Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortatt muslimer, gode eller dårlige, som dreper sine barn i den tro at de havner i helvete og at de selv kommer til paradis. 

Anonymkode: ccde1...e77

Likevel er ikke disse muslimer og det har ingenting med Islam å gjøre.

Anonymkode: 471de...dab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke du? De som gjør dette er ikke din definisjon på muslimer. Men de kaller seg selv muslimer. De tror på paradis og helvete. Likevel dreper de sine døtre i den tro at datteren havner i helvete. 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke du? De som gjør dette er ikke din definisjon på muslimer. Men de kaller seg selv muslimer. De tror på paradis og helvete. Likevel dreper de sine døtre i den tro at datteren havner i helvete. 

Hva de kaller seg spiller ingen rolle, følger de ikke Koranen er de ifølge Islam ikke muslimer. Enkelt og greit. De går imot Guds vilje.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å få inn noen gode argumenter når noen er så fastlåst 😕 Dette var bra formulert synes jeg :) 

Anonymkode: fc076...515

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å få inn noen gode argumenter når noen er så fastlåst 😕 Dette var bra formulert synes jeg :) 

Anonymkode: fc076...515

Ja, her var det noen som ikke var istand til å tenke selv...🙈

Og takk!

• Liker 1
Skrevet
På 19.11.2020 den 8.42, AnonymBruker skrev:

Hva de kaller seg spiller ingen rolle, følger de ikke Koranen er de ifølge Islam ikke muslimer. Enkelt og greit. De går imot Guds vilje.

Nei, det gjør de ikke. muhammed voldtok sikkert sauer og geiter i grotta han satt i, mens han drakk sterk vin, hallusinerte, og fikk noen til å skrive koranen for seg.

Anonymkode: 4d287...037

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2020 den 7.39):

http://www.verdidebatt.no/innlegg/21740-hva-ser-de-muslimske-kvinner-fram-til-i-paradis

hvorfor er Islam så undertrykkende mot kvinner? Hvordan kan folk tro på at dette er sant

Jeg er født i en muslimsk familie men fatter ikke at Gud kan være så slem «hvis han finnes» 

hvordan kan Gud gi en mann alt dette, mens kvinner? Leste arrikkelen og de to komentarene.

Hvorfor vil kvinner til paradiset? Er det ikke beskrevet som helvete? 
kan ikke fatte å se mannen min knulle 72 kvinner og gjøre det han vil, mens jeg har samme mann hele livet og i tilegg ikke får gå ut. Hva i helvete 

Anonymkode: 94b5d...821

Islam læres av Koranen og ikke artikler.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2020 den 8.23):

Hva sier islams skrifter om det å erklære andre selverklærte muslimer for ikke-muslimer?

• Liker 3
Skrevet
Klossmajor skrev (14 timer siden):

Hva sier islams skrifter om det å erklære andre selverklærte muslimer for ikke-muslimer?

"If a Muslim charges a fellow Muslim with kufr, he is himself a kafir if the accusation should prove untrue"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

"If a Muslim charges a fellow Muslim with kufr, he is himself a kafir if the accusation should prove untrue"

Står dette skrevet i koranen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2020 den 7.39):

http://www.verdidebatt.no/innlegg/21740-hva-ser-de-muslimske-kvinner-fram-til-i-paradis

hvorfor er Islam så undertrykkende mot kvinner? Hvordan kan folk tro på at dette er sant

Jeg er født i en muslimsk familie men fatter ikke at Gud kan være så slem «hvis han finnes» 

hvordan kan Gud gi en mann alt dette, mens kvinner? Leste arrikkelen og de to komentarene.

Hvorfor vil kvinner til paradiset? Er det ikke beskrevet som helvete? 
kan ikke fatte å se mannen min knulle 72 kvinner og gjøre det han vil, mens jeg har samme mann hele livet og i tilegg ikke får gå ut. Hva i helvete 

Anonymkode: 94b5d...821

Så utrolig trist at du ble født inn i en slik tro! Du er sterk og klok som stiller kritiske spørsmål og tenker selv. 

Anonymkode: 62163...711

Skrevet
Klossmajor skrev (11 minutter siden):

Jepp

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jepp

Hvor?

Skrevet

Finnes det noe muslimsk land der kvinner har like store rettigheter som menn? Jeg har ikke hørt om det, ihvertfall. Selvfølgelig finnes det endel muslimer som har et ok kvinnesyn, men problemet er at kvinner i muslimske land lider og det er et stort svik mot disse kvinnene å hevde at kvinner er likeverdige i Islam. De er ikke det pr i dag, selv om enkelte muslimske kvinner har det ok. 

Denne diskusjonen blir litt som den man har med kommunister. De hevder alltid at kommunismen egentlig er fantastisk og at alle de kommunistiske landene bare har misforstått og ikke praktiserer reell  kommunisme. Det hjelper ikke når saken er at menneskene i de kommunistiske landene lider.

Kvinner i muslimske land lider også i større eller mindre grad under undertrykkelsen de utsettes for. Dette er et alvorlig problem og noe man må ta et ordentlig oppgjør med innenfor Islam. Det blir for tullete og useriøst å benekte dette og hevde at egentlig har kvinner innenfor Islam det kjempefint. For det har de faktisk ikke.

Muslimske kvinner i Norge har en frihet de fleste muslimske kvinner i verden bare kan drømme om.

Anonymkode: a395a...cb2

• Liker 6
Skrevet
Klossmajor skrev (1 time siden):

Vet i hvert fall at det står i koranen at man kan lyve, hvis det beskytter islam.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet i hvert fall at det står i koranen at man kan lyve, hvis det beskytter islam.

Hvor? Vil gjerne ha kilder.. 

Anonymkode: fa6e8...918

Skrevet

Jeg vil til paradis. Da får jeg hva jeg vil 😊

Anonymkode: fa6e8...918

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, kun hvis man er i fare og risikerer livet.

• Liker 1
Skrevet

De 72 jomfruene er det nok ingen som vil ha etter døden heller, siden ingen ville ha dem mens de levde. Se for deg 72 rynkete, gamle jomfruer

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jepp

Kan du vise til sure og vers du siterte koranen fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...