Gjest lei meg.. Skrevet 3. august 2005 #1 Skrevet 3. august 2005 ..lei meg. Skal snart gifte meg med min kjære, min beste venn! Men jeg har ikke sexlyst lenger! Jeg er i tyveårene og har gått på p-piller i fem år sammenhengende (kan det ha noen sammenheng? Har ikke hatt noen problemer med p-piller tidligere..). Jeg er så lei meg..samboern min har lyst hele tiden (eller altså hver dag) og jeg prøver hver dag også..men jeg blir ikke våt..blir lei meg og får vondt hvis han trenger inn i meg uten at jeg er fuktig. Har prøvd glidekrem..men blir ikke videre tent av det. Så avbryter vi det hele, og jeg ronker eller suger han. Men uten særllig innlevelse siden jeg allerede er ganskel så lei meg pga min forsvunnede sexlyst. Jeg lurer på om det er alle forberedelsene til bryllupet som er i hodet mitt, eller hva det er? Blir så lei meg! Jeg elsker han og kroppen hans tenner meg. Men jeg blir ikke våt! Jeg kan lese erotiske noveller eller se erotiske filmer og jeg får lyst på sex...men mest på håpløse tider av døgnet. Føler ofte at vi 'bare' har sex på kvelden i sengennår vi ligger i sengen etter klokken23:30...og jeg er kjempe trett. Jeg har foreslått at vi setter av tid til sex, men det blir liksom aldri noe av. Det er enten en film eller et eller annet som skal ses eller gjøres først.. Ikke kom med noe negativt dritt vær så snill, jeg er lei meg og trenger oppmuntring. Mvh meg
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #2 Skrevet 3. august 2005 Kanskje dere skal prøve å IKKE prøve hver dag? Liksom la det komme til deg av deg selv i stedet for å prøve å presse det fram? Men vet desverre ikke, for har ikke det problemet selv... Men ønsker deg lykke til ihvertfall
Gjest Per Skrevet 3. august 2005 #3 Skrevet 3. august 2005 Hei. Det at du er villig til å jobbe med saken er faktisk første steg i riktig retning! Jeg foreslår at du bestiller en (lang)helg på et hotell et helt annet sted (kanskje en storby) slik at dere får kommet dere vekk. Der setter du av tid til bare å elske og komme nærmere hverandre og passer på å glemme alt 'maset' hjemme. Dette kan gjøre underverker for sexlivet ellers, og få hull på 'byllen'. Og ikke si at dere ikke har tid. Dette er ikke ferie, men en investering i forholdet deres, og en viktig sådan. Og slike ting er det alltid tid til. Lykke til!
Trampe Skrevet 3. august 2005 #4 Skrevet 3. august 2005 Enig med Per over her. Det første steget er allerede tatt - du er villig til å gjøre noe med det. Reis bort, sett av tid - og ikke ha så store forventninger til deg selv!!! Ikke se på det som en nedtur å bruke glidekrem. Mange må det, uansett hvor kåte de blir. Det er kanskje ikke den største turn-on, men det er ikke f. eks. kondomer heller....bare en nødvendighet Ikke gjør noe stort nummer av det, bare ta det som det kommer. Snakk med mannen din om problemet hvis du ikke allerede har gjort det. Kommunikasjon er utrolig viktig for et godt sexliv. Lykke til!
Malama Skrevet 4. august 2005 #5 Skrevet 4. august 2005 Det kan være så mangt, og rådene andre har gitt er fine dem. Men, jeg vil bare si; Det KAN også være p-pillene. Jeg gikk på p-piller i ca 5 år, og syntes egentlig ikke at jeg hadde problemer/bivirkninger i det hele tatt, inntil jeg for et halvt år siden besluttet at kanskje min manglende sexlyst kom av dem, og sluttet med pillene. Og det gjorde underverker for meg i alle fall. Ikke det at jeg ble noen sexgudinne over natta, men for første gang på lenge kunne jeg i alle fall oppleve at jeg HADDE lyst på ham, selv være den som kom på at sex hadde egentlig vært godt... Det hjalp for meg. Kan være verd å forsøke. (men jeg hadde null lyst noen tid på døgnet omtrent jge da, ikke helt som deg kanskje) Men, for all del, dersom mannen har lyst hver dag, men ikke vil ofre en film for å krabbe til sengs litt tidligere for sengekos.... ja da må dere nok ta en alvorlig prat sammen, la ham skjønne at dette faktsik er noe dere bør jobbe med SAMMEN....
