Gå til innhold

Grå hår i 30 årene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er kostholdet ditt? Det er et tegn på at kostholdet ditt ikke er bra nok. Det er heldigvis reversibelt da. Kutt ut plantelektiner (bønner, frø, tomater, poteter, gulrøtter, paprika, hvitløk og flere) og spis godt med høykvalitetsprotein fra kjøtt, egg, fisk, innmat. Det er ganske vanlig at veganere får tidlige grå hår. Mange som har gått over til et carnivore-kosthold (kun animalsk, ingen planter) opplever at de får farge igjen som som hun her (flere ser du her).

Anonymkode: 901c9...65b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk mine første når jeg var 20...haaaater det. Er nå 29 og har enda mer.

men er ikke klassifisert som gråhåret, men viser ekstra godt på mine mørke hår

Endret av Vin_fruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂 Jeg er også 32 år. Fant mitt første går hår da jeg var rundt 25 år. Har fått noen flere nå, men må innrømme at jeg synes det er litt artig. Har en flott rødbrun hårfarge fra naturens side, så farger det ikke. Har aldri, sånn virkelig aldri noen gang, tenkt at min samboeren synes jeg er mindre attraktiv med noen grå hår. Vi skal alle bli eldre. 

Anonymkode: f9b9a...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig :) Jeg er 31, og har hatt 2 grå hår siden jeg var 29 tror jeg. Har ikke kommet flere siden, så de får være der. Midt i hårskillet også, men bryr meg ikke. Tviler på at det kommer til å starte å farge det når det blir mer, men skal aldri si aldri. Liker ikke hvor uregjerlig håret mitt blir farget.

Min farmor hadde bare 10-20 grå hår når hun var 80, pappa likeså (ikke 80 enda da). Mamma ble derimot grå i 30-årene, og har farget det siden. Så hvem vet :ler: 

Anonymkode: 12c41...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er kostholdet ditt? Det er et tegn på at kostholdet ditt ikke er bra nok. Det er heldigvis reversibelt da. Kutt ut plantelektiner (bønner, frø, tomater, poteter, gulrøtter, paprika, hvitløk og flere) og spis godt med høykvalitetsprotein fra kjøtt, egg, fisk, innmat. Det er ganske vanlig at veganere får tidlige grå hår. Mange som har gått over til et carnivore-kosthold (kun animalsk, ingen planter) opplever at de får farge igjen som som hun her (flere ser du her).

Herregud🤦‍♀️

Anonymkode: 128c9...525

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, dette. :) Av vitaminer sees det at B12-mangel er koblet til tidlig grått hår. 

Anonymkode: 70fdd...0fa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hehehehehehehehehe😅 Jeg var i tenårene da jeg fant mine hvite hår og hvertfall ingen veganer/vegetarianer eller noe slikt. Tror det hadde litt mer med arv for min del da mamma også begynte å få hvite hår i tenårene. Jeg ble veganer da jeg var 25 og har aldri hatt bedre vitamin og mineralnivåer i blodet siden jeg ble veganer. Jeg har til og med printa ut blodverdiene mine før og etter så jeg kan stikke de i ansiktet på alle som kommenterer at det er så usunt å være veganer (har fått plenty av de opp gjennom årene). Vurderer å få de printet på visittkort haha;) Men helt ærlig så er det nok fordi jeg passer mye bedre på å få i meg alle næringsstoffer og følger opp resutatene fra årlig blodprøve da. Man kan være sunn og usunn veganer. Akkurat som man kan være sunn eller usunn kjøtteter. Det ene utelukker ikke det andre og jeg hadde sikkert hatt like gode nivåer om jeg skulle gå over til å spise kjøtt så lenge jeg følger med.

Anonymkode: a422c...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen håret mitt forandrer seg, skal jeg ikke gjøre en dritt med det. Skal aldri farge håret.

Anonymkode: 1beb5...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det er tabubelagt. Jeg fikk mine første grå hår da jeg var 20. Er 31 nå. Nå har de grå hårene blitt synlige, men det har ikke blitt så ille som jeg hadde sett for meg. De ligner på striper. Hvis du fikk ditt første grå hår nylig, tar det som regel noen år før det blir synlig. Hvis du har komplekser for det, kan du jo stripe håret ditt. Det er det mange som gjør

Anonymkode: f743a...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...