe? Må jo handle om mye mer enn en iste og brødvarer? Anonymkode: 9cacc...16e 21
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #26 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, vi har fått beskjed om at vi kan ta med oss hjem bakevarer. Isteen har jeg glemt å scanne inn, da de sjekket dette gjennom overvåkningskamera pga at jeg ble tatt utenfor. Anonymkode: ca44e...8f2 Man glemmer ikke å betale for varer i en butikk, uansett om man jobber der eller ei. Nå har du i hvert fall lært at slikt gjør man ikke. Anonymkode: ebe46...d5e 16
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #27 Skrevet 19. november 2020 5 minutter siden, hutta skrev: Tror du virkelig du kommer i fengsel og mister foreldrerett for å ha tatt en bolle og en iste??? Hæ? Tenkte det samme 😂 ..pedofile får 1 år i fengsel og her skal en dame som tok en bolle bli Fengslet og miste barna. Hallo ! forøvrig ble det stjålet 1500kr fra meg en gang , jeg ringte politiet de sjekket den mistenkte og fant pengene mine samt mitt bankkort....straffen hennes? NADA!!! For beløpet var for lite Anonymkode: 7e468...b8d 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #28 Skrevet 19. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men de har sett at jeg har tatt en flaske iste i butikken, som jeg har glemt å betale for. Vi har en egen butikk konto, som jeg kunne tatt den innpå. Dette itillegg. Jeg kommer til å havne i fengsel nå....😫😫?? Anonymkode: ca44e...8f2 Ta det helt med ro - vi har ikke dødsstraff i Norge. Men stjeler man en sjokalade i butikken, risikerer man 14 år i fengsel i stripete fangedrakt, og tar man varer for en hundrelapp, blir det sikkert forvaring og mangeårig straffearbeid. Kort sagt: Ta det med ro, menneske. Dette er ikke verdens undergang. 40-50 år bak murene går fortere enn man aner. Anonymkode: bd18b...261 10
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #29 Skrevet 19. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men de har sett at jeg har tatt en flaske iste i butikken, som jeg har glemt å betale for. Vi har en egen butikk konto, som jeg kunne tatt den innpå. Dette itillegg. Jeg kommer til å havne i fengsel nå....😫😫?? Anonymkode: ca44e...8f2 Det forandrer jo hele saken. Det var ikke det du sa i hovedinnlegget ditt. Dette er ikke en misforståelse, det er ansett som tyveri. Umulig for vekterne å vite om du glemte, eller "glemte" å betale for isteen. Anonymkode: 3a4b3...ee0 16
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #30 Skrevet 19. november 2020 Snakk med lederen din. Vekternr har ikke myndighet til å sparke deg. Beløpet er så lite at det er ikke sikkert at butikken vil anmelde deg. kanskje du bare får en skriftlig advarsel? en jeg jobbet med i butikk stjal flere handleposer med mat. Hun fikk sparken. Anonymkode: 7279d...73d 3
Pappi Skrevet 19. november 2020 #31 Skrevet 19. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det var da jeg stengte. Hva kan skje nå? Jeg sitter her idag, i et slags avhør med vekterne. Da jeg ble ansatt, sa de andre at vi kunne ta med oss hjem brød, boller osv om ikke det stod noen utenfor. Nå har jeg vært den uheldige. Er så redd!! Anonymkode: ca44e...8f2 Hva mener du med dette? Hvem skulle stå utenfor? Var det slik at om sjefen eller vektere sto utenfor så tok dere ikke med dere bakevarer? I så fall har du jo visst selv at dette ikke var lov. 18
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #32 Skrevet 19. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bry deg med hva de andre ev. måtte gjøre. Om de gjør noe ulovlig eller feil, så blir ikke det at du gjør det noe mer lovlig eller riktig. Du er 30 år (!). Anonymkode: ebe46...d5e Hva med de andre ansatte da? De slipper fint unna? Anonymkode: ca44e...8f2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #33 Skrevet 19. november 2020 3 timer siden, Pappi skrev: Hva mener du med dette? Hvem skulle stå utenfor? Var det slik at om sjefen eller vektere sto utenfor så tok dere ikke med dere bakevarer? I så fall har du jo visst selv at dette ikke var lov. Ansatte har selv sagt at vi kan ta med hjem, men at vi må passe på at det ikke er noen som sjekker der ute. Hva som skjer med de andre nå, er ikke godt å si. Kan hende de må i møte de også. Anonymkode: ca44e...8f2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #34 Skrevet 19. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk med lederen din. Vekternr har ikke myndighet til å sparke deg. Beløpet er så lite at det er ikke sikkert at butikken vil anmelde deg. kanskje du bare får en skriftlig advarsel? en jeg jobbet med i butikk stjal flere handleposer med mat. Hun fikk sparken. Anonymkode: 7279d...73d Det er noe helt annet. Fikk hun jobbe andre plasser da? Anonymkode: ca44e...8f2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #35 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ansatte har selv sagt at vi kan ta med hjem, men at vi må passe på at det ikke er noen som sjekker der ute. Hva som skjer med de andre nå, er ikke godt å si. Kan hende de må i møte de også. Anonymkode: ca44e...8f2 Så de andre ansatte har sagt at det er greit å stjele så lenge man ikke blir tatt? Eller? Anonymkode: f377d...43a 34
Pappi Skrevet 19. november 2020 #36 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ansatte har selv sagt at vi kan ta med hjem, men at vi må passe på at det ikke er noen som sjekker der ute. Hva som skjer med de andre nå, er ikke godt å si. Kan hende de må i møte de også. Anonymkode: ca44e...8f2 Da er det jo helt åpenbart at dere har vist at dette har foregått uten bedriftens godkjennelse. 24
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #37 Skrevet 19. november 2020 Vektere står utenfor for å sjekke om ansatte stjeler med seg varer hjem. Hbis det foreligger avtaler om at ansatte kan ta med seg enkelte produkter hjem, så har vekterne fått beskjed om dette fra ledelsen. Og som regel skal man ha med seg en lapp med skriftlig tillatelse fra nærmeste leder. Hvis du i tilleg til å stjele disse bakevarene er tatt for å stjele iste og kanskje andre varer, så får du nok sparken. Ingen butikksjefer vil ha ansatte som stjeler. Anonymkode: 42eb6...537 18
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #38 Skrevet 19. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det var da jeg stengte. Hva kan skje nå? Jeg sitter her idag, i et slags avhør med vekterne. Da jeg ble ansatt, sa de andre at vi kunne ta med oss hjem brød, boller osv om ikke det stod noen utenfor. Nå har jeg vært den uheldige. Er så redd!! Anonymkode: ca44e...8f2 Du skal ikke sitte i avhør eller noe annet. Vektere fyller ut et skjema på svinn og skriver avvik på at ansatt har tatt med seg varer ut av butikken. Du anmeldes for naskeri (og ikke tyveri) dersom arbeidsgiver ønsker det eller om det er rutine. Følg opp med forbundet ditt om du er medlem i et forbund. Anonymkode: f0d42...a95 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #39 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, Pappi skrev: Da er det jo helt åpenbart at dere har vist at dette har foregått uten bedriftens godkjennelse. Ja, ei av de eldste jeg jobber med har sagt at jeg kan ta med meg hjem. Jeg vet flere gjør dette. De vil altså ikke få konsekvenser? Jeg sa på møtet idag, innrømmet at flere også gjorde dette. Vil de alikavel ikke gjøre noe? Anonymkode: ca44e...8f2
Pås Skrevet 19. november 2020 #40 Skrevet 19. november 2020 Så den ENE gangen du glemmer å betale for is-teen blir du stoppet av vekterne utenfor? 🤔 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå