Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg vet ikke om dette er riktig emne å putte dette under, men var det mest passende jeg fant.

Forloveden min flyttet til Canada like før pandemi tiden, og har siden han flyttet snakket om at han vil ha hjemmelagde kjeks og fløtekarameller til jul. Tenkte at jeg skulle bake og sende, men ser at på posten sin side om hastesending til utlandet så er det ikke lov til å sende mat i pakken. Jeg har ikke så lyst til å sende med vanlig post ettersom at det kan ta ukesvis, og vil ikke at kjeksene og karamellene skal ligge i posten så lenge. 

Er det noen som har noen erfaringer med å sende hjemmelagde ting til Canada (eller eventuelt USA siden jeg tenker at de får vel det levert i løpet av samme tidsrom), som har sendt med vanlig post og det har gått bra? Eventuelt noen som vet om de kommer til å ikke sende pakken om den blir sendt med hastesending og inneholder mat?

Jeg bor ganske langt utenfor nærmeste by, så har bare posten som er tilgjengelig å sende ting med her. Så andre post leverandører er dessverre ikke mulig for meg. 

Anonymkode: 532aa...5c6

Skrevet

Jeg ser for meg at de kjeksene er rimelig pulverisert lenge før de når frem til Canada... Det høres ut som en litt dårlig idé. Heller sende ham oppskriften, så kan han bake selv ;)

Mtp holdbarhet har kjeks land holdbarhet, så om det er det du tenker på, bør det gå helt fint. 

Men har du sjekket at det faktisk er lov å sende inn mat til Canada? Jeg kjenner flere som har slitt med USA, der er det forbud mot å importere mat visstnok.

Anonymkode: 448ef...1ee

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser for meg at de kjeksene er rimelig pulverisert lenge før de når frem til Canada... Det høres ut som en litt dårlig idé. Heller sende ham oppskriften, så kan han bake selv ;)

Mtp holdbarhet har kjeks land holdbarhet, så om det er det du tenker på, bør det gå helt fint. 

Men har du sjekket at det faktisk er lov å sende inn mat til Canada? Jeg kjenner flere som har slitt med USA, der er det forbud mot å importere mat visstnok.

Anonymkode: 448ef...1ee

Han er dessverre helt elendig i å bake. Det er såpass ille at til og med kjeks pulver hadde vært bedre 😅

Er forsåvidt holdbarheten jeg er usikker på. Jeg skal nok klare å pakke det slik at i hvert fall en kjeks kommer fram hel. Men er usikker på om kjeksene blir harde og fæle innen de kommer dit. 

Har sjekket! Har tidligere i år sendt andre matvarer fra Norge til han, og er greit å sende så lenge det ikke er nøtter eller melkeprodukter som ost 🙂

Anonymkode: 532aa...5c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...