Aliena Skrevet 4. august 2005 #6 Skrevet 4. august 2005 Jeg kjenner meg igjen i det å være så trøtt seint på kvelden at jeg ikke føler meg spesielt motivert til sex.. Dette er noe du bør snakke med kjæresten din om altså. Si det som det er..at du tenner på han og har lyst på sex...men at seint på kvelden blir du så trøtt at du ikke har så mye glede av det som du kunne hatt. En annen ting er at en følelse av press kan gjøre de fleste matt og umotivert..selv om partner ikke mener å presse, så har vi kvinner lett for å presse oss selv...og vi ender kanskje opp med å tilfredstille pga omsorg og ikke av lyst. De fleste menn vil nok foretrekke at kjæresten begjærer de fremfor å "ofre seg". Hvis du på gang trosser egne følelser ender du fort opp i en ond sirkel...sex er ikke noe man gjør for å være grei.. Løsningen kan være å bruke annen prevensjon enn p-piller for å se om det hjelper på (jeg mistet helt sex-lysten av noen av p-pillevariantene jeg har forsøkt), rosenrot har en positiv effekt på mange, avtal med kjærsten å ha sex sjeldnere i en periode, og heller gå inn for å øke kvaliteten på sexen...forsøk nye ting, f.eks andre tidsunkter og steder. Tenn deg selv, og så forfør han.
Gjest Gitte Skrevet 4. august 2005 #7 Skrevet 4. august 2005 kjenner meg litt igjen selv i problemet ditt... jeg har lyst, men jeg blir ikke våt. er overbevist om at det er p-pillene siden det er en vanlig bivirkning av de. Du kan jo prøve å bytte merke?
Gjest sliten Skrevet 4. august 2005 #8 Skrevet 4. august 2005 HIV UT P-PILLENE! Jeg kan nesten garantere at de er en del av problemet! Bivirkningene på p-piller kommer gradvis så du trenger ikke merke en direkte sammenheng. Jeg skiftet p-piller og fikk igjen mye lyst (var ikke helt borte da), og hormonene svingte ikke på nær så mye lenger. Enten skifter du piller eller så skifter du til alternativ prevansjon! Jeg kan, som sagt, nesten garantere at det vil hjelpe, om ikke mer enn iallefall litt.
Gjest ..lei meg (trådstarter) Skrevet 4. august 2005 #9 Skrevet 4. august 2005 Tusen takk for fine svar-innlegg, alle sammen! Har bestemt meg for å ringe gynekologen min og forhøre meg litt ang pillene mine. Også skal kjæresten min og jeg sette oss ned og ta en skikkelig prat. Igjen, tusen takk for gode råd!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. august 2005 #10 Skrevet 5. august 2005 ..jeg går på Trionetta..noen av dere som har hatt lignende problemer som brukte de?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #11 Skrevet 5. august 2005 Og forresten, hvilken annen prevansjon anbefales??
Malama Skrevet 5. august 2005 #12 Skrevet 5. august 2005 Det var trionetta jeg brukte. Jeg valgte å droppe piller helt, jeg ville ikke tilsette mer hormoner til kroppen min, og kjøpte med en ladycomp (i praksis bruker vi kondom da, siden kroppen min ikke har kommet i gang med eggløsning enda og derfor gir den ikke så mang grønne dager) og det er den beste investeringen i sexlivet jeg noen gang har gjort. Det er jo litt vesentlig å legge merke til at for oss er det inge KRISE for oss om jeg skulle bli gravid. Dersom det ikke er tilfellet vil jeg ikke anbefale LC (selv om den ifølge tester egentlig er like sikker som p-piller. (men det forutsetter korrekt bruk selvsagt) Men, noen får hjelp v å bare bytte p-pillemerke, noen bytter til minipiller, eller den nye "cerazette" eller hva den heter, østrogenfri p-pille. Noen får ikke bivirkning av p-ring eller impmantat (p-stav under huden) eller hormonsprial. Noen vil heller ha en kobbersprial. Ellers ER ikke kondom så dumt synes jeg da. Det er ikke mye stress med å bruke den, det er ingen bivirkninger (og som de sa i en kampanje for kondombruk i sommer, "ingen trenger sove på "den våte flekken", og det er vel et godt nok argument i seg selv") Hva som passer for dere vet vel dere best, men ja, gynekologbesøk og samtale med partner hørtes lurt ut!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #13 Skrevet 5. august 2005 men hvor får jeg kjøpt baby comp da? Vet ikke helt hva det er en gang, jeg. Dyrt?
Malama Skrevet 5. august 2005 #14 Skrevet 5. august 2005 dyrt: Spørs hvordan du ser på det. Regn ut hvor mange år til du kommer til å ha mens, trekk fra for eventuelle graviditeter. Regn ut p-pillekostnad. Antakelig er det dyrere enn en lc/bc. (I tillegg kan det være vansker med å bli gravid etter p-pille slutt, da mange, som meg, opplever at eggløningen ikke kommer ned en gang...) Men, alt om lc/bc kan du lese her: http://www.buenaventura.no/
Caramba Skrevet 5. august 2005 #15 Skrevet 5. august 2005 Et tips! Dropp sex klokken 11.30 om kvelden.... Forfør ham klokken 17.00 (for eksempel)... Kveldstrøtthet er tørnoff deluxe! PS! P-piller kan også være årsaken, kanskje kombinert med at du skriver at du er kveldstrøtt. Ikke noen heldig kombinasjon.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #16 Skrevet 5. august 2005 Hei. Jeg kuttet ut mine piller og fikk satt inn kobberspiral (hadde ikke født barn). Det hjalp. Nå er vi i den situasjonen at vi begge jobber og har småbarn i huset. Vi har sjelden sex. Mannen min blir frustrert av det.Jeg blir frustrert av å ha sex uten lyst. Det føles som et overgrep og jeg har veldig mye agresjon mot ham etterpå. Jeg vet at problemet ligger mest hos meg.Nå jobber jeg aktivt med å komme i form slik at jeg føler meg pen igjen etter å ha fått barn. Det som ødela mye for oss var også at han ikke ville ha sex med meg da jeg gikk gravid Han fikk helt "turn off" av magen og taklet ikke at "det var noen der inne". Vi hadde ikke sex etter at jeg var ca. 5 mnd. på vei. Etterpå kom vi aldri orntlig i gang igjen. Han er en attraktiv mann.Flott å se på.Jentene snur seg etter ham og jeg er så stolt. Men jeg sliter med at jeg føler meg feit. Jeg vet det hjelper hvis jeg går ned 10 kg. Så nå har jeg begynt jobben med meg selv og håper det hjelper!
Catzy Skrevet 7. august 2005 #17 Skrevet 7. august 2005 Prøv å ha sex om morgenen i helgene, hvis dere ikke jobber da. Sett av tid og prøv å kose litt og se om det hjelper. En del jenter er mer kåte om morgenen enn om kvelden, og når man egentlig har lyst til å sove, da er man i hvertfall ikke kåt. Sett av en hel helg til å gjøre ingen ting, annet enn å lese erotiske noveller, gjerne for hverandre. Hvis han vil ha t du skal ha det bra, så gidder han nok å lese for deg også. Og kjør på med glidemiddel eller babyolje. Jeg sliter også med tørrhet, og innimellom litt liten lyst. Men ved å bruke olje og litt godvilje, så blir både jeg og kroppen min med på hankypanky etter litt oppvarming. Hvis det egentlig føles helt uaktuelt og mer som overgrep, så er det kanskje ikke så stas. Men hvis du har litt lyst i hodet, så blir kroppen mer med når man bruker litt tid. I hvertfall har jeg det sånn. Hvis det gjør vondt-vondt, så er det ikke OK. Da kan du muligens ende opp med vestibulitt. (Jada, kjenner veldig godt til akkurat det, desverre.) Catzy
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. august 2005 #18 Skrevet 7. august 2005 ..jeg går på Trionetta..noen av dere som har hatt lignende problemer som brukte de? ← Jepp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå