Gå til innhold

Når åpner dere pakkekalender på døgnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2 åring som skal få pakkekalender i år. Får litt kreative småting i ukedager og litt godteri i helgene evt litt større prosjekt som han kan holde på med ila dagen... Han går i barnehage, jeg er hjemmeværende, alikvell blir det ofte hektiske morgener for å rekke å levere til 0930. Hvordan gjør dere det ned åpning av kalender? Morgen/kveld, helg?

Redd for det skal bli vanskelig for han å skille på helg og ukedag mtp at det blir mest praktisk å åpne på kveld i ukedag og morgen i helg. 

Tenker jeg må gjemme vekk kalender en hver morgen, men han kommer jo alikevell til å huske og gjerne mase etter den hver eneste morgen🤯

Anonymkode: 0c30e...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På morningen , det var skikkelig kos.

Anonymkode: 77041...56b

• Liker 6
Skrevet

Når du leverer så seint så forstår jeg virkelig ikke hva som er så hektisk. Her må jeg ut døra halv syv med fire unger. Dette bruker vi en time på og de alle åpner sin egene pakkekalendere på morran. 

Anonymkode: 154e0...daf

• Liker 17
Skrevet

Når vi har lyst. Noen ganger åpner vi den ved siden av døgnet, eller under.

Anonymkode: 51e5b...5d9

• Liker 1
Skrevet

Vi har en på 2,5 og jeg tenker å åpne etter bhg, for ellers vil hn nok leke før bhg og blir enda vanskeligere å få ut døra. 

Anonymkode: c8e5a...5a4

• Liker 1
Skrevet

Etter middag, ellers står han opp kl 4 for å få pakke. Var i alle fall sånn i fjor da han var 2,5.

Anonymkode: 5dad2...ca6

• Liker 4
Skrevet

Har en åtteåring, som har fått Forskerfabrikkens kalender. Den åpner vi på ettermiddagen, ikke før. 

Skrevet

Alltid åpnet etter barnehage/skole. Så det kan bli mer enn bare "åpne, legge bort, haste ut døren". Ikke noe problem å skille mellom helg og hverdag. 

Anonymkode: 09ee8...e3f

Skrevet

Kanskje du skulle venter litt med pakkekalender, når du ser så mange utfordringer med det?

Her åpner vi om morgenen. Det har vi alltid gjort, og det er jeg oppvokst med selv også. Det har vært null problem.

Anonymkode: 0ce3f...a28

• Liker 6
Skrevet

Noe jeg lurer på, skjønner ungen at jula er slutt og forstår at det ikke blir flere pakker, når barnet er vant med å få det hver dag i en mnd? Er det for ungen i det heletatt?

Anonymkode: 80698...559

• Liker 1
Skrevet

Vi har alltid hatt det på morgenen, veldig kjekt, så kan han glede seg til han kommer hjem og kan holde på med sakene 😄 Vi begynte og når han var 2, ble ikke noe styr ut av det. Men du kan jo like gjerne ha åpning når dere kommer hjem fra barnehagen hvis det passer bedre, man MÅ ikke ha det på morgenen.

Var ikke noe problem når pakkene tok slutt, da forklarte jeg bare hvorfor det var slik og det gikk fint det.

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du leverer så seint så forstår jeg virkelig ikke hva som er så hektisk. Her må jeg ut døra halv syv med fire unger. Dette bruker vi en time på og de alle åpner sin egene pakkekalendere på morran. 

Anonymkode: 154e0...daf

Fordi jeg er syk og trenger lang tid om morgenen. Mini sover en stund og lar han gjøre det når situsjsonen er som den er..

Ts

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en på 2,5 og jeg tenker å åpne etter bhg, for ellers vil hn nok leke før bhg og blir enda vanskeligere å få ut døra. 

Anonymkode: c8e5a...5a4

Det hadde nok blitt et problem her også ser jeg for meg 😅 

Ts. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter middag, ellers står han opp kl 4 for å få pakke. Var i alle fall sånn i fjor da han var 2,5.

Anonymkode: 5dad2...ca6

Haha, ja det er jo også en ting som ka skje 😂 

Ts

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skulle venter litt med pakkekalender, når du ser så mange utfordringer med det?

Her åpner vi om morgenen. Det har vi alltid gjort, og det er jeg oppvokst med selv også. Det har vært null problem.

Anonymkode: 0ce3f...a28

Kalenderen er allerede handlet og pakket inn og han kommer til å få glede av den i år. Ønsker heller å finne løsninger som skaper mindre utfordringer 😉 Blir nok til at jeg legger den vekk på kvelden så han ikke ser den om morgenen. Ser for meg det bare blir åpne også måtte gå om morgenen, altså dårlig stemning. Går vell noen dager før han forstår at det er noe som skjer etter barnehagen i ukedagene. 

Ts

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe jeg lurer på, skjønner ungen at jula er slutt og forstår at det ikke blir flere pakker, når barnet er vant med å få det hver dag i en mnd? Er det for ungen i det heletatt?

Har pratet med venner som sier det har vært null problem å skille. Sier at julen er slutt og det er tomt. Etter julaften vil han sitte med nye leker uansett. Den tid den sorg 🤷‍♀️ Ungen synes det er kjekt å pakke opp ting, jeg har minst like mye glede av det for å si det sånn. Han hadde ikke tatt skade av å ikke fått, men synes det er koselig😊

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Vi har alltid hatt det på morgenen, veldig kjekt, så kan han glede seg til han kommer hjem og kan holde på med sakene 😄 Vi begynte og når han var 2, ble ikke noe styr ut av det. Men du kan jo like gjerne ha åpning når dere kommer hjem fra barnehagen hvis det passer bedre, man MÅ ikke ha det på morgenen.

Var ikke noe problem når pakkene tok slutt, da forklarte jeg bare hvorfor det var slik og det gikk fint det.

Supert👍😊 Tenker det blir sånn, etter barnehagen 😊

Ts

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har pratet med venner som sier det har vært null problem å skille. Sier at julen er slutt og det er tomt. Etter julaften vil han sitte med nye leker uansett. Den tid den sorg 🤷‍♀️ Ungen synes det er kjekt å pakke opp ting, jeg har minst like mye glede av det for å si det sånn. Han hadde ikke tatt skade av å ikke fått, men synes det er koselig😊

Så bra 😊 Jeg var litt redd for det men kanskje jeg bare overtenker. 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna ser jo at de tar ned siste pakken. Mulig mindre barn kan lure på om det er pakke etter julaften, men jeg har aldri hørt noe.

Anonymkode: fc9ea...f26

Skrevet

Om morgenen! Det er stor stas for ungene med dette morgenritualet, det er mye lettere å få dem opp om morgenen når de vet at kalenderen venter nede på kjøkkenet :)

Anonymkode: 5bc82...207

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...