AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Hei, Jeg har en gutt på 8 mnd og er nysgjerrig på noe. Hvorfor er det slik at babyen ikke kan spise av mat de allerede har smakt på? Om jeg f.eks har en krukke med fruktmos i kjøleskapet, hvorfor kan jeg ikke mate baby noen skjeer fra denne, sette den i kjøleskapet igjen og gjøre det samme noen timer etterpå? Kommer det munnbakterier fra skjeen tilbake i maten som er ille? Takk for svar😄 Anonymkode: c6c2e...514
Skogkløver Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Ta litt oppi en skål, så er problemet løst. Du må jo ikke mate fra glasset? Små barn har jo et relativt umodent immunforsvar, noe som fint funker for deg kan jo gjøre baby syk. Hvorfor ta sjansen? 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 Ja, det kommer bakterier fra skjeen over i maten som er igjen. Anonymkode: a5ead...3f0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 10 minutter siden, Skogkløver skrev: Ta litt oppi en skål, så er problemet løst. Du må jo ikke mate fra glasset? Små barn har jo et relativt umodent immunforsvar, noe som fint funker for deg kan jo gjøre baby syk. Hvorfor ta sjansen? Nei, her spør jeg ikke om jeg kan mate to ganger fra glasset. Jeg sier jeg vet man ikke kan det og at jeg lurer på hva som er grunnen til dette. Hvilke bakterier er det snakk om, hvordan skader disse etc. Anonymkode: c6c2e...514
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 Er det slik, da? Det har ikke jeg hørt noe om. En ting er å ikke varme opp mat flere ganger, og ting som inneholder mme-pulver, men har aldri hørt at det er et problem om det er type fruktmos e.l. Til så store barn som 8 mnd? Anonymkode: 60d2e...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 I spyttet er det enzymer som umiddelbart begynner å bryte ned maten. Når du tar en skje fra munnen og ned i en porsjon mat tar du med disse enzymer også. Det er ikke noe problem når maten skal spises med en gang, men setter du måten inn i kjøleskapet og sparer til senere får enzymene virke og kose seg og begynner prosessen med å bryte ned maten. Dette er ikke bra for små og følsomme mager. Anonymkode: 95f52...1eb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 Hadde satt pris på en link fra helsemyndighetene e.l. som faktisk kommer med dette rådet. Jeg har to barn under fire, og har aldri hørt om det før ihvertfall. Og jeg var "hysterisk" med førstemann, og leste mye. Anonymkode: 60d2e...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde satt pris på en link fra helsemyndighetene e.l. som faktisk kommer med dette rådet. Jeg har to barn under fire, og har aldri hørt om det før ihvertfall. Og jeg var "hysterisk" med førstemann, og leste mye. Anonymkode: 60d2e...cc7 https://sunnstart.no/ernaering/hjemmelaget-babymat/oppbevaring-av-hjemmelaget-babymat/ Dette er allmennkunnskap, skremmende at du ikke vet det. Anonymkode: e67be...949 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://sunnstart.no/ernaering/hjemmelaget-babymat/oppbevaring-av-hjemmelaget-babymat/ Dette er allmennkunnskap, skremmende at du ikke vet det. Anonymkode: e67be...949 Du var faktisk nødt til å være ekkel og nedlatende? Du kunne ikke bare gi lenken, nei? Skremmende at du har så behov for å tråkke på andre.... Anonymkode: 60d2e...cc7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå