Gå til innhold

Gratulerer med mannedagen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag, 19. november, er den internasjonale mannedagen. Dette er dagen hvor dere menn kan kjempe for deres fanesaker som angår dere. Jeg ser ofte i diskusjoner om kvinnedagen at veldig mange menn ikke er klare over at det finnes en mannedag, men i dag er deres dag! I år er det kanskje litt sent å gjøre så mye ut av dagen, men sett av datoen i kalenderen neste år! 

Dette høres kanskje flåsete ut, at en feminist skriver om mannedagen, men det er masse viktig å ta tak i som dere kan sette fokus på i dag. Jeg vet av en rekke ting som burde blitt snakket mer om. F.eks. selvmord blant menn (dere topper statistikken), vold i nære relasjoner begått mot menn, seksuelle overgrep mot gutter og menn, menns rettigheter når deg kommer til samvær og omsorg for barn osv. Listen er nok mye lenger. Dette er den perfekte dagen å rette fokus mot ting som dette.

Men det er dere som må gjøre det selv, vi kvinner sørger for kvinnedagen og fokus på våre kampsaker. Men om dere menn skriver gode kronikker og leserinnlegg o.l. så deler jeg mer enn gjerne dette! Jeg er feminist, men det betyr ikke at jeg hater menn. Jeg kjenner mange flotte menn og er selv guttemamma. 

Så gratulerer med mannedagen! Håper noen av dere kommer til å bruke dagen på å sette søkelyset på viktige temaer!

Anonymkode: 8318e...240

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biff og blowjob dagen som det har blitt, ja. Burde absolutt være mye mer fokus på det du sier ts :) 

Anonymkode: 50a31...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent på denne tiden da kvinner jobber gratis ut året fordi lønningene er såpass mye lavere.

Ikke noe gode menn bør feire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

« Jeg er feminist, men det betyr ikke at jeg hater menn.»

Hvem er det du presiserer dette for?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med mannedagen!

Det er mange fanesaker for menns rettigheter - spesielt rundt barnesaker - som jeg gjerne skulle gått i tog for. Håper dere arrangerer noe når coronaer over!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rotemor said:

« Jeg er feminist, men det betyr ikke at jeg hater menn.»

Hvem er det du presiserer dette for?

For alle som mener feminisme er synonymt med mannehat? Hvem tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Rotemor said:

Det er omtrent på denne tiden da kvinner jobber gratis ut året fordi lønningene er såpass mye lavere.

Ikke noe gode menn bør feire.

Og det jobber vi imot på kvinnedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Biff og blowjob dagen som det har blitt, ja. Burde absolutt være mye mer fokus på det du sier ts :) 

Anonymkode: 50a31...6ec

Det er 14. mars:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For alle som mener feminisme er synonymt med mannehat? Hvem tror du?

Alle vet at det stigmaet er skapt av antifeminister. Når du bidrar til å opprettholde tanken om dette er du da en feminist?  Jeg sier nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det jobber vi imot på kvinnedagen.

Svart av en ekte feminist :skratte:

Nei, det jobber vi imot hver eneste dag og har gjort i flere tiår!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke om denne dagen.

Leste meg opp på wikipedia https://no.wikipedia.org/wiki/Mannsdagen

Har visst mer eller mindre vært forbigått i stillhet siden 80 tallet.

Tror det er lett å latterligjøre "å feire mannen".

Vanskelig å identifisere seg med også, hvem står bak?

Enkeltsakene du nevner ts er gode, er gjerne med og kjemper for dem.

Endret av Syngemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag, 19. november, er den internasjonale mannedagen. Dette er dagen hvor dere menn kan kjempe for deres fanesaker som angår dere. Jeg ser ofte i diskusjoner om kvinnedagen at veldig mange menn ikke er klare over at det finnes en mannedag, men i dag er deres dag! I år er det kanskje litt sent å gjøre så mye ut av dagen, men sett av datoen i kalenderen neste år! 

Dette høres kanskje flåsete ut, at en feminist skriver om mannedagen, men det er masse viktig å ta tak i som dere kan sette fokus på i dag. Jeg vet av en rekke ting som burde blitt snakket mer om. F.eks. selvmord blant menn (dere topper statistikken), vold i nære relasjoner begått mot menn, seksuelle overgrep mot gutter og menn, menns rettigheter når deg kommer til samvær og omsorg for barn osv. Listen er nok mye lenger. Dette er den perfekte dagen å rette fokus mot ting som dette.

Men det er dere som må gjøre det selv, vi kvinner sørger for kvinnedagen og fokus på våre kampsaker. Men om dere menn skriver gode kronikker og leserinnlegg o.l. så deler jeg mer enn gjerne dette! Jeg er feminist, men det betyr ikke at jeg hater menn. Jeg kjenner mange flotte menn og er selv guttemamma. 

Så gratulerer med mannedagen! Håper noen av dere kommer til å bruke dagen på å sette søkelyset på viktige temaer!

Mye enig med deg, men tenker at både kvinner og menn kan skrive kronikker osv om både menn og kvinner. Jo flere jo bedre egentlig, men skulle likt å sett mer engasjement blant menn om ting som psyisk helse for eksempel. Dere menn må gjerne skrive kronikker (sier bare at det er positivt også om kvinner gjør det, akkurat som at det er bra når menn setter fokus på hva som ikke er bra med tanke på kvinners status i samfunnet). :)

Anonymkode: 3351b...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker som nok et dårlig skjult innlegg hvor det skal poengteres at "menn har jo en mannedag men likevel klager de".

Anonymkode: edf5e...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...